וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מהמר על משחק מכור?

15.6.2012 / 12:14

בשחזור מדהים של יורו 2004, נקלעה שוב איטליה למצב בו תיקו 2:2 בין יריבותיה במחזור הסיום ישאיר אותה בחוץ. הבלוג של יוכין נזכר בתקדים הסקנדינבי ונותן טיפ קטן לקארים בנזמה

דז'ה-וו באיטליה. את הדמעות של אנטוניו קסאנו ב-22 ביוני 2004 באיצטדיון של גימראש כולם זוכרים כאילו זה קרה אתמול. הפליימייקר הפרובלמטי נתן אז את משחק חייו במדי סקואדרה אזורה, ובדקה ה-94 כבש את שער הניצחון על בולגריה במשחק הנעילה בשלב הבתים וקבע 1:2. שניות לאחר מכן הוא התבשר כי המשחק המקביל בין דנמרק לשבדיה הסתיים בתיקו 2:2, והאיטלקים עפו הביתה למרות הכל. קסאנו התייפח על הדשא, והוא עלול למצוא את עצמו בפוזה זהה גם בעוד שלושה ימים בפוזנאן.

קשה לחשוב על שחזור מדויק יותר. ביורו 2004 סיימו האיטלקים בתיקו מאופס עם דנמרק, ובמשחק השני הובילו מול שבדיה עד הדקה ה-85 משער של אותו קסאנו. אז בא זלטן איברהימוביץ', שלח כדור אמנותי בעקב לרשת אחרי טעות של ג'יג'י בופון, וקבע 1:1. מאחר ושתי הסקנדינביות פירקו את בולגריה, הנבחרת החלשה בטורניר, ולפי חוקי אופ"א האומללים במקרה של שיוויון נקודות נלקחות בחשבון אך ורק תוצאות המפגשים הישירים בין הנבחרות המעורבות, נוצר מצב בו תיקו רב שערים ביניהן במשחק האחרון, 2:2 ומעלה, העלה את שתיהן ללא קשר לתוצאה של סקואדרה אזורה. מעולם לא היו בסוכנויות ההימורים יחסים נמוכים יותר על תוצאה מדויקת של 2:2. המהמרים לא נרתעו, ובסופו של ערב דיווחו הסוכנויות על הפסדים של מיליונים. "מצד שני, הרווחנו על ההדחה של איטליה, אז היה קיזוז מסוים", אמר אז הדובר של וויליאם היל.

לכו תשכנעו את איטליה שהכל כשר

הפעם המצב זהה לחלוטין. האיטלקים סיימו פעמיים בתיקו, ובמקביל גברו יריבותיה על הנבחרת החלשה בטורניר. תיקו 2:2 ומעלה בין ספרד לקרואטיה יעלה את שתיהן, ויטיס את איטליה לטפל בפרשת ההימורים שלה כבר בתום שלב הבתים, ללא קשר לניצחון הצפוי שלה במחזור הסיום. העובדה כי מאמן אירלנד הוא לא אחר מאשר ג'ובאני טרפאטוני, האיש שהדריך את סקואדרה אזורה לפני שמונה שנים, רק מוסיפה אירוניה מרה לסוגיה. טראפ עצמו, בופון וגורמים בהתאחדות האיטלקים דרשו בזמנו מאופ"א לחקור את המפגש בין שבדיה לדנמרק, אך דבר לא יצא מכך. הסקנדינביות טענו להגנתן שסיפקו משחק מרתק עם המהפכים, ושבדיה עמדה פעמיים בעמדת החדשה. יון דאל טומאסון כבש צמד לדנים, הנריק לארסון הישווה זמנית בפנדל, והשיוויון השני הגיע רק בדקה ה-89 מרגליו של מתיאס יונסון, אחרי טעות של השוער הדני תומאס סורנסן. זו אכן טלטלה מרגשת, אך את האיטלקים הדבר כלל לא שיכנע. הרי איך אפשר להגיע לתיקו רב שערים מבלי שנבחרת אחת תוביל? זו הרי בדיוק מהות העניין.

כעת ישאלו כולם: הייתכן שספרד וקרואטיה יסכמו על התוצאה מראש? יש להדגיש כי לספרדים היה חשוב מאוד לנצח את אירלנד בתוצאה גבוהה יותר מ-1:3 כדי להקדים את קרואטיה במקרה של תיקו במחזור הסיום, והיא אכן עשתה זאת בסטייל. זה אומר שאותו תיקו 2:2 מקולל מבחינת איטליה יבטיח לספרד את ראשות הבית. אם נערוך משאל מחוץ לאיטליה, סביר להניח שתוצאותיו יהיו חד-משמעיות, ורוב האוהדים יטענו כי לא לכבודה של אלופת אירופה ואלופת העולם לסגור עסקאות מחשש להפסד לקרואטיה. אתם מוזמנים להשאיר את דעותיכם במקום המיועד לכך. מצד שני, היחס על תיקו בסוכנויות ההימורים ירד בשעות האחרונות באופן דרמטי ביותר, והדבר מלמד שלא מעטים ברחבי העולם כבר מיהרו לשים על כך סכומי כסף נאים. דבר אחד בטוח – אם אכן יהיה 2:2 ביום שני בגדאנסק, קסאנו יבכה שוב, ואיש לא ישכנע את איטליה שגם הפעם הכל היה כשר.

מה ג'אקריני עושה מול סרנה?

בינתיים, הנבחרת של צ'זארה פראנדלי יכולה להאשים רק את עצמה על כך שהגיעה שוב למצב בו גורלה לא בידיה. הקריסה במחצית השניה מול קרואטיה נובעת בעיקר לא מהשיטה של המאמן, אלא מאיוש התפקידים. לא נרחיב על מאריו באלוטלי, שלא היה צריך להיות על הדשא, אם כי חלוץ מנצ'סטר סיטי היה רגוע יותר בהשוואה לקרב מול ספרד. חשוב יותר להתמקד בשני האגפים. באופן אישי, אני מעריך מאוד את כריסטיאן מאג'ו, אבל הוא נמצא בכושר לקוי, והדבר בא לידי ביטוי עוד בהפסד לרוסיה במשחק הידידות האחרון. אתמול הוא הצליח להפסיד את האגף שלו לאיבן סטריניץ', לא מגדולי הדור הקרואטי הנוכחי. השליטה של סטריניץ' התבטאה לבסוף בבישול למאריו מאנדז'וקיץ', שגבר דווקא על ג'ורג'ו קייליני – לכאורה השחקן היציב ביותר בהגנה האיטלקית. צרה גדולה יותר היתה לאיטלקים באגף השמאלי, שם נלחם עמנואלה ג'אקריני חסר הנסיון, שחקן ספסל ביובנטוס, בדאריו סרנה, אחד הכוכבים הטובים והמנוסים בתפקידו באירופה. אי אפשר לבוא בטענות לג'אקריני, שלא ראה דקת משחק במדי איטליה לפני פתיחת הטורניר. את ההסברים צריך לספק אך ורק פראנדלי.

באשר למשחק השני, הרי שהוא הדגיש עד כמה ההחלטה להרחיב את יורו-2016 ל-24 נבחרות היתה קטסטרופלית. תחשבו על זה – כל שלב הבתים בצרפת בעוד ארבע שנים, 36 משחקים במספר, יוקדש כדי לשלוח הביתה שמונה נבחרות בינוניות מינוס מסוגה של אירלנד. המשחק לא מלמד הרבה על רמת המוכנות של ספרד, אבל מצב הרוח שלה בהחלט השתפר מאוד, וזה יהיה חיוני לקראת המבחן האמיתי מול קרואטיה, ולהמשך הדרך.

הצ'אנס של בנזמה

לפני הטורניר חזו רבים הצלחה מסחררת לקארים בנזמה שהגיע לאוקראינה בכושר שיא, אבל במשחק מול אנגליה גילה חלוץ ריאל מדריד יכולת פושרת. בראיונות שלאחריו הוא התלונן על הבונקר האנגלי ועל מזג האוויר החם. כדי שצרפת תצדיק את המוניטין כסוס השחור של יורו 2012, התירוצים האלה חייבים להסתיים הערב. מול המארחת יקבל בנזמה תנאים מצוינים לפרוח. ראשית, אוקראינה בשום אופן לא יכולה להרשות לעצמה להסתגר ולשמור על תיקו מול הקהל הביתי. שנית, היא גם לא תהיה מסוגלת לעשות זאת, כי החוליה החלשה שלה נמצאת במרכז ההגנה. בעוד אנדריי יארמולנקו ויבגני קונופליאנקה עשו עבודה נהדרת באגפים מול שבדיה, אנדריי וורונין השקיע ונצפה בכל פינה במגרש, והמגנים נראו לרוב יציבים, הרי שצמד הבלמים הפגין משחק טקטי בעייתי מאוד. עם קצת יותר מזל ודיוק, שבדיה היתה חייבת להבקיע הרבה יותר משער אחד, וזלטן איברהימוביץ' קיבל חופש פעולה בדקות רבות מאוד.

זה לא מפתיע. אולג בלוחין סבור שהוא חייב להרכיב צמד בלמים מאותה קבוצה. הערב מתקיים המשחק בדונייצק, ולכן אי אפשר לפסול את האופציה שהצמד העדיף, המורכב מיארוסלאב ראקיצקי ואלכסנדר קוצ'ר, יפתח, אבל אחרי הניצחון במשחק הראשון זה ייראה משונה. לכן סביר יותר ששני הבלמים של דינמו קייב, חסונים אך ממש לא מבריקים – יבגני חאצ'רידי וטאראס מיכאליק – ישמרו על מקומם. הדבר מספק לבנזמה הזדמנות חלומית לממש את הפוטנציאל. אם לא יעשה זאת, הוא יוכל להאשים רק את עצמו.

איטליה וקרואטיה נפרדו בתיקו 1:1

צ'זארה פראנדלי: "פספסנו הזדמנויות, איבדנו ריכוז"

יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully