וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל אקספרס

10.6.2002 / 20:37

בלגיה אכזבה ב-1:1 מול טוניס וחייבת ניצחון לעלות, קוריאה התאכזבה מ-1:1 מול ארה"ב וצריכה תיקו. ופורטוגל הצטרפה למונדיאל עם 0:4 על פולין, אבל עדיין צריכה ניצחון לעלייה

הסתיימו משחקי הסיבוב השני של שלב הבתים. בלגיה אכזבה כשסיימה בתיקו 1:1 מול טוניס משופרת אבל לא מרשימה, ארה"ב חילצה תיקו 1:1 מנבחרת קוריאנית עדיפה, אבל מעל לכל בלטה הופעתה של פורטוגל, שניערה מעליה את ביזיון ההפסד לארה"ב וכתשה את פולין 0:4 במחצית שנייה יעילה ומרשימה. פורטוגל צריכה עדיין ניצחון כדי לעלות לשמינית - כל תוצאה אחרת תשאיר אותה תלויה בהפסד אמריקאי לפולין. בלגיה חייבת כעת ניצחון על רוסיה, בעוד שליפן יספיק תיקו מול טוניס להעפלה היסטורית לשלב השני.

בלגיה מזלזלת ומשלמת

במשחק השחרית המשיכה בלגיה להצדיק את המוניטין שלה כנבחרת משעממת במיוחד. מאמן בלגיה רוברט ואסג' הודה ששחקניו לא נתנו מספיק כבוד לטוניסאים, שבאמת נראו חלשים מאד בהפסד 2:0 לרוסיה. בדקה ה-13 העלה הקפטן מארק וילמוטס את בלגיה ליתרון 0:1, אולם כעבור ארבע דקות קיבלה טוניס בעיטה חופשית וראוף בועזיין סובב כדור יפהפה פנימה.

בהמשך המשחק היו עוד לא מעט הזדמנויות, אבל הטוניסאים היו אלה שהרשימו יותר ולא היו רחוקים מניצחון מפתיע. לטוניס סיכוי תיאורטי קלוש להעפיל, בתנאי שתנצח את יפן בהפרש שני שערים. בלגיה תעלה אם תנצח את רוסיה. כל תוצאה אחרת תביא להדחתה.

המארחת שולטת ושומטת נקודות

במשחק השני התמודדו שתי הנבחרות המפתיעות של בית ד', דרום קוריאה המארחת וארצות הברית. קוריאה המשיכה להרשים ושלטה במשחק בצורה ברורה, אולם הרבתה להחמיץ הזדמנויות שעליהן היא עוד עלולה להתחרט מרה. בדקה ה-24 כבש כוכב ארה"ב קלינט מאתיס, המועמד לעבור לבאיירן מינכן, לאחר שחדר עם הכדור לרחבה ושחרר בעיטה לפינה הנמוכה. בדקה ה-40 החמיצו המארחים פנדל שנשרק לאחר דחיפה של ג'ף אגוס על וואנג סון הונג.

המחצית השנייה הייתה כולה קוריאה, אולם זו ניצלה רק אחת משלל ההזדמנויות שלה - נגיחה לרשת של אן ג'ונג-וואן לאחר הגבהה של כדור חופשי - וסיימה בתיקו בלבד. תיקו במשחק האחרון (קוריאה מול פורטוגל; ארה"ב מול פולין) יעלה את כל אחת מהן לשלב הבא, אבל קוריאה תקבל את פורטוגל לאחר שהואילה להגיע למונדיאל ועם הגב לקיר, בעוד שלארה"ב יש על הנייר משחק קל בהרבה.

נא להדק חגורות

במשחק המרכזי של היום החליטה פורטוגל שאולי בכל זאת לא יפה לאכזב את כל מי שתלו בה תקוות להיות נציגת הכדורגל היפה בטורניר הזה. במחצית הראשונה שלטה בעיקר פורטוגל, אך הגשם השוטף הקשה על השחקנים לדייק והפורטוגזים מצאו את הרשת רק פעם אחת. בדקה ה-14 שלח ז'ואאו פינטו כדור לפאולטה, וזה עצר ושיגר כדור מדוד לרשת. לקאת סוף המחצית הפך המשחק לאלים והשופט נאלץ לשלוף חמישה צהובים.

במחצית השנייה המשיכו הפורטוגזים ללחוץ והסתגלו לתנאי מזג האוויר. בדקה ה-65 ניהלה פורטוגל התקפה יפה כשבטו שולח לפיגו, שהעביר כדור רוחב לפאולטה שדחק פנימה. בדקה ה-77 השתלב בחגיגה גם רוי קוסטה, שנכנס בדקה ה-60. קוסטה העמיד את פאולטה לבד מול מגן פולני אחרון. הטעיית גוף השכיבה את המכשול הזה והכדור שוגר אחר כבוד ברשתו של יז'י דודק בפעם השלישית.

11 דקות לאחר מכן הגיע תורו של קוסטה. כדור רוחב מושלם של קאפוצ'ו לא הותיר לקוסטה אלא לגלוש ולדחוק עוד כדור לרשת. לאחר מכן עוד החמיצו הפורטוגזים שני שערים בטוחים - בעיטה של פיגו לקורה ובעיטה החוצה מול שער ריק של קוסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully