וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואו טיים

3.6.2002 / 13:55

רונאלדו כבש והרשים, אבל מול טורקיה לוחמנית, שכבר הובילה 0:1, מה שהביא לברזיל את הניצחון (הראוי) היה טעות שיפוט ופנדל של ריבאלדו. יש למה לחכות

שער של רונאלדו בדקה ה- 50 ושער ניצחון של ריבאלדו בפנדל מפוקפק בדקה ה- 86 העניקו לברזיל ניצחון 1:2 על טורקיה. ברזיל הציגה כדורגל התקפי והייתה יכולה להגדיל את התוצאה אולם רושטו בהופעה מצויינת שמר על השער הטורקי. אלפאי ואונסאל הורחקו:

רונאלדו חזר. החלוץ שלפני ארבע שנים התמוטט ערב משחק גמר המונדיאל מול צרפת כבש היום את שערו הראשון במדים הלאומיים ושיחק היטב בחוד ההתקפה הברזילאית. נבחרת ברזיל הציגה משחק התקפי סוליסטי מדי לעתים אולם היצירתיות וחדוות המשחק של רונאלדו, ריבאלדו ורונלדיניו הניבו מספר התקפות שובות עין שנתקלו בשוער טורקי גדול, רושטו רכבר, שוערה של פנרבחצ'ה, שהציל את נבחרתו מתבוסה.

טורקיה שפתחה את המשחק חלש נכנסה לקצב האירועים והביכה לא פעם את ההגנה הברזילאית ובמיוחד את לוסיו שהיה חלש. האקאן סוקור אמנם לא קיבל מספיק כדורי גובה לעמדות קדמיות, אולם חסן סאס במספר התקפות הוכיח את יכולתו, והמבצע שלו ושל באשטורק שהוביל לשער היתרון הטורקי היווה את אחת ההתקפות היפות שנראו עד כה במונדיאל.

שער הניצחון של ברזיל הושג אמנם בשל שריקה מעוררת מחלוקת של השופט, אולם אין ספק כי ברזיל שיחקה טוב יותר והייתה עדיפה בשתי דרגות על יריבתה הטורקית שעצבנות שחקניה עלו לה בשתי הרחקות מיותרות.

מחצית ראשונה: טורקיה!

ברזיל פתחה את המשחק בסערה וניסתה לתפוס את הטורקים לא מוכנים. ברזיל עתה עם קאפו כקפטן במקומו של אמרסון הפצוע שגמר את המונדיאל, וכבר בדקה השנייה הגיעה למצב ראשון כאשר רונאלדו בעט מעל לשערו של רושטו.

בדקה ה- 7 טעה רושטו ביציאה רחוקה מהשער באגף שמאל אולם למזלו רונלדיניו שניסה לשלוח כדור חכם מהפינה לשער כשל. בדקה ה- 12 המשיך ונלדיניו במטווח כאשר ירה כדור עונשין לחומה הטורקית. טורקיה כמעט וכבשה בהזדמנות הראשונה אליה הגיעה כאשר בעיטה טורקית של סאס פגעה בסילבה ומכעט הכניעה את מרקוס.

ברזיל המשיכה ליזום כאשר רוברטו קרלוס הניע קדימה את ההתקפה ורונלדיניו דאג להכנסות הכדור לעומק שם חיכה רונאלדו. בדקה ה- 29 בעט ז'וניניו פאוליסטה כדור אדיר ששרק בסמוך לקורת השער הטורקי.

למרות הקצב התוסס ורב הארועים של המשחק, הבעיטה הראשונה למסגרת הגיעה רק בדקה ה- 37 ודווקא מצידה של טורקיה, כאשר טוגאי הפציץ מרחוק ומרקוס היה במקום כדי לקלוט.

רונאלדו של פעם הגיע בדקה למשחק בדקה ה- 40. החלוץ פרץ באגף שמאל מול שני מגינים ושלח כדור מצויין למרכז הרחבה, ריבאלדו נגח היטב מחמישה מטרים נגד כיוון התנועה של רושטו שהציל בצורה מדהימה שער בטוח. ריבאלדו היה קרוב לשער נוסף כאשר בעט כדור חד מ- 25 מטרים בדקה ה- 42 אך רושטו זינק היטב.

המטווח הברזילאי נמשך דקה אחר כך כאשר רוברטו קרלוס ירה כדור עונשין שטוח למרכז השער אך נתקל שוב ברושטו שהתמקם מצויין. עוד דקה עברה ורושטו ביציאה מצויינת שוב הציל את טורקיה כאשר גלש היטב לרגליו של רונלדיניו שפרץ לשער, והציל שער בטוח.
על סף השריקה למחצית הגיע השער, אך דווקא מהכיוון השני. באשטורק העלה כדור לצד השמאלי של רחבת ברזיל ושם ירה חסן סאס מהאוויר, מרקוס נכנע 0:1 לטורקיה במחצית.

מחצית שנייה: רונאלדו

כמו בתחילת המשחק, ברזיל החלה לתקוף מייד עם השריקה לפתיחת המחצית השנייה. רונאלדו בעט מ- 18 מטרים כדור ראשון חלש מעט בדקה ה- 47 ורושטו לא התקשה לקלוט. בדקה ה- 49 שוב החטיא רונאלדו, הפעם משבעה מטרים אך הבעיטה נהדפה.

בדקה ה- 50 הגיע השוויון והשער הראשון של רונאלדו במשחק רשמי של הנבחרת אחרי שלוש שנים: ריבאלדו הגביה מצויין משמאל ורונאלדו התעופף ושלח קדימה את רגל ימין כדי לפרוץ את חומת רושטו, 1:1 צודק.

בדקה ה- 53 היה רונאלדו קרוב לשער שני כאשר קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה וניסה לסובב ימינה אולם רושטו ריחף וקלט. בדקה ה- 59 הטורקים כמעט הפתיעו בשנית כאשר רוקה ג'וניור הכשיל את חסן סאס ואונסאל שלח כדור עונשין מסוכן מ- 20 מטרים היישר לידיו של מרקוס.

בדקה ה- 60 סובב ריבאלדו כדור קרן משמאל, רונלדיניו נגח לתוך רחבת טורקיה ולוסיו משלושה מטרים גילגל כדור חלש לידיו של רושטו המזנק.

דקתיים עברו, ורושטו המשיך במופע: ז'וניניו מצא עצמו לבד בפינת הרחבה והשוער הדף לקרן. את כדור הקרן נגח ריבאלדו פנימה אולם הקוון הרים דגל לנבדל.

סנול גונס החליף את בולאנט ובאשטורק והכניס למגרש את מאנסיז ואומיט, ומהצד השני הוריד סקולארי את רונלדיניו לנוח ושלח למגרש את דנילסון, והקצב המסחרר של המשחק נמשך.

דקות ההכרעה

בדקות 72 ו- 74 ביצע סקולארי חילוף כפול כשהוריד את רונאלדו וז'וניניו לספסל ושלח למגרש את ואמפטה ולואיזאו. ברזיל המשיכה לשבת על הרחבה הטורקית: בדקה ה- 76 בעט ריבאלדו כדור מ- 23 מטרים מעל השער, חמש דקות אח"כ שלח רוברטו קרלוס כדור אדיר מעל לשער, ובדקה ה- 86 הגיע הרגע שהכריע את המשחק. לואיזאו נשלח לכיוון הרחבה, ואלפאי משך בחולצתו של החלוץ על קו 16 המטרים והורחק. השופט שרק לפנדל, וריבאלדו שלח את הכדור פנימה, 1:2 לברזיל.

טורקיה לא ויתרה ובדקה ה- 87 שלח חסן סאס נגיחה מקרוב החוצה שהחסירה פעימות לב בקרב אוהדי ברזיל הרבים ביציעים.
דקה בתוך תוספת הזמן היה קרוב לואיזאו להגדיל את התוצאה, אולם משמונה מטרים שלח החלוץ את הכדור בצורה חלשה היישר לידיו של רושטו.

בשניות הסיום הורחק גם אונסאל הטורקי שבעט בחוזקה את הכדור לגופו של ריבאלדו. טורקיה סיימה את המשחק עם תשעה שחקנים וגונס יאלץ לשחק במשחק הבא ללא אונסאל ואלפאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרכבים פותחים

ברזיל: מרקוס, לוסימר לוסיו, רוקה ג'וניור, אדמילסון, קאפו, רונאלדיניו, ז'וניניו פאוליסטה, גילברטו סילבה, רונאלדו, ריבאלדו

טורקיה: רושטו רצ'בר, אלפאי אוזאלאן, בולנט קורקמז, פתיח אקייל, האקאן אונסאל, אומיט אוזאט, אמרה אסיק, טוגאי קרימוגלו, יילדיריי בשטורק, האקאן סוקור, חסן סאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully