וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישרונות שיכולים לזכות בתואר תגלית היורו

3.6.2012 / 8:00

אריק קאנטונה הפורטוגלי, היורש של מיכאל לאודרופ או שחקן העונה בליגה הגרמנית. תומר יצחק בחר 5 שחקנים צעירים שלא תשכחו אחרי היורו

רוברט לבנדובסקי - פולין

רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין. GettyImages
קיבל את ההכרה בבונדסליגה, עכשיו רוצה להיות גם כוכב בינלאומי. רוברט לבנדובסקי/GettyImages

"הכדורגלן הפולני הטוב ביותר מאז זביגנייב בונייק", כך מתארים בפולין את רוברט לבנדובסקי. בגיל 23, אחרי שהפך לשחקן הרכב קבוע והצעיד את דורטמונד לעונה כבירה ודאבל בגרמניה, לבנדובסקי מבקש לעשות את הקפיצה גם ברמה הבינלאומית ולקבל את ההכרה המושלמת. כל הזרקורים יופנו אליו בטורניר אותו תארח נבחרתו, והציפיות בהתאם. אוהדי הנבחרת הפולנית נמצאים בעיצומה של 'לבנדובסקי-מאניה'. לצד החששות מהאירוח, הם מאמינים כי הבית הנוח (בית א' בו משחקות גם יוון, צ'כיה ורוסיה - קיבל כבר את השם 'בית החיים') יאפשר לנבחרתם לעבור את השלב הראשון ומסתמכים כמובן על מחורר הרשתות מהבונדסליגה. אחרי שנבחר לשחקן העונה בגרמניה עם 22 שערי ליגה ותשעה בישולים, כולל שער הניצחון במשחק העונה ושלושער מרהיב בגמר הגביע לרשת באיירן מינכן, לבנדובסקי חייב להתרגל במהרה למעמדו החדש בנבחרת פולין. לא עוד שחקן, אלא ה-כוכב.

עד הפריצה המטאורית שעשה בעונה החולפת, לבנדובסקי שימש בדורטמונד כמחליף של לוקאס באריוס והיה ידוע בעיקר בתור מחמיצן כרוני. בנבחרת יש לו 13 שערים ב-40 משחקים, אם כי רק שניים בהופעות רשמיות. "העונה הוא הפך לסקורר מדופלם, השמיים הם הגבול עבורו", החמיא בונייק האגדי לשינוי שעבר היורש והביע תקווה כי ההתקדמות תורגש גם במדים הלאומיים. "עכשיו הוא צריך להראות לכולם שהוא מסוגל גם להוביל את המדינה שלו להצלחה". תמונתו של לבנדובסקי לבוש במדי נבחרת פולין, מעטרת מבנים בוורשה ובוורצלואב ומופיעה בפרסומות רבות במדינה לקראת אליפות אירופה. הוא היחיד מבין שחקני הסגל הנוכחי שנבחר על מנת לקדם את הטורניר. ככה זה כשאתה נושא על הגב תקווה של מדינה שלמה.

כריסטיאן אריקסן - דנמרק

כריסטיאן אריקסן שחקן נבחרת דנמרק. Ian Walton, GettyImages
המועמד המוביל של סוכנויות ההימורים לתואר השחקן הצעיר המצטיין של היורו. כריסטיאן אריקסן/GettyImages, Ian Walton

ביוני 1992, כאשר דנמרק הדהימה את היבשת וזכתה באליפות אירופה לראשונה בתולדותיה, כריסטיאן אריקסן היה עולל בן ארבעה חודשים. 20 שנה אחרי, מדובר ביורש של מיכאל לאודרופ ובמנהיג הבלתי מעורער של הנבחרת הסקנדינבית. דנמרק אמנם נקלעה ל'בית המוות' יחד עם הולנד, גרמניה ופורטוגל, אבל זה מציב אותה בעמדה בה אין לה מה להפסיד. רק לנסות לשחק כדורגל ולהסתמך על הקלף היצירתי היחיד שלה. אחרי שהיה השחקן הצעיר ביותר שנטל חלק במונדיאל 2010, אריקסן בן ה-20 מגיע ליורו כאחד הקשרים הטובים בעולם בגילו וכפליימייקר עליו נשענת הנבחרת הדנית. זה הזמן שלו להוכיח שיוהאן קרויף צדק כאשר השווה אותו לאחים לאודרופ.

המפגש הראשון של אריקסן המוכשר יהיה עם הולנד, מולה ערך את משחקו הרשמי הראשון במונדיאל בדרום אפריקה. ההולנדים כמובן מכירים היטב את איכויותיו של הקשר הצעיר, שב-2008 העדיף את אייאקס על פני ברצלונה ומילאן ("לא רציתי לעשות קפיצה גדולה מדי, אייאקס התאימה") ובשנתיים האחרונות היה בורג חשוב בשתי האליפויות הרצופות בהן זכתה הקבוצה של פרנק דה בור. 16 שערים ו-35 בישולים רשם אריקסן בשנתיים הנהדרות של אייאקס, בהן הציג לראווה את המסירות הקסומות שלו, זריזות המחשבה והכדורים החופשיים המדויקים. כל הגדולות של אירופה כבר בעקבותיו, אך הדני לא ממהר לנטוש את אמסטרדם, שם הוא מרגיש בבית. "הוא שחקן מוכשר ובעיקר ילד חכם, אני מאמין שהוא יבין כי מוטב לו להישאר בהולנד", אמר המאמן דה בור. סוכנויות ההימורים כבר הציבו אותו כמועמד המוביל, ובהפרש ניכר, להיבחר לשחקן הצעיר של הטורניר. ההתעניינות בו רק תגבר בקיץ הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נלסון אוליביירה - פורטוגל

נלסון אוליביירה שחקן נבחרת פורטוגל. Jamie McDonald, GettyImages
נלסון אוליביירה/GettyImages, Jamie McDonald

היסטורית, העמדה הבעייתית של נבחרת פורטוגל נמצאת בחוד ההתקפה. פדרו פאולטה לא תפקד במעמדים מרכזיים, נונו גומש הפציע ונעלם והכוחות הצעירים שהגיעו אחריהם, דוגמת הלדר פוסטיגה והוגו אלמיידה, לא התעלו מעל הבינוניות. לכן ההתלהבות בפורטוגל מנלסון אוליביירה כל כך גדולה. החלוץ בן ה-20 עשה את הפריצה שלו בבנפיקה רק בחודשים האחרונים, כשהבקיע שלושה שערים, כולל אחד חשוב כמחליף בגומלין מול זניט סנט פטרסבורג בשמינית גמר ליגת האלופות. הצ'אנס שקיבל בבנפיקה סידר לו גם זימון מפתיע לנבחרת הבוגרת של פורטוגל, אחרי שכבש בצרורות בנבחרות הצעירות והראה עד כמה גדול הפוטנציאל, עם טורניר נהדר וארבעה שערים באליפות העולם עד גיל 20, שם נעצרה פורטוגל רק בגמר על ידי ברזיל. פאולו בנטו נסחף בהתלהבות הכללית ודבק בסנסציה החדשה גם כאשר קבע את הסגל הסופי ליורו.

בליסבון כבר הצמידו לו את הכינוי 'אריק קאנטונה הפורטוגלי', בגלל הדמיון לסגנון המשחק של הצרפתי עם הצווארון המורם. גם הפה של אוליביירה עובד בצורה דומה. "יש לי איכויות אחרות מאלה של פושטיגה ואלמיידה. אני מהיר וחזק יותר", הודיע החלוץ בעל רגל ימין הקטלנית , לאחר זימונו לסגל בו הוא השחקן היחיד מתחת לגיל 24. "הכל קרה מהר מאוד מבחינתי, אבל שחקן ברמות הגבוהות צריך לדעת להתמודד עם דברים כאלה". בפורטוגל מעריכים כי בנטו רואה באוליביירה מריח השערים את השפן אותו ישלוף מהכובע לקראת סיום המשחקים כסיוע לכריסטיאנו רונאלדו, ומאמינים כי הטאלנט מברסלוס יזכה לעדיפות בתור מחליף על פני החלוצים הוותיקים יותר. בנטו עצמו אמר: "אוליביירה נמצא בעלייה והרוויח ביושר את מקומו בסגל. יש לו פוטנציאל גדול והוא יכול להיות מועיל מאוד עבור הנבחרת ביורו". האם פורטוגל תמצא סוף כל סוף את הפינישר הקלאסי שלה?

ירוסלב רקיצקי - אוקראינה

ירוסלב ראקיצקי שחקן נבחרת אוקראינה. GettyImages
עד כמה תשפיע עליו המתיחות בין שחטאר לדינמו? ירוסלב רקיצקי/GettyImages

ב-7 באפריל ניצחה שחטאר דונייצק 0:2 את דינמו קייב במשחק העונה שסלל עבורה את הדרך לאליפות נוספת. ירוסלב רקיצקי כבש את השער השני במשחק, שנחתם עם תקרית לא נעימה בין שחקני הנבחרת של שתי הקבוצות במנהרה. רקיצקי טען כי אלכסנדר שובקובסקי, שוערה הוותיק של דינמו קייב, העליב את אנשי דונייצק במילים קשות והביע חשש כי הדבר יזיק לנבחרת אוקראינה ביורו 2012. שובקובסקי לא יהיה בטורניר בגלל פציעה, אך המתיחות קיימת גם בלעדיו. רקיצקי בן ה-22, שצפוי לקבל את המקום בהרכב של הנבחרת המארחת, יצטרך להראות בגרות בשיתוף הפעולה עם היריבים מקייב ולהסביר פעם נוספת איך הפך לאחד הבלמים המוערכים באירופה ומדוע ברצלונה חשקה בשירותיו בשנה האחרונה.

אותה ברצלונה רכשה לפני שלוש שנים משחטאר את דמיטרו צ'יגרינסקי, שבסופו של דבר התגלה כפלופ מהדהד. כאשר נשאל מירצ'ה לוצ'סקו מדוע הסכים לוותר על הבלם שלו לטובת בארסה, הסביר המאמן הרומני כי יש לו מחליף. לוצ'סקו עשה לרקיצקי הצעיר הסבה מעמדת המגן השמאלי למרכז ההגנה, החל להריץ אותו בהרכב והרוויח בלם יציב וחזק שהיה שותף בכיר לשני הדאבלים האחרונים של המועדון. הוורסטיליות של רקיצקי, יחד עם רגל שמאל האימתנית (אוהדי שחטאר בחרו את אחד משעריו לשער העונה) וההבנה הטקטית המשובחת, הפכו אותו לשחקן הרכב גם בנבחרת, במדיה ערך את הבכורה באוקטובר 2009 ומאז כבש שלושה שערים ב-14 הופעות. באוקראינה מנסים לגמול אותו מהגלישות המסוכנות (דוגמת זו לרגלי ז'ואאו מוטיניו מפורטו בשלב הבתים של ליגת האלופות) ובכל מקרה שמים מבטחם בו לקראת הטורניר הגדול, אחרי שהיה בין 11 המצטיינים של אליפות אירופה עד גיל 21. כן, לצד הקרנבל הברזילאי יש גם תוצר מקומי בדונייצק.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין - אנגליה

אלכס אוקסלייד צ'מברליין שחקן נבחרת אנגליה. GettyImages
הג'וקר של נבחרת אנגליה. אלכס אוקסלייד צ'מברליין/GettyImages

במונדיאל 98' מייקל אואן בן ה-18 היה התקווה הצעירה של אנגליה, ביורו 2004 הגיע תורו של ווין רוני בן ה-18 וחצי ובמונדיאל 2006 היה זה תיאו וולקוט בן ה-17 (שבסופו של דבר לא שיחק). הפעם העילוי הצעיר של נבחרת שלושת האריות הוא אלכס אוקסלייד צ'מברליין, שיחד עם שניים מקודמיו ינסה להוביל את אנגליה לימים קצת יותר יפים. "הייתי צוחק אם היו אומרים לי לפני שנה שאהיה בסגל ליורו 2012", אמר לאחרונה קשרה של ארסנל. אבל המאמן החדש רוי הודג'סון כלל לא התכוון להצחיק. גם הוא מודע ליכולת האקספלוסיבית של אוקסלייד צ'מברליין, ולחשיבות של כישרון כזה בטורניר קצר בו רגע אחד של ברק מכריע משחקים. צ'מברליין יכול להיות החריגה של אנגליה מהשבלונה הקבועה וההפתעה שיכין הודג'סון להגנות היריבות. ובקיצור - הג'וקר.

בהזדמנויות הספורות שקיבל העונה בארסנל, צ'מברליין הציג שמץ מהפוטנציאל העצום שגרם לארסן ונגר לשלם כ-14 מיליון יורו לסאות'המפטון. את עונת הבכורה שלו במדי התותחנים הוא סיים אמנם עם ארבעה שערים בלבד בכל המסגרות, אך הפגין יכולות של קיצוני אמיתי המסוגל לשנות משחק במהלך אחד. "נוכח היעדרו של רוני במשחקים הראשונים וכשמרכז הקישור מנוסה וסטטי, אוקסלייד צ'מברליין יכול להיות האקס פקטור של הנבחרת", הסביר הפרשן הנרי ווינטר בטורו ב'טלגרף'. "הודגסון לא צריך לפחד, אלא להשתמש בו מהפתיחה. אף אחד לא יצפה לזה". זו ההזדמנות הגדולה של ילד הפלא לנצל טורניר גדול כדי לבצע קפיצת מדרגה דוגמת זו שעשו אואן ורוני. אוקסלייד צ'מברליין הוא שחקן העתיד של אנגליה, אבל מי אמר שהוא לא יכול להיות גם שחקן ההווה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully