וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכורה של אקוודור, הפינאלה העגומה של קרואטיה

13.6.2002 / 16:21

שער של אדיסון מנדז העניק לאקוודור ניצחון ראשון אי פעם בגביע העולמי. הדור שלקח את קרואטיה למקום השלישי במונדיאל הקודם, גמר עם 0:1 קטן - לצד הלא נכון

קרואטיה, שדורגה שלישית במונדיאל 1998, סיימה היום את דרכה בטורניר 2002 כבר בתום השלב הראשון, לאחר שהפסידה לאקוודור 1:0. ניצחון קרואטי על נבחרת, שבשני משחקיה הראשונים אי פעם במונדיאל צברה שני הפסדים, היה מבטיח עליה לשמינית הגמר (בדיעבד, אפילו מהמקום הראשון בבית), אבל כנראה שהמחצית השניה מול איטליה היתה הרבה עניין של מזל, והקרואטים השאירו את המונדיאל ללא נציגות סלאבית (למי שלא סופר את רוסיה). האקוודוריאנים הולכים גם הם לארוז, אבל בתחושת הישג, של נבחרת שהשיגה את נצחונה הראשון אי פעם בגביע העולמי.

המשחק נפתח בשליטה מוקדמת של הקרואטים, ובדקה ה-4 הגיע בוקסיץ' למצב שנראה מסוכן, אבל נגמר בכלום. מן העבר השני, הנבחרת הדרום אמריקאית התחילה ליזום, והחזיקה יותר בכדור. הלחץ של הדרום אמריקאיים נמשך, ודה לה קורז בעט כדור מרחוק. השוער הקרואטי סטיפה פלטיקוסה היה במקום.

בדקה ה-18 ניסה מילאן רפאיץ' הקרואטי להחזיר את השליטה לצד שלו, ושלח כדור רוחב מסוכן משמאל, אבל אלן בוקסיץ' לא הספיק להגיע לכדור.

בין שתי הקבוצות התפתח קרב שקול במרכז מגרש, ושתי הנבחרות הגיעו למספר הזדמנויות. בוקסיץ' הפעלתן היה קרוב בדקה ה-35 להעלות את קבוצתו ליתרון, אך הכדור נבעט סמוך למסגרת.

בדקה ה-40 נערך החילוף ראשון באקוודור, ואלכס אגווינאגה נכנס במקומו של אלפונסו אוברגון.

מחצית שניה: אקוודור עולה ליתרון

המחצית השניה נפתחה עם שער יתרון בדקה ה-48 לאקוודור. אוגסטין דלגאדו נגח לדה לה קורז, שמימין מסר לאדיסון מנדז, והקשר העלה את נבחרתו ליתרון 0:1 במשחק.

ארבע דקות אחרי השער ערכה קרואטיה חילוף התקפי, ושלחה למשחק את הקשר דאבור ווגרינץ' במקומו של שחקן ההגנה דריו סימיץ'. בדקה ה-59 חילוף נוסף בקרואטיה, ויוריקה וראנייס נכנס במקומו של ניקו קובאץ'.

הדקות הבאות היו של נבחרת קרואטיה, עם מצבים של רוברט יארני ומילאן רפאיץ'. בדקה ה-69 החילוף האחרון של קרואטיה ומריו סטאניץ' נכנס במקומו של דניאל סאריץ'. קרואטיה המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-76 נערך החילוף השני בנבחרת אקוודור, כשאיבאן קאביידס נכנס במקומו של קרלוס טנוריו.

בדקה ה-86 הגיע המצב הטוב ביותר של קרואטיה במשחק, כשהמחליף דאבור ווגרינץ' קיבל כדור מבוקסיץ', ובעיטת יעף שלו חלפה מעל המשקוף. דקה אחר כך קרואטיה שוב היתה קרובה, אבל הנגיחה המסוכנת של סטאניץ' הורחקה מקרוב. קרואטיה חוזרת הביתה.

הרכבים פותחים

אקוודור: חוסה סבאיוס, אוליסס דה לה קרוז, איבאן הורטאדו, מרלון איובי, ראול גוורון, אוגוסטו פורוסו, אדיסון מנדז, אלפונסו אוברגון, קלבר צ'אלה, אגוסטין דלגאדו, קרלוס טנוריו

קרואטיה: סטיפה פלטיקוסה, רוברט יארני, רוברט קובאץ', דריו סימיץ', סטייפאן תומאס, יוסיפ סימוניץ', דניאל סאריץ', ניקו קובאץ', מילאן רפאיץ', איביצ'ה אוליץ', אלן בוקסיץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully