וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: גרמניה עלתה לרבע הגמר, דנמרק בחוץ

הנאציונל מנשאפט ניצחה 1:2 את הסקנדינבים, סיימו במאזן מושלם את בית המוות ותשחק מול יוון ברבע הגמר המרתק

שחקן נבחרת גרמניה לארס בנדר  חוגג שער. Martin Rose, GettyImages
מי היה מאמין שדווקא לארס בנדר יכבוש את השער הכל כך חשוב הזה?/GettyImages, Martin Rose

מי היה מאמין? גרמניה עשתה היסטוריה ועוד דווקא בבית המוות! הנאציונל מנשאפט ניצחה הערב (ראשון) 1:2 את נבחרת דנמרק ולראשונה בתולדותיה סיימה את שלב הבתים ביורו במאזן מושלם עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. וזה עוד אצל נבחרת שמחזיקה בשיא הזכיות ביורו עם שלוש כאלה. לוקאס פודולסקי, בהופעה ה-100 שלו במדי הנבחרת, כבש את הראשון בדקה ה-19, מיכאל קרון-דלי איזן לטובת הדנים בדקה ה-24, אך לארס בנדר, דווקא הוא, כבש את שער הניצחון היקר בדקה ה-80.

גרמניה, שמסיימת את שלב הבתים הכל כך קשה שלה (עם הולנד, פורטוגל ודנמרק) עם מאזן מושלם כאמור, תשחק ברבע הגמר מול יוון במפגש טעון מאוד, בטח בהתחשב ביחסים בין שתי המדינות בימים הללו בכל הנוגע למדיניות הכלכלית של האיחוד האירופי. אבל את יואכים לב ושחקניו זה ממש, אבל ממש לא מעניין הערב. תנו להם לחגוג, לפחות עד מחר בבוקר. תסמכו עליהם שהם יתחילו להתכונן בזמן לרבע הגמר. הגרמנים הראו שגם ביום פחות טוב של מריו גומז, יש להם מי שיכבוש, כשדווקא לארס בנדר, קשר בעמדתו, ששובץ בעמדת המגן הימני, הוא זה שכבש את השער השני בדקה ה-80 ששיחרר את כל הלחץ מהגרמנים. בסופו של דבר, הלבנים-שחורים ניצחו בצדק מוחלט. הם היו טובים ודומיננטיים לאורך כל 90 הדקות ונראו הרבה יותר טוב מהדנים. אגב, לגרמניה יש עכשיו 13 ניצחונות והיא עם מאזן מושלם מהמשחק הראשון במוקדמות ועד עכשיו.

מנגד, נבחרת דנמרק בהחלט יכולה להרגיש מאוכזבת ובטח אצל מורטן אולסן ירוץ בראש עוד הרבה ימים המשחק מול פורטוגל, בו דנמרק חזרה מ-2:0 ל-2:2 וספגה בדקות הסיום מרגלי סילבסטרה וארלה והפסידה. שם למעשה נגמר הטורניר שלה. בסך הכל הסקנדינבים נראו מצוין גם הערב והצליחו להיות מסוכנים מאוד בהתקפות המתפרצות, כשנראה שהמנצח הכי גדול מהטורניר הזה הוא ניקלאס בנדטנר שהוכיח שוב איזה חלוץ איכותי הוא והזכיר ללא מעט אנשים ביבשת מי הוא. אולי זה יגרום לארסן ונגר להחזיר אותו לארסנל. גם המגן השמאלי לארס יקובסן וכמובן שמיכאל קרון-דלי הוכיחו את עצמם הרבה מעל המשוער.

יקוב פולסן שחקן נבחרת דנמרק. רויטרס
ראויים למחמאות, אבל לצערם זה לא מספיק. יקוב פולסן/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1: קרלוס ולאסקו קרבאיו הספרדי הוציא את המשחק המרתק בלבוב לדרך.

דקה 2: חדירה שלח כדור רוחב מאגף שמאל, זה הגיע למולר, שבעט מ-12 מטר קו אלכסוני מעט מעל השער.

דקה 5: בנדטנר הגיע ראשון לקרן דנית ונגח מ-10 מטר, נוייר קלט.

דקה 6: פודולסקי ניסה ליישר למרכז, כדור שפגע באחד משחקני ההגנה והגיע למולר, שנותר לבד מול אנדרסן, אך בעט חלש מאוד מארבעה מטר והשוער קלט.

דקה 12: אוזיל הכניס מסירת עומק לגומז, שהסתובב ובעט מ-18 מטר מעל השער.

דקה 19: גול! התקפה נהדרת של גרמניה נגמרה במסירת רוחב של מולר, גומז המשיך בנגיעה ופודולסקי הגיע מאחור והפציץ פנימה משמונה מטר. 0:1 מוצדק לגרמניה ופרינץ פולדי עם שער מרגש בהופעה ה-100 שלו בנבחרת.

דקה 24: גול! בניגוד לכל מהלך המשחק, קרן של דנמרק הגיעה לראש של בנדטנר שנגח קדימה היישר לראשו של קרון דלי, שהמשיך בנגיחה משל עצמו. 1:1 מפתיע בין גרמניה לדנמרק.

דקה 32: כדור חופשי של אוזיל עבר את כל ההגנה הדנית כולל אנדרסן, אך בנדטנר הקדים את הומלס.

דקה 33: הגבהה של פודולסקי מצאה את גומז מרחק שמונה מטר מהשער, חלוץ באיירן בעט מהאוויר החוצה.

דקה 37: פודולסקי בעט כדור חופשי מ-20 מטר בעוצמה אדירה, מעט מעל השער.

דקה 41: התקפה גרמנית נגמרה במסירת עומק של גומז לחדירה, שבעט מ-10 מטר ברשלנות החוצה. איזו החמצה!

דקה 43: גומז קיבל כדור ברחבה, הצליח לעבור שני שומרים, אבל מעט הסתבך ואנדרסן יצא וקלט.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אוהדי נבחרת גרמניה. רויטרס
חגיגה ביציעים הגרמנים/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 50: גומז קיבל כדור וניסה לבעוט מ-28 מטר, זה הלך קרוב לקורה.

דקה 51: הזדמנות נהדרת לדנמרק. יקובסן פרץ נהדר מאגף שמאל, העביר לבנדטנר, שהשאיר ליקוב פולסן, שבעט מ-14 מטר סנטימטרים מהקורה. איזו החמצה.

דקה 67: חדירה הכניס מסירת עומק מצוינת לשרלה, שהגיע מאגף שמאל לתוך הרחבה ובעט מזווית קשה, אנדרסן הדף.

דקה 71: הומלס הרחיק בנגיחה הגבהה, שחזרה לזימלינג שבעט מ-28 מטר כדור מצוין, נוייר הדף לקרן.

דקה 76: כדור ארוך של הדנים מצא את בנדטנר, שבעט מהאוויר, אך נוייר קלט.

דקה 77: מולר העביר מסירת רוחב מאגף שמאל, אך ההגנה הדנית הרחיקה.

דקה 78: מסירה כפולה בין אוזיל לחדירה נגמרה בבעיטה של חדירה שנבלמה. השופט לא העניק קרן.

דקה 80: גול! מתפרצת של גרמניה נגמרה במסירת עומק של אוזיל, ששלח לקלוזה, חלוץ לאציו פיספס את הכדור, אך לארס בנדר הגיע מאחור ובעט מקרוב פנימה. 1:2 לגרמניה ודווקא קשר לברקוזן הוא זה שכובש.

ניקלאס בנדטנר שחקן נבחרת דנמרק. רויטרס
איזה דיכאון. בנדטנר/רויטרס

הרכבים

גרמניה: מנואל נוייר, לארס בנדר, מאטס הומלס, הולגר באדשטובר, פיליפ לאהם, בסטיאן שווינשטייגר, מסוט אוזיל, סמי חדירה, לוקאס פודולסקי (אנדרה שרלה, 64), תומאס מולר (טוני קרוס, 84), מריו גומז (מירוסלב קלוזה, 74).

דנמרק: סטפן אנדרסן, סימון פולסן, דניאל אגר, סימון קיאר, לארס יקובסן, כריסטיאן אריקסן, יקוב פולסן (טוביאס מיקלסן, 82), וויליאם קביסט, מיכאל קרון-דלי, ניקי זימלינג (כריסטיאן פולסן, 79), ניקלאס בנדטנר.

השחקן המצטיין: לוקאס פודולסקי

קשר/חלוץ ארסנל, שעבר הקיץ מקלן, אולי לא היה השחקן הכי טוב על המגרש, אבל בהופעה ה-100 שלו הצליח לכבוש שער נהדר ולהפוך את המשחק הזה לאחד הערבים המרגשים בחייו. פרט לפרינץ פולדי, גם סמי חדירה היה מצוין והתעלה למרות משחק יחסית בינוני של בסטיאן שווינשטייגר. כמובן שגם לארס בנדר, שזז מהעמדה שלו כקשר במרכז השדה לעמדת המגן הימני וכבש את שער הניצחון, ראוי לכל מחמאה. בטח אחיו התאום וקשר דורטמונד, סוון, שנופה מהסגל הסופי, חגג בגדול היום.

שחקן נבחרת גרמניה לוקאס פודולסקי חוגג שער. רויטרס
ללא ספק אחד הערבים המרגשים בחייו. פודולסקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully