וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב טהור

16.6.2002 / 11:44

מול הטקטיקה והחוסן השבדי הגיעה סנגל, ובמפגן של כישרון, רוח והנרי קמארה, ניצחה 1:2 בשער זהב, שהעלה אותה לרבע הגמר בהופעתה הראשונה במונדיאל. היריבה ברבע: יפן או טורקיה

נבחרת סנגל עשתה היום היסטוריה, כשעלתה בפעם הראשונה בתולדותיה לרבע גמר המונדיאל, אחרי שניצחה את שבדיה 1:2 בתום 104 דקות. שבדיה, שהגיעה למשחק כפייבוריטית שלטה בדקות הראשונות של ההתמודדות, ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-11. אבל אז יחסי הכוחות התהפכו והנבחרת האפריקאית השתלטה על המשחק, והצליחה להשוות.

המחצית השניה היתה שקולה יותר, עם הרבה מצבים לשתי הנבחרות, אך ללא שערים, ובפעם הראשונה בטורניר הגיע שלב ההארכה. הגנות מפוזרות, הרבה מצבים, ושער זהב של הנרי קמארה, שהשלים צמד פרטי, סיימו את ההארכה ואת המשחק, והמשיכו את מה שמסתמן כמונדיאל הטוב בכל הזמנים.

מחצית ראשונה: שוויון

המשחק נפתח בשליטה של הנבחרת השבדית. בדקה ה-4 היא קיבלה בעיטה חופשית מ-25 מ', וביצעה תרגיל שבסיומו בעט סוונסון כדור למרכז שערו של טוני סילבה, שהצליח להרחיק את הכדור.

הלחץ של השבדים נמשך, ובדקה ה-11 כבשה הנבחרת הצפונית את השער הראשון במשחק. אנדרס סוונסון הגביה כדור קרן מדויק, והנריק לארסון, שניצל יציאה גרועה של השוער, נגח פנימה, וקבע 0:1 לשבדיה.

אחרי השער התחילה סנגל לצאת קדימה, עם פריצה מסוכנת של אל חאדגי' דיוף ובעיטה של סיסה, אחרי כדור קרן, לשער של הדמן, אך המצבים הללו היו ללא תכלית. בדקה ה-26 פאפה בובה דיופ הכניס את הכדור לשערו של הדמן, אבל השופט פסל את השער בגלל נבדל. שבדיה המשיכה להסתגר מול לחץ גובר של הנבחרת האפריקאית, ובדקה ה-37 נכבש שער השוויון. הנרי קמארה קיבל את הכדור על קו הרחבה, הטעה שחקן אחד, וברגל ימין בעט לפינה השמאלית של השוער. 1:1.

כעבור שלוש דקות קמארה היה קרוב לשני שלו, אבל מקרוב נגח החוצה. דקה אחר כך הגיעה ההזדמנות של שבדיה. אנדרס סוונסון בעט כדור חופשי מסובב, אבל סילבה הצליח לקלוט את הכדור.

מחצית שניה: הרבה אירועים, אפס שערים

המחצית השניה נפתחה בלחץ של שבדיה, וכבר עם הפתיחה הגיעה למצב מהיר. אנדרס סוונסון בעט כדור מסוכן מ-20 מ', אבל סילבה עצר את הכדור. בדקה ה-49 בעיטה נוספת מחוץ לרחבה, הפעם של אלכסנדרסון, אבל הכדור היה רחוק מהמסגרת. שתי דקות אחר כך היה זה תורו של אלבאק לסכן את סילבה, כשבעט כדור מסוכן מתוך הרחבה.

מן העבר השני, סנגל הגיעה בקלות לרחבה של הדמן, והיתה חסרה רגל מסיימת ברחבה. בניגוד למחצית הראשונה, גם שבדיה יצאה להתקפות משלה, אך גם היא לא הצליחה לעלות ליתרון.

בדקה ה-65 החילוף הראשון בנבחרת השבדית, ואנדראס אנדרסון נכנס במקומו של מרקוס אלבאק. דקה אחר כך החילוף הראשון של סנגל, וחביב בייה נכנס במקומו של פאפה מאליק דיופ. אחרי החילוף כדור מסוכן של דיוף מבעיטה חופשית, אבל הדמן היה במקום.

בדקה ה-72 מצב טוב לאנדרסון המחליף, אך הוא בעט מעל השער. הדקות הבאות היו של סנגל עם מצבים מסוכנים מצידם של קמארה ות'יאו. בדקה ה-76 חילוף נוסף בשבדיה ואיבראהימוביץ' נכנס במקום אלכסנדרסון. שתי דקות אחרי החילוף הגיע החלוץ הצעיר למצב מצוין, כשפרץ מצד ימין של הרחבה, אך במקום למסור העדיף איבראהימוביץ' לבעוט, וסילבה שוב היה במקום.

בדקות האחרונות של המחצית השניה הגיעו שתי הנבחרות למצבים מסוכנים, אך לא הצליחו לכבוש את השער המכריע, ושתי הקבוצות יצאו להארכה.

הארכה: סנגל עושה היסטוריה

הדקה הראשונה של ההארכה היתה של נבחרת שבדיה, שפתחה בהתקפה מהירה עם לארסון ואיבראהימוביץ' מהאגפים, אבל ההתקפה הסתיימה בנבדל של כובש שער היתרון. בדקה ה-2 של ההארכה בעיטה מסוכנת של סנגל, אבל הכדור של אמדי פאייה היה גבוה מעל השער.

שתי ההגנות היו מאד לא מאורגנות, ובדקה ה-6 הגיע אנדרס סוונסון, אחרי סיבוב מצוין ברחבה, למצב בעיטה, אך הכדור ששלח פגע בקורה. כעבור דקה היה זה תורו של דיוף מסנגל להחמיץ, כשבעט כדור מאגף שמאל סמוך לשער של הדמן. בדקה ה-10 של ההארכה נכנס בשבדיה מתיאס יונסון במקומו של מגנוס סוונסון.

דקה לסיום החצי הראשון של ההארכה נכבש שער הזהב. הנרי קאמרה קיבל את הכדור סמוך למרכז הרחבה, חתך בין שני שחקני הגנה שבדים, ומשבעה מ' שלח כדור מדויק לפינה השמאלית. 1:2 לסנגל, ורבע הגמר הראשון בהיסטוריה שלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הרכבים פותחים

שבדיה: מגנוס הדמן, אולוף מלברג, יוהאן מיאלבי, אנדראס יאקובסון, טדי לוצ'יץ, טוביאס לינדרוס, ניקאלס אלכסנדרסון, אנדרס סוונסון, מגנוס סוונסון, מרקוס אלבאק, הנריק לארסון

סנגל: טוני סילבה, אליו סיסה, פרדיננד קולי, עומאר דאף, פאפה מאליק דיופ, לאמין דיאטה, פאפה בובה דיופ, אמדי פאייה, פאפה ת'יאו, אל חאדג'י דיוף, הנרי קמארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully