וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק, אתם זוכרים

1.6.2002 / 13:38

כושר מצויין של הנבחרת הדנית ושני שערים של יון דאל תומאסון הביאו לניצחון חשוב 1:2 על אורוגוואי ולהתמקמות מפתיעה בראש בית א'. צרפת, אגב, מדורגת אחרונה

שני שערים של יון דאל תומאסון העניקו לדנמרק ניצחון 2:1 על אורוגוואי במשחק שסוגר את סיבוב המשחקים הראשון בבית א'. דנמרק הפגינה כדורגל טוב יותר, פתוח אך גם קשוח בהגנה, והשילוב בין רומדאל לתומאסון בחלק הקדמי עוד יעשה בעיות רבות להגנות צרפת וסנגל.

מנגד בלטו בשורות אורוגוואי אלברו רקובה שהפגין משחק מצויין, דאריו רודריגז שהישווה זמנית בשער מרהיב, ודריו סילבה, אולם שלושתם לא יכלו לצוות הדני המגובש של מורטן אולסן.

מחצית ראשונה

כבר בדקה השלישית הגיעה אורוגוואי למצב הכיבוש הראשון במשחק כאשר גונזאלו סורונדו נגח כדור קרן שהוגבה לרחבה, החוצה. הבעיטה הדנית הראשונה לכיוון שערו של קאריני הייתה בדקה השביעית כאשר דניס רומדאל סובב כדור ברגל שמאל שהחטיא במטר את השער. דקה אחר כך היה קרוב אלברו רקובה לכיבוש כאשר בעט כדור עונשין מסובב מ- 25 מטרים סמוך לקורת שערו של תומאס סורנסון.

בדקה ה- 13 הגיעה דנמרק להזדמנות גדולה לשער כאשר רומדאל הגביה מצד ימין, סורונטו פיספס את הכדו ואבה סאנד נגח מקרוב כדור שפגע בדשא וניתז למשקוף שערו של קאריני. הכדורים המסובבים של רקובה המשיכו לסכן את שערו של סורנסן, כאשר בדקה ה-16 סובב שחקנה של אינטר כדור לרחבה, רודריגז הקדים את בלמי דנמרק ונגח היטב למרכז השער אך סורנסן היה במקום. בדקה ה- 23 סובב רקובה עוד כדור עונשין מצד שמאל אולם סורנסן המשיך להפגין מיקום מצויין ולא התקשה לקלוט.

רקובה המשיך להכניס כדורים מסוכנים לרחבה הדנית ושש דקות להפסקה הגביה כדור מדוייק לראשו של דריו סילבה אך הכדור הורחק על ידי הנריקסן הדני. בדקה ה- 42 הייתה קרובה דנמרק לזכות בכדור עונשין מ- 11 מטרים כאשר סאנד שלח כדור מצויין לתומאסון שספק נפל, ספק הופל ברחבה, אולם השופט סאד מאנה מכווית הורה להמשיך. בדקה ה- 45, שניות לפני הירידה להפסקה נכבש השער הראשון. יספר גרונקיאר פרץ משמאל והעביר כדור למרכז הרחבה לשם הגיע ג'ון דאל תומאסון שהרשית בבעיטה חזקה, 1:0 לדנמרק.

מחצית שניה

פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת לאורוגוואי. בדקה ה-47 הוגבה כדור קרן מצד שמאל לרחבה הדנית, הכדור הורחק, ונשלח לדאריו רודריגז שמהאוויר שלח טיל בחצי גובה לפינה השמאלית של סורנסן, 1:1. המשחק המשיך להתנהל בקצב מהיר כאשר הדנים החלו להשתלט על מרכז השדה ולהזיז את כובד המשחק אל עבר רחבת שערו של קאריני. מנגד, רקובה המשיך ללהטט ובדקה ה-53 פרץ משמאל, השאיר שני מגינים דנים מאחור לפני שלאורסן המחליף הגיע והרחיק לקרן.

בדקה ה- 58 ביצעו הדנים חילוף ראשון כאשר יאן היינצה הוותיק פינה את מקומו לניקולאס ינסן, שחקנה של מנצ'סטר סיטי. בדקה ה- 61 הייתה לתומאסון הזדמנות טובה להחזיר את היתרון לנבחרתו אולם מנדז הצליח לחלץ ממנו את הכדור ברגע האחרון. דקה אחר כך קלט קאריני כדור מסוכן של רומדאל. בדקה ה- 70 ביצע המאמן הדני מורטן אולסן חילוף שני כאשר שלח למגרש את מרטין יורגנסן, שחקנה של אודינה, במקומו של גרונקיאר שהתעייף.

עד לדקות הסיום החלה העייפות להשפיע על שחקני שתי הקבוצות והקצב המהיר בו נפתחה המחצית השנייה נרגע. בדקה ה- 81 הוחלף רקובה העייף שהצטיין בידי מריו רגווירו ומייד אחר כך נפל שער ההכרעה במשחק, הגול השני של תומאסון: יורגנסון התנהל עם הכדור בצד שמאל והגביה כדור מצויין למרכז רחבת אורוגוואי שם חיכה תומאסון שנגח פנימה, 2:1 לדנמרק.

בדקות הסיום של המשחק נכנסו מגז'אנס ומוראלס בשורות אורוגוואי במקומם של דאריו רוזרידז ואבראו. החילופים לא עשו את שלהם, ולמרות הלחץ המתון שהסתמן עד לשריקת הסיום על שערו של תומאסון, יצאו הדנים עם ניצחון גדול שהושג בזכות חלוץ גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully