וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של נבחרת צרפת

הגאונות של בלאן, הטכניקה של מנז והפרשנים שכבר בטוחים: "זה יספיק לחצי הגמר". שליחנו ליורו על תחיית הטריקולור

גם ארובות השמיים התגייסו לעזרתם של האוקראינים, כמו בהזמנה, במטרה להשיג ניצחון שני ביורו הביתי. כבר בזמן נגינת ההמנונים, רעם מחריש אוזניים קטע את השמעת המרסייז הצרפתי. השמיים בדונייצק לא נשארו אדישים גם לשחרורו של ברק יצחקי ממכבי תל אביב, ושחררו ברק אחרי ברק, אך את נבחרת צרפת שהופיעה בדונבאס ארינה, גם מזג האוויר הסוער שהפסיק את המשחק בדקה החמישית ועיכב את חידושו ב-58 דקות נוספות, לא יכול היה לעצור. זו הייתה הסערה שלפני השקט. שקט שארך 90 דקות ובישר על שובה של נבחרת צרפת.

ברק במהלך המשחק בין אוקראינה וצרפת. רויטרס
אפילו הברקים לא הצליחו לעצור את שובם של הטריקולור/רויטרס

***

בדקה הראשונה, כשפיליפ מקסס החזיר כדור רע לעבר שוערו הוגו לוריס והפנה את תשומת ליבו של השוער לגשם הבלתי פוסק שמקשה על מהלכי המשחק, כולם חשבו שהוא מחפש תירוץ לשגיאה שכמעט עלתה לנבחרתו בשער. מספר דקות לאחר מכן הסערה האדירה שלחה את כולם להסתתר, מלבד אמיצים בודדים שנותרו ביציע והפכו לכוכבים לרגע בכל סוכנויות הידיעות. לורן בלאן לא ברח. הוא נשאר באזור, מדי פעם בירר את המצב עם השופטים וכשהגשם נרגע הגיע בעצמו לבדוק את עבודת הניקוז. "דחייה תזיק לצרפת", הסביר קלוד פואל, מאמנה החדש של ניס ופרשן 'ספורט אינפו' ביורו, לוואלה! ספורט. "המשחק הזה בידיים של בלאן, הוא עשה את ההתאמות הנכונות"
.
פואל צדק. בלאן הוכיח שהוא לא רק נואם מצוין, אלא גם איש מקצוע ראוי. פטריס אברה ופלורן מאלודה, שני השחקנים השבעים בסגל ומי שהיו גם ממובילי השבתת האוטובוס במונדיאל בדרום אפריקה, פינו את מקומם בהרכב. העיתונאים הצרפתים היו משוכנעים כי מרוויאן מרטאן, זה שהבקיע צמד לפני שנה בבכורה שלו במשחק ידידות מול אוקראינה בדונבאס ארינה (1:4) ימלא את מקומו של מאלודה, אך בלאן הימר הפעם על התקפה ובמהלך מבריק שיבץ את ז'רמי מנז הנמרץ.

צרפת הרוויחה בכך שחקן טכני נוסף. עוד מכדרר בחסד שמסוגל לבצע תנועה מהקווים לתוך הרחבה ומהווה אופציה התקפית נוספת. מתוך ארבעה מצבים טובים, הוא ניצל אחד. לא מדובר בפינישר מדופלם, אולם בשלבים האלה האחוזים האלה עדיין מניבים פירות. "למה כולם שואלים אותי על הסופה?", תהה מנז בפני וואלה! ספורט בצאתו מחדרי ההלבשה. "הכדורגל שלנו היה מעניין יותר. ככה אנחנו צריכים להיראות, רק מדויקים יותר. זו השיטה להגיע רחוק".

שחקני נבחרת צרפת חוגגים עם ז'רמי מנז. רויטרס
הבינגו של בלאן. מנז חוגג עם החבר'ה/רויטרס

***

ברגעים מסוימים במשחק, במיוחד בין הדקות 50-65, צרפת שיחקה את משחק המסירות המסוגנן עליו חלם בלאן כאשר נכנס לתפקיד. זה עדיין לא טיקי-טאקה, אבל בהחלט בכיוון הנכון. צרפת נמצאת עדיין בעיצומו של תהליך, וכולם התגייסו הפעם כדי לתרום את חלקם, או לפחות לא להפריע. אפילו ריברי ונאסרי מציגים חזית מאוחדת ומפויסת, על אף משקעי העבר. "זה צריך להספיק לחצי גמר", משוכנע סולן שרייה, כתב 'לה ז'ורנל דו דימאנש'. "בלי קשר להמשך דרכו של בלאן, שאת זה נדע רק לאחר הטורניר, המטרות הן חצאי גמר ביורו הזה ובמונדיאל בברזיל, כדי להכשיר את הקרקע וללכת עד הסוף ביורו הביתי ב-2016. זה בעצם היה התכנון מהרגע שקיבל את המשרה. היה ברור גם להתאחדות שאין אפשרות לעשות קסמים ושדרוש זמן"
.
הסטטיסטיקה של צרפת בבעיטות לשער היא לא פחות ממדהימה. מצד שני, היא צריכה גם להדאיג מאוד את אנשיה, שכן ארבע נקודות ושלושה שערים בלבד הושגו כתוצאה מכך. מצד שלישי, זה הרבה יותר משני הטורנירים האחרונים גם יחד. עמודת הבעיטות לשער במשחק מול אנגליה הראתה יתרון מובהק של 1:15 לצרפתים, ומול אוקראינה המאזן היה 2:11. סיכון תמידי של השער, גם בזכות ההצטרפות של מתיו דבושי מצד ימין וגם בזכות הגיחות של יוהאן קבאיי כשחקן קו שני. צרפו לזה את שיתוף הפעולה המשופר בקישור הקדמי ותקבלו נבחרת מסוכנת, שעדיין לא מבינה עד כמה אקספלוסיבית היא יכולה להיות. הטריקולור מרימים ראש וחוזרים למועדון הנבחרות הבכירות של אירופה. הם רוצים להיות יותר מסוס שחור.

בלאן ביקש מהשחקנים שלו במסיבת העיתונאים המהפנטת להוכיח לכולם שהם גדולים, והם נענו לאתגר הראשון. עכשיו הם רק מחכים שקארים בנזמה יפתח את בקבוק הקטשופ שלו, אליבא ד'רוד ואן ניסטלרוי. "שיחקנו טוב מאוד, אבל הדרך עוד ארוכה ויש לנו לאן לשאוף", אמר בנזמה המחויך, לפני שהעיתונאים הצרפתים עברו להציק לו בנושא האישי ושמו בצד את שני הבישולים שלו. "אני מתוסכל? ממש לא. אני מרוצה מהניצחון שלנו. הפעם מסרתי, בפעם הבאה אכבוש. עשינו דבר יפה הערב". אכן דבר יפה, וגם היסטורי. זהו ניצחון ראשון של צרפת באליפויות אירופה ללא מישל פלאטיני או זינדין זידאן. שני הכוכבים הגדולים בתולדות הנבחרת גם הניפו את הגביע. יכול להיות שכעת נסללה הדרך לעשות זאת גם בלעדיהם.

נבחרת צרפת ניצחה את אוקראינה 0:2 והתקרבה לרבע הגמר

נבחרת צרפת בוואלה! יורו

מאמן נבחרת צרפת לורן בלאן. רויטרס
בין הדקות 50-65, צרפת שיחקה את משחק המסירות המסוגנן עליו חלם בלאן כאשר נכנס לתפקיד. זה עדיין לא טיקי-טאקה, אבל בהחלט בכיוון הנכון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully