וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ספרד זכתה ביורו 2012

הלה רוחה דרסו 0:4 את איטליה משערים של סילבה, אלבה, טורס וחואן מאטה והשלימו זכייה בתואר שלישי ברציפות!

שחקני נבחרת ספרד חוגגים שער. רויטרס
איזו הצגה. שחקני ספרד חוגגים/רויטרס

הם עשו את זה. שוב עשו את זה. נבחרת ספרד זכתה הערב (ראשון) ביורו 2012 לאחר 0:4 על איטליה בגמר, שנערך באצטדיון האולימפי בקייב. הלה רוחה, שנהנו משערים של דויד סילבה בדקה ה-14, ג'ורדי אלבה בדקה ה-41, פרננדו טורס בדקה ה-84 וחואן מאטה בדקה ה-88, השלימו הישג מדהים של זכייה שלישית ברציפות בתואר בינלאומי, לאחר שזכו ביורו 2008 (0:1 על גרמניה בגמר) ובמונדיאל 2010 (0:1 על הולנד ב-120 דקות) והם הפכו לנבחרת הראשונה בהיסטוריה שמשלימה זכייה בשלושה תארים בינלאומיים ברציפות ושומרת על תארה כאלופת אירופה. בנוסף, ספרד הפכה לנבחרת הראשונה שכובשת יותר משלושה שערים בגמר היורו. הנבחרת היחידה שכבשה שלושה שערים בגמר היורו עד היום הייתה מערב גרמניה ב-0:3 על ברית המועצות בגמר של ה-1972. בלתי ייאמן. לא רק הנבחרת הנהדרת הזו שברה שיא היסטורי, אלא גם מאמנה ויסנטה דל בוסקה הפך למאמן השני בהיסטוריה שזוכה במונדיאל וביורו אחרי הלמוט שן הגרמני.

אפשר להגיד שהדרך שלה לגמר הייתה פחות אטרקטיבית, אפשר להוסיף שהיה לה קצת מזל עם הניצחון בדו קרב הפנדלים על פורטוגל בחצי הגמר, אבל אי אפשר לערער על כך שנבחרת ספרד היא הטובה בעולם. הלה רוחה סגרו טורניר עם ספיגת שער אחד בלבד בשישה משחקים, וגם הוא היה במשחק הראשון מול אותה איטליה בדיוק, ו-11 שערי זכות והיא ללא ספק האלופה הראויה של יורו 2012. הפייבוריטית עמדה בציפיות העצומות שהיו ממנה וגם התמודדה עם הביקורות על הסגנון שלה והראתה לכולם איזו נבחרת עצומה היא. גם הערב היא הייתה עדיפה בהרבה על איטליה, שנראתה כאילו הוציאה את כל הכוח שלה מול גרמניה בחצי הגמר ולא בדיוק הצליחה להוות יריבה לאלופת אירופה והעולם. ספרד שוב הניעה את הכדור באומנות, כמו שהיא כל כך אוהבת, והוכיחה שאפשר לשחק כדורגל גם בלי חלוץ שפיץ קלאסי. בטח כשיש על המגרש גאוני כדורגל כמו אינייסטה, צ'אבי, פברגאס, צ'אבי אלונסו ודויד סילבה. ספרד פשוט הייתה גדולה על איטליה וניצחה בצדק.

מנגד, צריך להוריד את הכובע בפני איטליה. חשוב לזכור שהאזורי סיימו את משחק האימון האחרון שלהם לפני היורו בתבוסת 3:0 לרוסיה ובכל זאת הגיעו ליורו 2012 ונראו פשוט מצוין לאורך כל הטורניר, פרט למשחק הערב בו לא היה להם כל כך מה למכור. צ'זארה פראנדלי הצליח להעמיד חבורה של לוחמים, כמובן בראשות אנדראה פירלו, ג'אנלואיג'י בופון, אנטוניו קסאנו, מריו באלוטלי, ג'ורג'יו קייליני ודניאלה דה רוסי, הפתיע הרבה אנשים וסתם לא מעט פיות עם נבחרת שהיא מעין שילוב בין צעירים מוכשרים לוותיקים נהדרים והוביל אותה כל הדרך לגמר היורו. על זה צריך להוריד בפני האיטלקים את הכובע ולהצדיע להם. בטח כשמדובר בנבחרת שהתבשרה על עוד פרשת שחיתות בכדורגל המקומי ערב יציאתה לטורניר. בסופו של דבר, הסקוודרה אזורה יוצאת מהטורניר עם חזה הרבה יותר כבוד ממה שנכנסה אליו.

את הטורניר סיימו שישה שחקנים כמלכי השערים של יורו 2012, כשכל אחד מהם כבש שלושה שערים:

פרננדו טורס (ספרד)
מריו גומז (גרמניה)
אלן דזגוייב (רוסיה)
מריו מנדז'וקיץ' (קרואטיה)
מריו באלוטלי (איטליה)
כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל)

בעקבות השער והבישול שלו בשש הדקות האחרונות, טורס יזכה בתואר נעל הזהב של הטורניר. 'אל ניניו' סיים אמנם כמלך השערים יחד עם ארבעה שחקנים נוספים, אך הוא וגומז גם בישלו שער אחד. בשל העובדה שטורס שיחק מספר דקות מועט יותר מגומז (189 לעומת 280), הוא מקבל את נעל הזהב.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים. רויטרס
תואר שלישי ברציפות. שחקני ספרד חוגגים/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 2: קסאנו ניסה לפרוץ לרחבה, הכדור חזר לפירלו שבעט מ-22 מטר החוצה.

דקה 4: סילבה פרץ קדימה, עבר את השומר שלו וניסה להכניס מסירת עומק, אך ההגנה הצליחה להרחיק.

דקה 5: כדור ארוך נשלח אל באלוטלי, אך ראמוס הצליח לגבור עליו ולהרחיק.

דקה 6: דה רוסי הכשיל את צ'אבי מרחק 28 מהשער. ראמוס בעט את הכדור החופשי החוצה.

דקה 7: פברגאס קיבל כדור עומק וניסה ליישר למרכז, שם המתין סילבה, אך קייליני הגיע ראשון והרחיק. לקרן. ראמוס הגיע ראשון להגבהה, אך נגח מעל השער.

דקה 10: צ'אבי הכניס כדור עומק לפברגאס, שהחזיר לו וצ'אבי בעט מ-18 מטר השער.

דקה 14: גול! אינייסטה הכניס מסירת עומק מצוין לפברגאס, שעבר את קייליני והגביה, סילבה הגיע ראשון לפינה הקרובה כדי לנגוח פנימה. 0:1 לספרד.

*** ספרד מעולם לא הפסידה ביורו לאחר שכבשה את השער הראשון במשחק (14 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). זו הפעם הראשונה בטורניר הנוכחי בה איטליה סופגת ראשונה.

*** רק שלוש נבחרות הפסידו בגמר יורו לאחר שכבשו ראשונות. איטליה ב-2000, צ'כיה ב-1996 ויוגוסלביה ב-1960.

דקה 25: פיקה הכשיל את קסאנו מאחור וספג את הצהוב הראשון במשחק.

דקה 27: בלצארטי הגביה כדור מצוין לרחבה מאגף שמאל, קסיאס הדף וזה פגע בעקב של אלבה ולא הגיע לשחקן איטלקי.

דקה 29: קסאנו קיבל כדור עומק מצוין באגף שמאל, חדר לרחבה והשכיב את ארבלואה, אך בעט שטוח והיישר לידיו של קסיאס.

דקה 32: קסאנו ממשיך להיות מסוכן והפעם הוא ניסה בעיטה מ-20 מטר, קסיאס קלט.

דקה 39: באלוטלי עבר את השומר שלו ובעט מ-25 מטר מעל השער.

דקה 41: גול! סילבה הוריד כדור לצ'אבי במרכז השדה, קשר ברצלונה התקדם והכניס כדור עומק לאלבה, שנותר לבד מול בופון ובעט פנימה. 0:2 לספרד.

*** ספרד ניצחה ב-61 המשחקים האחרונים בהן היא כבשה ראשונה! ההפסד האחרון שלה היה 3:2 מול צפון אירלנד ב-2006.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קלאודיו מרקיזיו שחקן נבחרת איטליה. ברני ארדוב
זה לא הלך. שחקני איטליה/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 46: אבאטה הגביה כדור מצוין לדי נטאלה, שנגח מ-10 מטר מעל השער.

דקה 48: קרן של ספרד הגיעה לראמוס, שנגח מצוין אך נעצר בידו של בונוצ'י, השופט הורה להמשיך לשחק על אף שהיה פנדל.

דקה 48: פברגאס עבר שני שומרים ברחבה ושלח דרדלה היישר לידיו של בופון.

דקה 51: המחליף די נטאלה קיבל כדור עומק ובעט מתוך הרחבה כדור חלש, קסיאס הדף. זה חזר לחלוץ בן ה-34, שניסה למסור תוך כדי נפילה, אך שוב נעצר אצל השוער.

דקה 61: אם לאיטליה אין מספיק צרות, אז המחליף טיאגו מוטה נפצע וגמר את המשחק. פראנדלי, שביצע את שלושת החילופים, ייאלץ להסתדר ב-10 שחקנים עד הסיום.

דקה 69: אינייסטה הכניס מסירת עומק לפדרו, שיישר למרכז, אך הגנת איטליה הרחיקה.

דקה 84: גול! צ'אבי הכניס מסירת עומק מצוינת לטורס, שנותר לבד מול בופון והכניע אותו בלי מאמץ מיוחד. 0:3 ענק לספרד שמבטיחה סופית את אליפות אירופה!!

דקה 88: גול! החגיגה הספרדית לא נגמרה. בוסקטס הכניס מסירת עומק מצוינת לטורס, שפירגן לחברו מצ'לסי מאטה במסירת עומק והוא בעט מול שער ריק פנימה.

*** איקר קסיאס השווה את שיאו של אדווין ואן דר סאר כשרשם משחק תשיעי ביורו אי פעם בלי לספוג.

שחקן נבחרת איטליה, מריו באלוטלי. רויטרס
מסיים טורניר נהדר בטעם חמוץ. באלוטלי/רויטרס

הרכבים

ספרד: איקר קסיאס, אלברו ארבלואה, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, צ'אבי אלונסו, אנדרס אינייסטה (חואן מאטה, 86), דויד סילבה (פדרו, 59), ססק פברגאס (פרננדו טורס, 75).

איטליה: ג'אנלואיג'י בופון, איניאציו אבאטה, לאונרדו בונוצ'י, אנדראה ברצאלי, ג'ורג'יו קייליני (פדריקו בלצארטי, 21), אנדראה פירלו, דניאלה דה רוסי, קלאודיו מרקיזיו, ריקרדו מונטוליבו (טיאגו מוטה, 56), מריו באלוטלי, אנטוניו קסאנו (אנטוניו די נטאלה, 46).

שחקן נבחרת ספרד, ג'ורדי אלבה. רויטרס
אפילו המגן השמאלי זכה לכבוש. אלבה/רויטרס

שחקן מצטיין: צ'אבי

מהנדס, מנהל עבודה, גאון כדורגל, המוח. רק תבחרו כינוי ואנחנו נסכים איתכם. קשר ברצלונה בישל שני שערים, ניהל את כל המשחק הספרדי ושוב הוכיח שהוא אולי הקשר הגדול בעולם ומהטובים שהיו אי פעם. צ'אבי, בשיתוף כמובן עם סילבה, פברגאס, אינייסטה ושאר חבריו הרכיבו את חולית הקישור הכי טובה באירופה ובעולם כולו.

צ'אבי שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
איזה שחקן ענק. צ'אבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully