וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ת"א ניצחה 0:2 את מכבי חיפה

האדומים ניצחו משערים של אבוטבול (59) ו-ורמוט (90) על אף ששיחקו רוב המשחק ב-10 שחקנים, ונהנו מיום ענק של אניימה

26 באפריל 2010. איצטדיון קרית אליעזר. דקה 58. בסיום התקפה מתפרצת כבש מהראן לאלה את השער היחיד במשחק העונה, שער שבדיעבד סידר לאדומים אליפות. שישה חודשים וחצי מאוחר יותר נפגשו השתיים שוב בחיפה. דקה 59. שי אבוטבול מקבל מסירה מטוטו תמוז, היה לו את כל הזמן שבעולם לכוון, לסדר לעצמו ולשלוח את הכדור לחיבורים של ניר דוידוביץ'. גילי ורמוט עוד הוסיף בתוספת הזמן והפועל תל אביב גברה על מכבי חיפה 0:2. אלא שהפעם האדומים עשו את זה תוך שהם משחקים ב-10 שחקנים החל מהדקה ה-26. למישהו יש כעת ספק מי הקבוצה הטובה יותר מבין השתיים? האם אחרי הניצחון המרשים למישהו יש ספק מיהי הקבוצה הטובה בישראל?

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, ערן זהבי (ימין), בן סהר, טוטו תמוז. ברני ארדוב
אלופה בלי כוכבית. הפועל תל אביב חוגגת/ברני ארדוב

פתיחת המשחק הייתה מלהיבה. ניר דוידוביץ' חזר למגרשים לראשונה העונה, וכבר אחרי 30 שניות זינק לבעיטה חזקה של סלים טועמה, אלא שמכאן הירוקים השתלטו על המשחק. ליאור רפאלוב עשה ככל העולה על רוחו במגרש, חילק מסירות, איים על השער ואפילו כבש בדקה החמישית. שער שנפסל בטענת נבדל מאוד גבולית. ואז הגיעה הדקה ה-26, ששינתה לחלוטין את המשחק. בתום מהלך גדול של רפאלוב והקפטן יניב קטן, הוכשל הראשון על ידי דני בונדר, שראה כרטיס אדום.

אלא שדווקא בחיסרון מספרי, לאדומים היה קל יותר להיכנס למשחק. אלי גוטמן הוציא את טועמה, הסיט את בן סהר שמאלה וקיבל הגנה מרשימה מתשעת שחקני השדה שלו. הירוקים איבדו את הסדר במשחק והתקשו להסתדר עם הבונקר והיו חשופים למתפרצות. אחת שהובילו גילי ורמוט וסהר הסתיימה בהחמצה מזעזעת של טוטו תמוז בדקה ה-39.

המגמה נמשכה במחצית השנייה. הפועל התגוננה בחוכמה ונתנה לחיפה לשבור את הראש. ככל שחלפו הדקות, הירוקים הפקירו את ההגנה והעקיצה הגיעה כאמור מהבומבה של אבוטבול, שממשיך להיות הג'וקר של גוטמן.

מכאן ואילך התפתח משחק בכיוון אחד. חיפה תקפה בחמת זעם, אבל המשיכה להציג כדורגל לא חכם, שהתבסס על הגבהות לרחבה. כמו כן, בכל פעם שהירוקים הגיעו לרחבה, הם מצאו שם חומה בצורה בדמות וינסנט אניימה.

השוער הניגרי הציג את היכולת המופלאה מהמונדיאל בתצוגה מדהימה. אניימה התעופף, השתטח ובלם בגופו פעם אחר פעם את הכדורים שהתעופפו לעברו. לצידו של השוער, בלט הבלם וואליד באדיר, עוד אחד שספג לא מעט ביקורות, שהציג הפעם משחק הקרבה מדהים שהשאיר את שחקני מכבי חיפה מתוסכלים.

הפועל תל אביב עולה למקום השני ומפגרת רק בהפרש שערים אחרי יריבתה העירונית. אבל חשוב יותר, האדומים מחקו במשחק הזה כתם רציני - אותה כוכבית ידועה לשמצה. שוב הם הוכיחו עליונות טקטית על מכבי חיפה, שוב הם השיגו ניצחון צודק. ככה בדיוק נראית אלופה. חיפה? היא עדיין לא שם.

וינסנט אניימה שוער הפועל תל אביב (ימין) מול ולדימיר דבאלישווילי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הופעה בניחוח מונדיאל. אניימה/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: בונדר הגביה מימין, קאנוטו הרחיק רע וטועמה ירה מ-18 מטרים כדור חזק שדוידוביץ' הצליח להדוף.

דקה 3: חיפה קיבלה כדור חופשי בסמוך לדגל הקרן. קטן הגביה, קולמה נגח פעם אחת ודבאלישווילי המשיך עם החזה החוצה. הזדמנות גדולה לירוקים.

דקה 5: רפאלוב הרים את הרשת לאחר הגבהה של קטן. הקוון פסל את השער בטענת נבדל גבולית.

דקה 9: קרן של ורמוט נהדפה רע על ידי דוידוביץ'. פרנסמן ניסה לכבוש מתוך הערבוביה, אבל הכדור הקשתי שלו הלך החוצה.

דקה 22: בוקולי עשה סיבוב נהדר על טועמה והקפיץ לעברו של דבאלישווילי, אניימה יצא מצוין והקדים את החלוץ.

דקה 26: כרטיס אדום! רפאלוב הנהדר ביצע דאבל פס עם קטן ושעט לעבר השער. בונדר הפיל אותו מאחור מחוץ לרחבה. ללירן ליאני לא נותר אלא לשלוף לו את הכרטיס האדום מאחר והקשר היה בעמדה ודאית להבקעת שער.

דקה 27: רפאלוב סובב את הכדור החופשי מעל המשקוף.

דקה 31: שוב רפאלוב במרכז העניינים. הקשר החליף מסירות עם דבאלישווילי וירה מ-20 מטרים כדור שטס מעל השער.

דקה 33: בוקולי הקפיץ כדור מצוין למשומר שמזווית קשה העדיף לבעוט מהאוויר ולא למסור למרכז. הכדור פגש רק את הרשת החיצונית, אבל חיפה ממשיכה להתקרב.

דקה 38: קטן טיווח את השער ממרחק, אניימה ירד והדף לקרן.

דקה 39: האדומים טסו למתפרצת. ורמוט מצא את סהר באגף השמאלי. החלוץ חדר לרחבה ויישר לתמוז, שמחמישה מטרים הצליח לבעוט החוצה. החמצה מזעזעת.

דקה 44: בתום התקפה מסודרת של הירוקים, אזולאי הגביה מימין ודבאלישווילי נגח לידיים של אניימה.

מחצית שנייה

דקה 55: קולמה חטף לזהבי ומצא את קטן באגף השמאלי. הקפטן השאיר למסיללה שסידר לעצמו עמדת בעיטה, אבסל באדיר התערב ובלם את הניסיון.

דקה 59: גול! תמוז הוציא מסיר לאבוטבול שעמד חופשי על מפתן הרחבה. הקשר הכין לעצמו וירה לחיבורים. 0:1 להפועל תל אביב

דקה 63: מימון עלה להתקפה ומצא עצמו בעמדת בעיטה נוחה מ-17 מטרים, אבל הכדור שלו היה חלש ולא מדויק.

דקה 66: רפאלוב מצא את משומר בקצה הרחבה, המגן העביר כדור רוחב מצוין, אבל באדיר גלש בשנייה אחרונה ומנע שער בטוח לפני שדבאלישווילי דחק פנימה.

דקה 67: הפועל תל אביב טסה למתפרצת. סהר רץ לבד למרחק 70 מטרים וסיים בבעיטה חלשה לידיים של דוידוביץ'.

דקה 70: דבאלישווילי סובב כדור חופשי מ-17 מטרים אל החומה. קאנוטו הגיע ראשון לכדור והפך לעבר השער, אניימה הדף לקרן.

דקה 73: איזו הצלה של אניימה. משומר הגביה, אזולאי נגח לעבר השער, דבאלישווילי הסיט את הכדור משני מטר לעבר השער, וסחט הצלה אינסטינקטיבית נהדרת מאניימה.

דקה 82: כדור ממרכז הרחבה נהדף אל רפאלוב, שבעט חזק מ-17 מטר, אבל אניימה, כהרגלו, שוב היה במקום, הדף הצדה, ובאדיר הרחיק את הסכנה.

דקה 84: סלליק העביר כדור רוחב, בן דיין נגע בכדור והסיט אותו לשערו הוא, אבל אניימה, בעוד הצלה נפלאה, זינק והציל. איזה שוער.

דקה - 90+2: גול! ניר דוידוביץ' עלה לתמוך בהתקפה והפקיר לחלוטין את ההגנה, ורמוט דהר על פני כל המגרש, ומול שער ריק גלגל פנימה וקבע 0:2 מתוק.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, איגנסיו קאנוטו (תומר חמד, 75), שי מימון, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי (מוחמד גדיר, 61), יניב קטן, ליאור רפאלוב, שלומי אזולאי (סינטאיהו סלליק, 80), ולדימיר דבאלישווילי.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר (הורחק, 26), ביוואן פרנסמן, וואליד באדיר, דדי בן דיין, שי אבוטבול, ערן זהבי, סלים טועמה (עמרי קנדה, 29), גילי ורמוט, טוטו תמוז (יוסי שבחון, 74), בן סהר (ויקטור מרעי, 80).

יניב קטן שחקן מכבי חיפה (אמצע) במשחק מול הפועל תל אביב. קובי אליהו
יריבות לוהטת, אין ספור מצבים, שתי קבוצות נחושות ונמרצות. חובבי הכדורגל בישראל נהנו ממשחק מצוין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully