וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה עלתה לגמר יורו 2012

איזה קונצרט של האזורי, שהעבירו לגרמניה שיעור בכדורגל נכון וניצחו אותה 1:2. מריו באלוטלי השיב לביקורות עם צמד וקבע מפגש עם ספרד למשחק על התואר

שחקני נבחרת איטליה חוגים שער. Matthias Schrader, AP
קונצרט. איטליה/AP, Matthias Schrader

רשמו לפניכם: יום ראשון, 21:45, גמר יורו 2012, ספרד נגד איטליה.

תצוגת תכלית נפלאה העניקה הערב (חמישי) לאיטליה ניצחון 1:2 על גרמניה ואת הכרטיס השני למשחק על התואר, אחרי שספרד כבר עשתה את שלה אמש. מריו באלוטלי, שקיבל את האשראי מהמאמן צ'זארה פראנדלי שוב ושוב ושוב, השיב. החלוץ המתוסבך כבש צמד בדקות 20 ו-36, אוזיל רק צימק בפנדל בתוספת הזמן של המשחק.

גרמניה הגיעה למשחק הזה עם כל המחמאות, אבל כפי שקרה לה לא פעם לאורך ההיסטוריה, היא שוב קיבלה מאיטליה שיעור בכדורגל נכון. האזורי ידעו לשלוט בקצב גם כשהם לא החזיקו בכדור, הצליחו לבודד את מריו גומז ועשו שימוש מקסימלי באנטוניו קסאנו, שהיה במוקד של כמעט כל ארוע באזור הרחבה הגרמנית, משך בעורמה את מאטס הומלס החוצה ופינה למריו באלוטלי המסוכן שטחים. השחקנים של פראנדלי היו הרבה יותר קרובים לשער שלישי מאשר גרמניה לשער מצמק, ובסיום הם ניצחו.

עכשיו לגמר, שהוא בעצם שיחזור של משחק הפתיחה של ספרד ואיטליה בטורניר. לפני כשבועיים זה נגמר ב-1:1 אחרי משחק שקול ואיכותי בו כל אחת מהנבחרות הציגה את המשחק הטיפוסי שלה, משחק מלא אינטלגנציה שהסתיים ללא הכרעה. ביום ראשון, אחרי 90 דקות, 120, או קצת יותר, אחת מהן תנצח.

שחקן נבחרת איטליה מריו באלוטלי חוגג שער. Vadim Ghirda, AP
הנה התשובה. באלוטלי/AP, Vadim Ghirda

מחצית 1

דקה 1: המשחק יצא לדרך. שתי אימפריות עולמיות על כר הדשא בבירת פולין, שיהיה יופי של משחק.

*** איטליה עדיין לא הפסידה משחק תחרותי תחת צ'זארה פראנדלי (14 משחקים), גרמניה מגיעה עם 15 ניצחונות ברציפות במשחקים תחרותיים (שיא עולמי). איזה רצף יישבר הערב?

דקה 5: קרן ראשונה לגרמניה וכמעט שער. הומלס קיבל על רחבת החמש, בעט חלש, בופון פיספס ופירלו הרחיק מהקו.

דקה 12: בואטנג יצא קדימה והעביר כדור רוחב, בופון ירד והדף לא טוב, הכדור פגע ברגלו של ברצאלי והתגלגל סמוך לקורה ולקרן.

דקה 13: גרמניה מיהרה לחדש את המשחק אחרי הקרן, קרוס ניסה בעיטה ברגל שמאל מחוץ לרחבה, הכדור שלו טס למרכז השער ובופון הדף. הגרמנים מגבירים את הלחץ.

דקה 17: קסאנו ומונטוליבו התמסרו ביניהם, האחרון סיים עם בעיטה שטוחה מ-18 מטרים ונוייר ירד וקלט. ניסיון ראשון של האיטלקים.

דקה 18: עכשיו זה תורו של קסאנו לאיים בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל נוייר שוב היה במקום לכדור המדויק של חלוץ מילאן. ברוכים הבאים למשחק, איטליה.

דקה 20: גול! קייליני מצא את קסאנו שמשך את הומלס החוצה מהרחבה, החלוץ עשה סיבוב גדול על בלם דורטמונד והגביה למרכז הרחבה, שם ניצב באלוטלי שנגח פנימה. 0:1 לאיטליה.

*** זו הפעם הראשונה בה גרמניה נקלעת לפיגור בטורניר הנוכחי. ההיסטוריה מספרת שהגרמנים ניצחו רק בשלושה משחקים מתוך ה-15 בהם הם ספגו ראשונים במסגרת טורנירי יורו.

דקה 27: גומז קיבל עם הגב לשער, הוריד כדור קטן לאוזיל, אבל קשר ריאל מדריד בעט כדור שטוח וחלש, ובופון לא התקשה לקלוט.

דקה 35: חדירה שיחרר בעיטה פנטסטית מהאוויר מכ-23 מטרים, הכדור טס לכיוון הקורה, אבל בופון התעופף והדף.

דקה 36: גול! גרמניה עלתה לכדור הקרן ושכחה להתגונן. האיטלקים השתלטו ויצאו למתפרצת מהירה, באלוטלי קיבל כדור ארוך ומדויק ממונטוליבו, התקדם לכיוון הרחבה ושלח פצצה מ-14 מטר פנימה. 0:2 לאיטליה.

*** באלוטלי הוא האיטלקי השני שכובש צמד במשחק אחד במסגרת היורו. קדם לו פיירלואג'י קזיראגי, שעשה את זה נגד רוסיה ב-1996.

דקה 45+2: השופט סטפן לנואה שרק לסיום המחצית. איזה קונצרט של איטליה. אגב, אף נבחרת שהוליכה במחצית בחצי גמר יורו, מעולם לא הפסידה בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון מול שחקן נבחרת גרמניה מאטס הומלס. רויטרס
למזלם של האיטלקים, פירלו הרחיק מהקו. הומלס מכניע את בופון/רויטרס

מחצית 2

דקה 46: יואכים לב עם חילוף כפול: מירוסלב קלוזה ומרקו רויס במקום מריו גומז ולוקאס פודולסקי. האם זה השינוי שיחזיר את גרמניה למשחק?

דקה 48: רויס המחליף כידרר בתוך הרחבה בצורה מוצלחת, אבל סיים עם בעיטה חלשה ברגל שמאל, לידיים של בופון.

דקה 49: דאבל פס בין להאם לקרוס הסתיים בהגעה של המגן למצב נוח בתוך הרחבה ובבעיטה שלו מעל המשקוף. גרמניה נראית עירנית ונלהבת בדקות הראשונות של המחצית השנייה.

דקה 60: באלוטלי הסתדר עם ההגנה הגרמנית על סף הרחבה ושלח בעיטה שטוחה וחזקה מימין לשמאל, והחוצה.

דקה 62: בונוצ' הכשיל את קרוס כ-23 מטר מהשער. רויס בעט את הכדור החופשי שעשה את הדרך לרשת, אבל בופון זינק וסיפק הדיפה גדולה. איזו הצגה של השוער הוותיק בהופעה ה-119 שלו במדים הלאומיים.

דקה 67: עוד מתפרצת איטלקית כמעט הסתיימה בשער. פירלו מסר לדיאמנטי, זה השאיר למרקיזיו שהגיח בריצה לתוך הרחבה, אבל האחרון סיים עם בעיטה לא מדויקת החוצה.

דקה 75: מרקיזיו ניצל את העובדה שהרחבה הגרמנית נותרה חשופה כדי להגיע למצב מצוין בתוך הרחבה, אבל סיים עם בעיטה שטוחה החוצה. איזו החמצה של האיטלקים לגמור את הסיפור כבר עכשיו.

דקה 82: גרמניה יצאה קדימה עם כל השחקנים, איטליה חילצה, די נטאלה יצא לאחד על אחד מול נוייר, התקדם לאורך כ-15 מטר, אבל סיים עם בעיטה החוצה.

דקה 90+1: גול! בצארטלי נגע ביד בתוך הרחבה, אוזיל בעט את הפנדל פנימה. גרמניה מצמקת ל-2:1, אבל האם היא מסוגלת לחזור?

דקה 90+3: לנואה שרק לסיום, איטליה המאושרת חוגגת ניצחון 0:2 ועלייה לגמר יורו שלישי בתולדותיה. ב-1968 היא זכתה, ב-2000 היא הפסידה, מה יהיה הפעם? התשובה ביום ראשון.

שחקני נבחרת איטליה חוגים שער מול שחקני נבחרת גרמניה המאוכזבים. Frank Augstein, AP
שוב הנבחרת הכי מרשימה בטורניר עד שמגיעים לחצי הגמר. גרמניה/AP, Frank Augstein

השחקן המצטיין

מריו באלוטלי (איטליה)

איזה כיף לראות את השחקן הזה כשהוא במצב רוח טוב. מהרגע שהוא כבש את השער הראשון, באלוטלי התעסק רק בכדורגל, והוא עשה את זה בחדווה גדולה. עקבים, מסירות, השקעה ורצון. עבודה בהגנה, חדות בהתקפה, שער שני ומקום בגמר. שרק יקום בכל בוקר על רגל ימין.

הרכבים

גרמניה: מנואל נוייר, ג'רום בואטנג (תומאס מולר, 71), מאטס הומלס, הולגר באדשטובר, פיליפ להאם, בסטיאן שווינשטייגר, סמי חדירה, טוני קרוס, מסוט אוזיל, לוקאס פודולסקי (מרקו רויס, 46), מריו גומז (מירוסלב קלוזה, 46).

איטליה: ג'אנלואיג'י בופון, פדריקו בלצארטי, אנדראה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, דניאלה דה רוסי, קלאודיו מרקיזיו, אנדראה פירלו, ריקרדו מונטוליבו (טיאגו מוטה, 63), אנטוניו קסאנו (אלסנדרו דיאמנטי, 58), מריו באלוטלי (אנטוניו די נטאלה, 70).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully