וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גבול

17.6.2002 / 16:24

לרגעים לא מעטים היה נדמה שעוד הפתעה ענקית הולכת ליפול, אבל ריבאלדו ורונאלדו עשו 0:2 וסידרו לנו רבע גמר חלומי: אנגליה-ברזיל. ומי זוכר את הגול של וילמוטס שנפסל?

זה לא היה קל, ומול נבחרת בלגיה שהציגה משחק מצוין, ברזיל היתה צריכה את מרקוס ביכולת שיא, ואת צמד ה-ר' שלה כדי לנצח 0:2 ולעלות לרבע הגמר. הברזילאים החזיקו יותר בכדור והכתיבו את הקצב, אבל הבלגים הגיעו למספר מצבים מסוכנים, כבשו שער שנפסל, ועם קצת יותר מזל (בלגי) התוצאה יכלה להיות שונה. אבל, כמו שאתם שומעים כל רבע שעה בערך - זה הכדורגל, וברבע הגמר תפגוש ברזיל את נבחרת אנגליה, במה שלדעת רבים היה יכול להיות הגמר הרשמי של המונדיאל.

מחצית ראשונה: אין שערים

המשחק נפתח בהזדמנות מסוכנת של הנבחרת הבלגית, כשבדקה הראשונה בעט מפנזה כדור מפתיע מרחוק, אבל השוער מרקוס הצליח להדוף. הבלגים המשיכו ללחוץ, אבל בדקה ה-6 הגיע המצב הראשון של ברזיל, שהשתלטה על המשחק. ז'וניניו קיבל מסירה מרונאלדיניו, ושלח מחוץ לרחבה כדור חזק, שפגע ברשת החיצונית. כעבור דקה מצב מסוכן נוסף לברזיל, מכדור קרן מסובב של ריבאלדו, שחלף סמוך לשערו של גרט דה וליגר.

בדקה ה-11 ניסה רוברטו קרלוס להעלות את נבחרתו ליתרון, כשבעט כדור חופשי מ-32 מ' גבוה מעל לשער הבלגי. הבלגים ניסו לצאת קדימה, אבל ברזיל עצרה אותה, ובדקה ה-18 יצאה להתקפה טובה, לאחר שרונאלדיניו שלח כדור לרונאלדו, אבל החלוץ בעט לא מדויק. הלחץ הברזילאי נמשך, ובדקה ה-23 קיבל רונאלדו את הכדור באגף, ואחרי שהטעה את המגן שלו, שלח כדור רוחב. ריבאלדו במספרת מקרוב בעט מעל השער.

גם לבלגים היתה מספרת, מצידו של מארק וילמוטס, כשבדקה ה-27 קיבל הקפטן את הכדור ברחבה, אבל גם הכדור שלו היה גבוה מעל לשער. בדקה ה-36 הצליחה בלגיה לכבוש שער, אחרי נגיחה של מארק וילמוטס, אבל השופט הג'מייקני פסל אותו. דקה אחר כך מפגש בין דה וליגר לרונאלדו, לאחר שהחלוץ הגיע לאחד על אחד מול השוער, אבל דה וליגר הצליח לחלץ ממנו את הכדור ונפגע בפניו.

בדקות האחרונות של המחצית הגיעה ברזיל למספר מצבים מסוכנים מבעיטות של רונאלדיניו, רונאלדו ורוברטו קרלוס, אבל לא הצליחו להכניע את דה וליגר.

מחצית שניה: 0:2 לברזיל

המחצית השניה נפתחה ללא חילופים. בדקה ה-48 קיבלו הבלגים כדור חופשי, אבל וילמוטס בעט כדור לא מסוכן. בדקה ה-53 הגיע המצב המסוכן של בלגיה במשחק, כשמארק וילמוטס השתחרר ושלח כדור אדיר לפינה, אבל מרקוס הדף את הכדור לקרן. כעבור דקה השוער הברזילאי שוב היה במקום, לאחר שזינק בצורה חתולית אל רגלו המושטת של מבו מפנזה.

בדקה ה-57 החילוף הראשון של ברזיל, ודנילסון נכנס במקומו של ז'וניניו. ברזיל יצאה להתקפה נוספת, אבל המצב המסוכן הגיע שוב מרגליו של הקפטן הבלגי, לאחר שבדקה ה-63 בעט כדור מסובב מצד ימין. מרקוס שוב היה במקום.

בדקה ה-67 נכבש השער הראשון במשחק. רונאלדיניו מסר מאגף ימין לריבאלדו, שעצר את הכדור על החזה, ומ-20 מ' שלח כדור אדיר, שהעלה את ברזיל ליתרון.

חמש דקות אחרי השער נכנס בבלגיה ווסלי סונק במקומו של ג'קי פיטרס. מיד אחרי החילוף חור בהגנה של ברזיל, שנחלצה בקושי משער שוויון. הבלגים המשיכו ללחוץ, ובדקה ה-77 ניסה המחליף סונק את כוחו מ-25 מ', אך ללא הצלחה.

בדקה ה-81 חילוף נוסף של סקולארי, וקלברסון נכנס במקומו של רונאלדיניו. בלגיה ניסתה, אך לא הצליחה להכניע את מרקוס, ובדקה ה-87 נכבש השער השני. קלברסון הוציא את ברזיל להתקפה מתפרצת, שלח כדור רוחב לרונאלדו, ושחקן השנה בעולם לשעבר קבע 0:2 לברזיל. בלגיה היתה קרובה לשער מצמק, אבל חור מקרוב בעט לרשת החיצונית.

בדקה ה-90 יצא ריבאלדו, כובש השער הראשון, וריקרדיניו נכנס במקומו. ברזיל ברבע הגמר, בלגיה חוזרת הביתה.

הרכבים פותחים

ברזיל: מרקוס, רוברטו קרלוס, קאפו, רוקה ג'וניור, אדמילסון, לוסימר לוסיו, ג'ילברטו סילבה, רונאלדיניו, ז'וניניו, ריבאלדו, רונאלדו

בלגיה: גרט דה וליגר, ניקו ואן קרקהובן, ג'קי פיטרס, דניאל ואן-בויטן, איב ואנדרהגה, יוהאן ואלם, טימי סימונס, מארק וילמוטס, בארט חור, גרט ורהיין, מבו מפנזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully