וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת שבירה

16.6.2002 / 17:12

הלב והנשמה האיריים, שלא נכנעו לשער ספרדי מוקדם ולהחטאת פנדל, הספיקו ל-120 דקות. בבעיטות ההכרעה הברכיים קצת רעדו, וספרד, שניצחה 2:3 מהנקודה, תחכה לאיטליה או ד.קוריאה ברבע

ספרד רצתה להמשיך את הפתיחה המרשימה שלה. אירלנד רצתה להמשיך לחגוג ולהמשיך להילחם - ובאירית אלה מושגים די דומים. התוצאה הייתה מותחן אדיר שנגמר רק בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, שם כשלו האירים, החמיצו שלוש בעיטות מתוך חמש והלכו הביתה עם המון כבוד, אבל בלי רבע גמר, שבהחלט היה בהישג ידם.

הספרדים עלו מהשלב הראשון עם מאזן מושלם, אחרי שניצחו את פראגוואי, סלובניה ודרום אפריקה. ספרד עלתה בהגנה עם הלגרה, שהמשיך לפתוח על חשבון נדאל. מנדייטה, למרות שהרשים, המשיך לפתוח על הספסל, אבל בסופו של דבר החליף את דה פדרו והעלה את ספרד עם הפנדל המכריע. אירלנד, שפתחה את המונדיאל בסערת רוי קין, עלתה ביחד עם גרמניה על חשבונה של אלופת אפריקה, קמרון.

ספרד הוליכה ושלטה במשך רוב המשחק. בדקה השמינית מגביה קרלס פויול כדור מצד ימין ופרננדו מוריינטס גובר על המגן שלו בקרב אוויר וקובע 0:1 לנציגיו של המלך חואן קרלוס במונדיאל.

בדקה ה-25 הבקיע לואיס אנריקה שער שני לזכות ספרד, אבל השער נפסל בטענת נבדל צודקת, כפי שהתברר לאור ההילוך החוזר.

רוב המחצית שלטה ספרד, אבל הרבתה ליפול במלכודת הנבדל של אירלנד, שלחצה רחוק יחסית משערה. האירים ניסו להכניס כדורים ארוכים, ומדי פעם לבעוט ממרחק, אבל קסיאס וההגנה שלו הסתדרו עם ההגבהות, והבעיטות טרם מצאו את יעדן. סך הכל משחק פושר במחצית הראשונה, אבל יתרון צודק לספרד.

מחצית שניה

המחצית השנייה נפתחת בגישושים בעת שהאירים מנסים למצוא דרך ליטול את היתרון במשחק הזה, שהתנהל רובו ככולו בשליטת ספרד.

בדקה ה-47 ראול כמעט סוגר עניין, אבל שיי גיבן בהצלה גדולה משתטח לרגיו ומונע ממנו את השני של ספרד.

בדקה ה-55 מחליף ניאל קווין את גארי קלי בשורות אירלנד.

בדקה ה-63 מצליח דמיאן דאף לעקוף את חואנפראן על קו החוץ בתוך הרחבה, והאחרון מכשיל אותו וגורר שירקה מיידית של השופט פריסק. את הבעיטה לוקח איאן הארט, אבל קסיאס מנחש נכון, מזנק לפינה הימנית ומציל. את הכדור החוזר בעט קווין קילביין החוצה.

בדקה ה-65 מבצע מאמן ספרד חוזה אנטוניו קמאצ'ו חילוף ומכניס את גאיזקה מנדייטה במקום דה פדרו. בדקה ה-71 יורד מבקיע השער מוריינטס ונכנס במקומו קשר, דויד אלבלדה. בדקה ה-80 משלים קמאצ'ו את מכסת החילופים שלו כשאלברט לוקה מחליף את ראול.

מאמן אירלנד מיק מקארתי מגיב בחילוף משלו: דייויד קונולי נכנס, יוצא מחמיץ הפנדל, איאן הארט. בדקה ה-85 הזדמנות גדולה לאירלנד, אבל קסיאס ביציאה ענקית מונע מרובי קין את השוויון. בדקות אלה ספרד משחקת על תוצאה, ומזמינה את אירלנד להישכב לה ברחבה.

בדקה ה-89 זה קורה. היירו מושך לקווין בחולצה. השופט רואה ושולף בלי היסוס כרטיס צהוב ומצביע על הנקודה הלבנה. הפעם לוקח את הבעיטה רובי קין ועושה צדק - 1:1. הולכים להארכה.

הארכה

עם פתיחת ההארכה נמשכת המגמה מדקות הסיום של המועד החוקי. אירלנד לוחצת, אבל מסתבכת ממש על סף הבעיטה. ספרד בקושי משתחררת להתקפות.

בתום המחצית הראשונה של ההארכה מסתמן יתרון ברור לאירלנד, ונראה שהוצאת שחקני מפתח כראול ומוריינטס מקשה על הספרדים להתמודד עם המצב החדש.

בדקה ה-22 של ההארכה (דקה 112) שתי הזדמנויות גדולות. בראחה סוחט הצלה ענקית של גיבן לאחר בעיטה מ-18 מטר, ומיד מהעבר השני מחמיץ קונולי את המסגרת של קסיאס בפחות מחצי מטר.

אלה היו ההזדמנויות הממשיות האחרונות, למרות בעיטות מחצי מרחק שסחטו אנחות וגניחות כאב של המגנים שבלמו אותן. הולכים לפנדלים.

הפנדלים

אירלנד פתחה את מסכת בעיטות ההכרעה, ורובי קין השכין כדור ראשון ברשת של קסיאס. בשם ספרד מתייצב הקפטן הוותיק פרננדו היירו, ומשווה את התוצאה. מאט הולנד המצוין בועט - למשקוף. עדיין 1:1. רובן בראחה מסתכל לשיי גיבן בעיניים וקובע 1:2. דייויד קונולי, שהחמיץ כמה הזדמנויות קורצות במהלך הזמן החוקי וההארכה, ממשיך באותו קו ובועט קרוב לאמצע השער. קסיאס לוקח ועדיין 1:2.

חואנפראן יכול להעלות את ספרד ליתרון מכריע, אבל בועט החוצה. עדיין 1:2 לספרד. קווין קילביין יכול להחזיר את אירלנד לתמונה, אבל במקום זה מספק לקסיאס הצלת פנדל שלישית ביום אחד. עדיין 1:2. ואלרון יכול לסגור עניין, אבל גיבן סוגר לו את השער ומשאיר זיק של תקווה בעיניים הירוקות.

סטיב פינאן מכניע את קסיאס ושומר על הזיק הזה. 2:2 והכל על מנדייטה. אם הוא מבקיע, ספרד ברבע הגמר. אם הוא מחמיץ...הוא לא. הוא נותן פס פשוט לפינה ושובר הרבה לבבות באי האזמרגד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הרכבים פותחים

ספרד: איקר קסיאס, פרננדו היירו, קרלס פויול, חואן חואנפראן, איבאן הלגרה, חואן קרלוס ולרון, דה פדרו, לואיס אנריקה, רובן בראחה, פרננדו מוריינטס, ראול

אירלנד: שיי גיבן, איאן הארט, סטיב פינאן, גארי קלי, סטיב סטונטון, גארי ברין, מארק קינסלה, דמיאן דאף, מאט הולנד, רובי קין, קווין קילביין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully