וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1:3 למכבי חיפה על הפועל עכו

וואלה! ספורט

6.12.2010 / 20:40

הירוקים חזרו לנצח בבית ועלו למקום הראשון, כשהשלימו מהפך מול העכואים עם שערים של גדיר, רפאלוב וקטן במחצית השנייה

ספורט 5

יומיים לאחר מועדו המתוכנן של המשחק ובצל האסון הכבד בכרמל, מכבי חיפה אירחה הערב (שני) את הפועל עכו ושימחה מעט את אוהדיה עם ניצחון הבית השני שלה העונה בסך הכל. הירוקים ניצחו בצורה דרמטית 1:3, אחרי שמוחמד גדיר (63), ליאור רפאלוב (88) ויניב קטן (90+5 בפנדל) מחקו שער יתרון של אושרי גיטא (49). לפחות לשעתיים, ואחרי משחק בו שוב נשמעו קריאות מהיציעים נגד אלישע לוי, מכבי חיפה עלתה למקום הראשון בטבלה.

6,000 הצופים שהגיעו לקרית אליעזר, ביניהם תושבי הכרמל ואנשי ביטחון שהוזמנו למשחק, עמדו דקת דומיה לזכר הנספים באסון בכרמל. יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה, נשא דברים לזכרם של הנספים, ביניהם מפקדי משטרת חיפה שעבדו מול הקבוצה: תנ"צ אהובה תומר, תנ"צ ליאור בוקר וסנ"צ יצחק מלינה.

אווירת הנכאים באצטדיון הקרינה גם על מה שהתרחש על כר הדשא במחצית הראשונה. מכבי חיפה הציגה משחק מפוזר ולא הצליחה למצוא את הדרך לפרוץ את המערך ההגנתי של הפועל עכו. אלי כהן הכין את קבוצתו בצורה טובה, כשגם שחקני ההתקפה דאגו לבצע את משימות ההגנה שלהם ומנעו ממגני מכבי חיפה לתרום משמעותית בחלק הקדמי. לעומת זאת, ההתרכזות של העכואים בהגנה השאירה החל מהדקה ה-20 חצי מגרש להשכרה, מה שהקשה על הרשתות לרעוד עד השריקה להפסקה וגרם לאוהדים המקומיים לדרוש את התפטרותו של אלישע לוי.

בדקה ה-49 המשחק התעורר. ניר דוידוביץ', שכנראה נרדם במהלך המחצית הראשונה, יצא רע לכדור קרן של מהראן ראדי וראה את אושרי גיטא מתרומם מעליו ונוגח פנימה. שער בכורה לגיטא העונה בליגה, ודווקא מול הקבוצה ממנה הוא מושאל. אלא שהשער עשה טוב בעיקר למכבי חיפה. ליאור רפאלוב ויניב קטן התעוררו, ובדקה ה-63 מהלך משולב של המחליפים תומר חמד ומוחמד גדיר הסתיים בשער שוויון קל של האחרון, שנכנס רק חצי דקה קודם לכן. הלחץ הירוק נמשך, ושתי דקות לסיום היה זה ליאור רפאלוב שהרגיע את קרית אליעזר והשלים מהפך. יניב קטן סגר עניין מהנקודה הלבנה ואוהדי מכבי חיפה יצאו בכל זאת עם חיוך קטן על הפנים.

שחקני מכבי חיפה לבושים בחולצות עם הכיתוב: הלב עם הכרמל. אדריאן הרבשטיין
הלב עם הכרמל. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

דקה 2: מכבי חיפה פתחה טוב, כשרפאלוב ומסיללה תקפו יחד מצד שמאל וכדור הרוחב המסוכן של המגן הדרום אפריקאי הורחק לקרן ברגע האחרון.

דקה 17: עכו מחזיקה יותר בכדור ומסתדרת היטב עם מרכז השדה החיפאי, אך מסתפקת בבעיטות מרחוק. זו של קוז'וך מ-20 מטרים הייתה רחוקה מהמסגרת.

דקה 19: ראדי העביר כדור לגיטא, בעט מחוץ לרחבה כדור אלכסוני שטוח שחמק סמוך לקורה של דוידוביץ'.

דקה 29: קטן הגביה מצד ימין לרחבה, ודבאלישווילי נגח חלש למרכז השער מחמישה מטרים וגורש קלט.

דקה 34: בנאדו לא הצליח להסתדר עם כדור עומק שנמסר לדיין, אבל לפני שהחלוץ הספיק לבעוט שלח הבלם הוותיק רגל ארוכה והוציא לקרן.

דקה 43: קטן השאיר כדור לגולסה, שבא מאחור ובעט חזק מ-18 מטרים לפינה השמאלית. גורש זינק מצוין והדף.

דקה 49: גול! ראדי הגביה כדור קרן מצד שמאל, דוידוביץ' יצא רע מאוד וגיטא הקדים אותו כדי לנגוח פנימה מול קבוצתו לשעבר. שער בכורה לגיטא בליגה העונה, 0:1 להפועל עכו.

דקה 54: מכבי חיפה כבר חגגה שוויון בעקבות שער של דבאלישווילי, אבל הקוון בורנשטיין ראה נבדל קטן והשער נפסל בצדק.

דקה 61: משומר קיבל כדור מצוין ונותר לבד מול גורש, אבל בעט לגופו של השוער.

דקה 62: עכו יצאה למתפרצת ודיין סיים עם בעיטה לשמיים מ-15 מטרים.

דקה 63: גול! רפאלוב הכניס כדור עומק לחמד, שעקף את השוער ומסר כדור רוחב אותו סיים גדיר ברשת מול שער ריק. שער שלישי לגדיר העונה, אחרי פחות מחצי דקה על המגרש. 1:1.

דקה 65: רפאלוב הגביה טוב משמאל לעבר הרחבה, מימון נגח לידיים של גורש.

דקה 70: ערפאת עבר בקלות את מימון ומזווית קשה בעט לידיים של דוידוביץ'.

דקה 74: מבצע סולו מדהים של דבאלישווילי השאיר את גדיר לבד מול השוער, אבל המחליף בעט לרגליו של גורש והחמיץ שער בטוח.

דקה 75: חמד הוריד כדור ברחבה לרפאלוב, שבעט מעל השער.

דקה 84: ראדי הכניס כדור עומק אלכוסני לערפאת, שבעט חלש לפינה ודוידוביץ' הדף.

דקה 88: גול! מסיללה הגביה משמאל, מימון נגח פעם אחת, חמד בעט חזק מהאוויר וגורש הדף. רפאלוב עט על הריבאונד וכבש את החמישי שלו העונה. 1:2 דרמטי למכבי חיפה.

דקה 90+5: גול! דבאלישווילי עבר על הקו את קוז'וך ואלמליח, שהכשיל אותו ברחבה. קטן ניגש לנקודה הלבנה ודייק ללא קושי. 1:3 למכבי חיפה.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, שי מימון, אריק בנאדו, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי (מוחמד גדיר, 62), אייל גולסה (סינטאיהו סלליך, 83), ליאור רפאלוב, יניב קטן, עידן ורד (תומר חמד, 46), ולדימיר דבאלישווילי.

הרכב הפועל עכו: דודו גורש, רן קוז'וך, איציק כהן, דימקאו פידליס, שמעון הרוש, בן בנימין (נפצע - רועי לוי, 30), מהראן ראדי, ליעד אלמליח, אושרי גיטא (מוחמד כליבאת, 80), רועי דיין (גבע ברקאי, 71), ג'קו ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully