וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: דנמרק הדהימה את הולנד עם 0:1

סנסציה ראשונה באליפות: האוראנג' לא הפסיקו להחמיץ, ובדקה ה-24 ספגו מרגלי מיכאל קרון-דלי. החבורה של ואן מרוויק בצרות

שחקני נבחרת דנמרק חוגגים. רויטרס
הגיבורים של היום. שחקני דנמרק חוגגים/רויטרס

כבר זמן רב שלאף אחד אין ספק בנוגע לזהות בית המוות ביורו 2012. מדובר כמובן בבית ב', ובו אמורות גרמניה, פורטוגל והולנד להילחם על שני כרטיסים לשלב רבע הגמר. אלא שחברים וחברות, החל מהערב (שבת) הגיע הזמן לתת כבוד ענק ולהתחיל לקחת בחשבון גם את דנמרק הנפלאה, שסיפקה לנו את הסנסציה הראשונה של הטורניר כאשר גברה על הולנד 0:1. כל הקלפים נטרפו, והאליפות רק החלה. איזה כיף.

סגנית אלופת העולם היתה טובה בהרבה הערב מיריבתה, אך לא הפסיקה להחמיץ. אריאן רובן עדיין נראה בטראומה מסוימת מסיוט גמר האלופות, רובין ואן פרסי, אחד החלוצים הלוהטים ביבשת, לא היה מספיק מפוקס, ואיברהים אפלאי סיפק מספר מבצעים נאים, אך גם כן לא היה תכליתי. ברט ואן מרוויק לא מצא תשובות, וגם לאחר הכנסתם של רפאל ואן דר וארט וקלאס יאן הונטלאר ומעבר למערך הרבה יותר התקפי לא הצליחו האוראנג' לפרוץ את הבונקר הדני ולהכניע את סטפן אנדרסן הנפלא בשער.

וכמאמר הקלישאה, לא פעם הנבחרת שלא כובשת מוצאת עצמה בפיגור. זה בדיוק מה שקרה להולנדים הערב, כאשר חור הגנתי אפשר למיכאל קרון-דלי לפרוץ לרחבה ולהדהים עם שער יתרון גדול בדקה ה-24. הכתומים ניסו לחזור לעניינים דרך השחקנים היצירתיים שלהם, אלא שגם התעוררות של ווסלי סניידר במחצית השניה לא הספיקה, לא כאשר הרגל המסיימת היתה כל כך לא מדויקת, והולנד שומטת שלוש נקודות יקרות מפז. דנמרק, מנגד, חוגגת הישג בלתי רגיל ומוכיחה לכולם שכדאי, מאוד כדאי לספור אותה. האם האלופה של 1992 מסוגלת להעניק לנו סנסציה נוספת?

צפו בתקציר המשחק

איברהים אפלאי שחקן נבחרת הולנד. Manu Fernandez, AP
הפנים אומרות הכל. אפלאי בהלם/AP, Manu Fernandez

מחצית ראשונה

דקה 3 - וילמס, שכאמור נכנס הערב לספרי ההיסטוריה כשחקן הצעיר אי פעם שפותח בטורניר, ניסה את מזלו עם בעיטה חזקה מ-20 מטרים, אך הכדור חלף מעל השער.

*** בגיל 18 ו-71 ימים, שבר וילמס את שיאו של אנזו שיפו הבלגי, ששותף ביורו 1984 כשהוא בן 18 ו-115 ימים.

דקה 7 - הזדמנות ראשונה להולנד: הרחקה לא טובה של קיאר אפשרה לרובן למצוא עצמו ברחבה, קשר באיירן מינכן הוציא כדור רוחב טוב לרובין ואן פרסי, אלא שמתוך הרחבה, הבעיטה השטוחה של אחד הסקוררים החמים ביבשת חלפה ליד הקורה.

דקה 10 - הלחץ ההולנדי נמשך: התקפה יפה של הכתומים הסתיימה ברגליו של איברהים אפלאי, שליהטט ומחוץ לרחבה בעט מעל השער.

דקה 18 - הזדמנות גדולה לרובן: הקיצוני מצא עצמו לבד לגמרי ודהר אל תוך הרחבה, אך מסירה רעה מאוד הגיעה לרגליו של דניאל אגר, ומשם לשוער הדני.

דקה 24 - גול! דנמרק עולה ליתרון! פולסן פרץ משמאל וניסה להעביר כדור רוחב שהורחק לא טוב והגיע לרגליו של קרון-דלי, והחלוץ בן ה-29 של ברונדבי חלף על פני ואן דר וויל והייטינחה, נכנס נפלא לרחבה ומזווית לא פשוטה שלח את הכדור בין רגליו של סטקלנבורג. 0:1 גדול לדנים.

*** ההיסטוריה בדרך? 45 שנים חלפו מאז הניצחון האחרון של דנמרק על הולנד - אז, ב-1967, הסקנדינבים ניצחו את האוראנג' 2:3.

דקה 36 - הרחקה איומה של אנדרסן הגיעה הישר לרגליו של רובן, שהתקדם, ומ-16 מטרים בעט כדור שטוח לקורה.

דקה 39 - הלחץ ההולנדי נמשך. מבצע אישי נהדר של אפלאי הסתיים בבעיטה חזקה מכ-18 מטרים מעל השער.

דקה 43 - עוד הזדמנות גדולה של הולנד הולכת לאיבוד. דנמרק לא הצליחה להרחיק כדור ארוך מהחלק האחורי, סניידר מצא את ואן פרסי לבד לגמרי מול אנדרסן בתוך הרחבה, אך חלוץ ארסנל סחט הדיפה מצוינת מהשוער הדני.

*** מחצית ראשונה נפלאה מגיעה לסיומה, והנה סטטיסטיקה מעודדת לאוהדי דנמרק: הסקנדינבים מעולם לא הפסידו באליפות אירופה משחק בו מצאו את הרשת ראשונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן נבחרת דנמרק מייקל קרון-דלי כובש שער מול נבחרת הולנד. רויטרס
הרגע הגדול בקריירה. קרון דלי משחיל את הכדור המנצח בין רגליו של סטקלנבורג/רויטרס

מחצית שניה

*** זהירות: מאז 1992, 19 מ-21 השערים שספגה נבחרת דנמרק באליפויות אירופה הגיעו במחצית השניה.

דקה 48 - עוד פריצה טיפוסית של רובן הסתיימה בבעיטה שנהדפה על ידי ההגנה הדנית מעל השער.

דקה 51 - הלחץ ההולנדי מגיע לשיא. ואן בומל הפציץ מ-20 מטרים, אנדרסן הדף נהדר לקרן.

דקה 52 - שוב תורו של אפלאי לנסות, בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה חלפה סנטימטרים מהקורה.

דקה 63 - אחרי כמה דקות חלשות, הולנד שבה לאיים על השער ולהחמיץ, והפעם בראש: כוכב באיירן מינכן הגיע ראשון להגבהה נפלאה של סניידר, אך נגח החוצה.

דקה 70 - קרון-דלי המצוין כמעט הכפיל את התוצאה, כשהטעה את ואן בומל ובעט מ-17 מטרים, סטקלנבורג הדף לקרן.

דקה 71 - חילוף התקפי כפול של ואן מרוויק: קלאס יאן הונטלאר ורפאל ואן דר וארט נכנסו, נייג'ל דה יונג ואיברהים אפלאי פינו את מקומם.

דקה 74 - ההזדמנות הכי טובה של הולנד במשחק, וגם היא מפוספסת! כדור עומק מרהיב של סניידר מצא את הונטאלר המחליף לבד לגמרי מול אנדרסן, "הצייד" ניסה להקפיץ מעל השוער אך הגיבור של דנמרק הציל נפלא.

דקה 89 - האם להולנד הגיע פנדל? נראה כך. הונטלאר ניסה להגביה מתוך הרחבה, הכדור פגע די בבירור בידו יקובסן אך השופט לא שרק.

דקה 90 - הזדמנות אחרונה להולנד: סניידר הגביה קרן, ולאר, הייטינחה והונטלאר ניסו לנגוח את הכדור במקביל, וגם זה יצא החוצה.

דקה 90+ 3 - השופט הסלובקי דמיר סקומינה שורק לסיום, השחקנים הדנים חוגגים ניצחון ענק. שימו לב לסטטיסטיקות: הולנד בעטה 32 פעמים לשער (5 למסגרת), לעומת 8 פעמים בלבד של דנמרק (4 למסגרת).

*** לא הכל אבוד, אוהדי הולנד: גם ביורו של 1988, בו זכו, כזכור, האוראנג', הם הפסידו במשחק הפתיחה. אז ברית המועצות היתה זו שניצחה את הכתומים 0:1.

שחקן נבחרת הולנד אריאן רובן מאוכזב. Nigel Treblin, AP
אוי, כמה שזה כואב. רובן/AP, Nigel Treblin

הרכבים

נבחרת הולנד: מארטן סטקלנבורג, גרגורי ואן דר ויל (דירק קאוט, 85), ג'ון הייטינחה, רון ולאר, יטרו וילמס, איברהים אפלאי (קלאס יאן הונטלאר, 71), ווסלי סניידר, אריאן רובן, מארק ואן בומל, נייג'ל דה יונג (רפאל ואן דר וארט, 71), רובין ואן פרסי.

נבחרת דנמרק: סטפן אנדרסן, דניאל אגר, סימון קיאר, לארס יקובסן, סימון פולסן, וויליאם קביסט, ניקי זימלינג, דניס רומדאל (טוביאס מיקלסן, 84), כריסטיאן אריקסן (לאסה שונה, 74), מיכאל קרון-דלי, ניקלאס בנדטנר.

איש המשחק

סטפן אנדרסן (דנמרק)

השוער בן ה-30 של קבוצת אביאן הצרפתית בכלל לא אמור היה להיות השוער הראשון של נבחרת דנמרק בטורניר הקרוב, ורק פציעה של תומאס סורנסן הוותיק סללה לו את הדרך להרכב. ומי שרשם עד כה 11 הופעות בלבד בנבחרת הלאומית נעל לחלוטין את השער הסקנדינבי, ועצר פעם אחר פעם - את רובן, את ואן פרסי, את אפלאי, ואת כל השאר. הולנד אמנם לא היתה מספיק מדויקת הערב ובעיטות רבות שלה בכלל לא היו קרובות למסגרת, אך אלה שכן מצאו שוער קר-רוח ומפוקס.

נבחרת דנמרק בוואלה! ספורט

נבחרת הולנד בוואלה! ספורט

יורו 2012 בוואלה! ספורט

שוער נבחרת דנמרק סטפן אנדרסן מול נבחרת הולנד. Daniel Kopatsch, AP
מי היה מאמין? אנדרסן/AP, Daniel Kopatsch

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully