וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2008 - צ'אבי

תשעה מצטיינים היו לנבחרת בספרד ברשימת ה-23 שפרסמו מארגני הטורניר, אבל אחד היה מעל כולם ונבחר גם ל-MVP של יורו 2008 - צ'אבי הרננדס. קשרה של ברצלונה היה האיש שניצח על המקהלה של נבחרת ספרד והוביל את החבורה שהוציאה את הסלקסיון מעשרות שנים של לוזריות, בדרך לזכייה ראשונה ביורו מאז 1964 ושנייה בסך הכל. הדומיננטיות של צ'אבי בקישור והתיאום המושלם עם חבריו במרכז השדה, הפכו את ספרד למכונה משומנת ובלתי ניתנת להכנעה.

אחרי מאזן מושלם בשלב הבתים, הגיע ברבע הגמר דו קרב פנדלים מול איטליה - הזדמנות קלאסית ליצר ההרס העצמי של הספרדים להפציע מחדש. האיטלקים החזיקו מעמד ב-120 דקות מול העליונות של צ'אבי במרכז המגרש, אך דווקא בפנדלים ספרד ניצחה 2:4 ומשם המשיכה עד למעמד ההנפה עם שמירה על שער נקי בכל משחקי הנוקאאוט. ב-0:3 על רוסיה בחצי הגמר הבקיע צ'אבי את שערו היחיד בטורניר, ובגמר המותח מול גרמניה בישל את שער הניצחון לפרננדו טורס.

גם בשני משחקי ההכרעה הכדור היה ממוגנט לרגליו של צ'אבי, שחילק מסירות לחבריו והפגין טכניקה עילאית. בגיל 28, הקשר יליד טראסה עשה את הצעד אל קדמת הבמה וייצג יותר מכל אחד אחר את משחק המסירות הקצרות שהפך נר לרגליה של הנבחרת. היכולת המופלאה של צ'אבי בטורניר היוותה הכנה להשתלטותה של ברצלונה על הכדורגל האירופי, ובשנים שלאחר מכן הוא נאבק מדי עונה על תואר כדור הזהב. הבוס הגדול ששם קץ לשנות החושך של נבחרת ספרד ואחד מסמלי דור הזהב.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'אבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully