וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - צרפת: חלום התריפיט יימשך?

האלופה המכהנת נכנסת לשלב הנוקאאוט (ש', 21:45, ער' 9 וספ' 1 HD): "צרפת חזקה, אבל יש לנו דרכים להתמודד מולם"

אימג'בנק GettyImages

טריוויה

* נבחרת ספרד מגיעה לרבע הגמר עם 17 משחקים רשמיים רצופים ללא הפסד. ההפסד האחרון? בשלב הבתים של מונדיאל 2010, 1:0 לשוויץ. כולם זוכרים איך זה נגמר אז.

* בצד השני, המעידה מול שבדיה קטעה עבור צרפת רצף של 23 משחקים ללא הפסד.

* ה-0:4 על אירלנד בשלב הבתים היה הניצחון הכי גדול של ספרד בתולדות אליפויות אירופה.

* המאזן הכולל בין שתי הנבחרות עומד על 11:13 לטובת ספרד. שישה משחקים הסתיימו בתיקו.

* אלא שבמסגרות רשמיות, ספרד מעולם לא ניצחה את צרפת: באליפויות אירופה הטריקולור ניצחו שלושה מארבעת המשחקים, כאשר אחד מהם היה בגמר של 1984, אז רשמה צרפת 0:2 קסום על הלה רוחה משערים של מישל פלאטיני וברונו בלון.

* גם לפני 12 שנים נפגשו צרפת וספרד ברבע גמר אליפות אירופה. אז זה נגמר ב-1:2 לצרפתים, משער ניצחון של יורי דז'ורקף.

* השתיים ייפגשו גם בבית המוקדמות של מונדיאל 2014.

שוער נבחרת ספרד, איקר קסיאס. רויטרס
17 משחקים רשמיים ללא הפסד. קסיאס/רויטרס

מפתחות והכנות

ספרד:

רגע האמת של אלופת אירופה ואלופת העולם המכהנת מגיע. את הבתים הם צלחו, למרות יכולת לא מדהימה לאורך רגעים ארוכים והרבה מאוד דפיקות לב מול קרואטיה, אבל בסופו של יום, ה'לה רוחה' כאן, בנוקאאוט והיא מוכנה להסתער על תואר בינלאומי שלישי ברציפות. ההגנה, שספגה שער אחד בלבד עד כה, תנסה לעצור את הסילונים הצרפתים ובחלק הקדמי פרננדו טורס ימשיך לקבל קרדיט לצד השלישייה הנהדרת של צ'אבי, אנדרס אינייסטה ודויד סילבה.

המאמן ויסנטה דל בוסקה אמר: "עוד לא החלטתי מה יהיה ההרכב, יש לנו שחקנים נהדרים בחלק הקדמי. אי אפשר להשתמש בכולם. אנחנו משחקים בצורה יציבה ויש לנו אלטרנטיבות לכל עמדה. בטורניר כזה, אנחנו רוצים לייצג את ספרד כראוי. קשה לי להאמין שצרפת תסתגר, הם יחפשו את הניצחון". חואן מאטה הסכים עם מאמנו: "יש להם קישור חזק והם יודעים לשמור על הכדור. יחד עם זאת, יש לנו דרכים להתמודד מולם". סרחיו ראמוס יפגוש את חברו לקבוצה קארים בנזמה, עליו הוא רגיל לשמור באימוני ריאל מדריד: "דיברתי איתו, יש לנו יחסים נהדרים. לא היה לו טורניר גדול בינתיים, אבל הוא שחקן נפלא ויכול למצוא את השער ברגע".

צרפת:

הצרפתים ממש לא מבינים איך זה קרה להם. ב-180 הדקות הראשונות של הטורניר, הכל הלך חלק עם תיקו ויכולת מעולה מול אנגליה וניצחון קריטי על אוקראינה, שאמור היה לסדר את המקום הראשון. אלא שאז הגיע משחק הנפל הגדול מול שבדיה וצרפת אומנם הצליחה לעלות, אך קיבלה את העונש, משחק מול ספרד המאיימת. ההיסטוריה אומנם הולכת עם הטריקולור, שמעולם לא הפסידו במשחק רשמי לשכנה מדרום, אבל הלחץ במחנה הצרפתי גדול וכך גם החשש ממפלה. קארים בנזמה יפגוש ארבעה מחבריו לקבוצה ויחד עם ז'רמי מנז, סמיר נאסרי ובעיקר פרנק ריברי, הם יצטרכו למצוא את גורם ההפתעה מול הנבחרת המנוסה שתעמוד מנגד.

המאמן לורן בלאן אמר במסיבת העיתונאים: "למדנו את ספרד בדרך בה למדנו כל יריבה. ראינו אותם משחקים ואנחנו יודעים למה לצפות מהם, אז לא יהיו הפתעות, הם גם למדו אותנו. בארבע השנים האחרונות, הם שולטים בכדורגל העולמי ואף אחד לא מצליח לעמוד מולם, אבל לאיטליה ולקרואטיה היה סיכוי לנצח אותם וזה מה שגם אנחנו ננסה לעשות. בכל מקרה, לעולם לא העביר ביקורת על ספרד והסגנון שלה. יש להם את הסגנון של ברצלונה והם מחזיקים 70 אחוז מהזמן בכדור, אז איך אפשר לחקות אותם? הם הטובים בעולם. הייתה אצלנו אכזבה עצומה אחרי ההפסד לשבדיה. החזרה לדונייצק, לבסיס שלנו, עזרה לנו להירגע".

לורן בלאן מאמן נבחרת צרפת. GettyImages
נותן כבוד, אבל לא חושש. בלאן/GettyImages

שימו לב ל...

סמיר נאסרי (צרפת)

במשחק הפתיחה, קשר מנצ'סטר סיטי בלט, כבש שער מצוין והוביל את הטריקולור להצגה מול אנגליה, ממנה הם יצאו לצערם עם נקודה בלבד. בהמשך, נאסרי נעלם לחלוטין ואיתו נחלשה צרפת כולה, כשהשיא היה בהפסד לשבדיה, שפגע קשות בביטחון הנבחרת. מחר מצפה לו דו קרב אדיר מול חברו לקישור בקבוצה, דויד סילבה והמנצח במאבק בין השניים עשוי להוביל גם את נבחרתו לניצחון במשחק כולו.

פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת. ברני ארדוב
כבר חגג על ספרד בעבר. ריברי/ברני ארדוב

הידעת ש...

צרפת היתה הנבחרת האחרונה שהצליחה להדיח את ספרד מטורניר גדול. זה קרה בשמינית הגמר של מונדיאל 2006, אז ניצחו הטריקולור 1:3. דויד וייה העלה את ספרד ליתרון מהנקודה הלבנה בדקה ה-28, אלא שפרנק ריברי (41), פטריק ויירה (83) וזינאדין זידאן (92) השלימו מהפך גדול. צרפת עוד הדיחה את ברזיל ברבע הגמר ואת פורטוגל בחצי הגמר, לפני שהפסידה לאיטליה בפנדלים. ספרד, מצידה, ניצחה מאז 36 מתוך 38 המשחקים הרשמיים האחרונים שלה.

נבחרת ספרד בוואלה! יורו

נבחרת צרפת בוואלה! יורו

יורו 2012 בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully