וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 2:3 את בני יהודה

הירוקים ניצחו במקום בו איבדו אליפות. רפאלוב הבקיע צמד יפה, גלבאן איזן בצמד משלו, אבל דבאלישווילי כבש שער ניצחון

זה לא היה קל, אפילו הלך קשה מאוד, אבל בסופו של דבר מכבי חיפה קצרה שלוש נקודות נוספות באצטדיון בלומפילד במחזור הרביעי בליגת העל, לאחר שגברה 2:3 במשחק דרמטי ומרתק על בני יהודה. סגנית האלופה כבר הובילה 0:2, מצמד של ליאור רפאלוב (24, 26), אלא שהזהובים, הרבה בזכות יכולת אישית מצוינת של פדרו גלבאן, ששב למגרשים וכבש צמד משלו (41, 71), איזנו. ולדימיר דבאלישווילי חתם את התוצאה בפנדל (74) די מפוקפק. מי שעוד היה לו ספק לגבי התחושות של אוהדי מכבי חיפה על הניצחון הלא מרשים, קיבל בסיום המשחק את שריקות הבוז ואת הקללות מהיציעים. מכבי חיפה מנצחת, אך לא מרשימה.

שחקני מכבי חיפה, ליאור רפאלוב ועידן ורד. ברני ארדוב
שיתוף פעולה נהדר, שהסתיים בשער יפה. ליאור רפאלוב ועידן ורד/ברני ארדוב

ארבעה חודשים וחצי אחרי שנחלה את אחת האכזבות הגדולות ביותר בתולדותיה, שבה מכבי חיפה לבלומפילד, למפגש נגד הקבוצה שעצרה אותה ומנעה ממנה לזכות בתואר אליפות - בני יהודה. חיפה רצתה למזער את נזקי הטראומה של אותו משחק. הקבוצה של אלישע לוי אמנם ניצחה, אבל לא הרשימה כשלא מעט בקיעים התגלו בה - חוסר מוטביציה, הגנה לא מתואמת, חילופים הגנתיים מדי של המאמן, וגם מספר דברים חיוביים - ליאור רפאלוב (במחצית הראשונה) ולא מעט אופי.

חיפה פתחה מצוין את המשחק, וזה רק היה עניין של זמן עד שהיא תעלה ליתרון, מה שאכן קרה תוך דקתיים (24, 26). ליאור רפאלוב, שענד משחק שני ברציפות את סרט הקפטן (הראשון היה בהפסד בגביע הטוטו להפועל עכו 3:2), הבין שהוא כבר צריך להוביל את הקבוצה ולממש את כל התקוות שתולים בו. רפאלוב, עם צמד נהדר, הראשון אחרי בישול של ורד, השני במבצע סולני מרשים, העלה את הירוקים ליתרון מבטיח, אלא שאז הוא וחבריו כמעט הפסיקו לשחק, ופדרו גלבאן, שערך בכורה בליגה לאחר שהיה פצוע, צמצם לפני המחצית (41).

במחצית השנייה המשחק המפוזר של שתי הקבוצות נמשך, כאשר התקפה רדפה התקפה משני צידי המגרש. למרות הניסיונות הרבים שתי הקבוצות לא הצליחו לכבוש, עד השער הנהדר של גלבאן, ב"בננה" יפהפייה מהקרן (71). שלוש דקות בלבד חלפו וחיפה קיבלה פנדל, שלא בטוח שכל שופט היה שורק, דבאלישווילי בעט חזק פנימה, והביא לכרמל שלוש נקודות חשובות מאוד.

חיפה אמנם משיגה ניצחון מתוק, אבל ברגעים רבים במשחק הציגה כדורגל נרפה, לא אחראי ובעיקר לא מסודר. בצד החיובי, כאמור, ניתן למנות את רפאלוב, שנפצע והוחלף במחצית השנייה, בה היה פחות טוב. כולם מבקשים שקפטן הירוקים ייקח כבר את המושכות ויוביל את הקבוצה, וכך היה, אלא שאסור לו להיעלם לאחר מכן. את הלקחים יפיקו בחיפה במהלך החג, לפחות את הטראומה הם הצליחו להשכיח במעט.

אצל הקבוצה של דרור קשטן אין הרבה חדש. היא מציגה כדורגל טוב, אבל לפרקים קצרים מאוד, והדבר השלילי ביותר אצלה טמון בכך ששחקניו של המאמן הקשוח לא נראים מחויבים מאוד וגם ללא הרבה מוטיבציה, דבר שלא היה חסר להם בתקופתו של גיא לוזון. אין ספק שהם רוצים, אבל זה לא מספיק בשביל להוציא נקודות מחיפה. אולי נגד קבוצות חלשות יותר זה יעבוד טוב יותר.

מחצית ראשונה

דקה 16 - ולדימיר דבאלישווילי פרץ מצוין באגף ימין והעביר כדור רוחב סמוך לקו הרוחב, אלא שמוחמד גדיר, בפעולה לא חכמה, בעט את הכדור ברשלנות והחמיץ בשלומיאליות ומנע בכך שער בטוח של ליאור רפאלוב, שהיה מרשית בקלות במקומו.

דקה 18 - רפאלוב דהר עם הכדור, חדר לרחבה ובעט מכ-15 מטרים אלכסונית לשער, אבל הכדור שלו היה חלש ודלה איינגובה קלט בבטחה.

דקה 19 - קסטוטיס איבשקביצ'יוס בעט מכ-25 מטרים מהשער, הכדור שלו היה לא חזק ולא מדויק, ועבר חמישה מטרים מהקורה של אמיר אדרי, שעדיין לא עמד בפני סכנה ממשית זהובה.

דקה 20 - אייל גולסה חדר לרחבה, אבל הגנת בני יהודה הצליחה לחלץ ממנו את הכדור, שהגיע לעידן ורד שבעט רע החוצה.

דקה 24 - גול! מסירה גדולה ומדויקת של ורד הגיעה לרפאלוב, שלא יכול היה לפספס, כשבעט חד לפינה הקרובה של איינגובה המופתע, 0:1 מוצדק לירוקים.

דקה 26 - גול! מסיללה מסר כדור שתעתע את הגנת בני יהודה המבולבלת והאדישה, רפאלוב היה חכם ומהיר להשתלט על הכדור, להטעות את שחקני ההגנה הזהובים ולבעוט, הפעם לפינה השנייה של איינגובה, כמעט מאותה עמדה בה כבש את הראשון. 0:2 לחיפה, שער ענק לרפאלוב, שנותן משחק נהדר.

דקה 31 - איליה יברויאן קיבל כדור ובעט מהפינה של רחבת ה-16, הכדור עשה דרכו לפינה, אבל אמיר אדרי היה במקום כדי להדוף לקרן.

דקה 32 - ורד פיטם את גדיר בכדור טוב מאוד, האחרון דהר לשער, אבל הבעיטה שלו הייתה מעט גבוהה. חיפה נכנסה לקצב מצוין ומסכנת את שערו של איינגובה כמעט בכל התקפה.

דקה 41 - גול! כאילו משום מקום בני יהודה שבה למשחק. חסן אבו זייד הרים לרחבה, יברויאן הוריד טוב עם החזה, ופדרו גלבאן שלח פצצה מצוינת לשער של אדרי, שהפעם ראה את הכדור ברשתו. הזהובים, למרות הפתיחה הרעה, צימקו ל-2:1 ושבו למשחק.

מחצית שנייה

דקה 50 - שתי הקבוצות משחקות ללא קישור, והמשחק מתנהל מרחבה לרחבה .גלבאן שלח כדור נהדר לבלילי, שרץ קדימה עם הכדור, אבל שחרר בעיטה פראית ופזיזה החוצה.

דקה 54 - ורד הרים כדור טוב לצד השני של הרחבה, גדיר נגח מארבעה מטרים חלש מאוד, איינגובה עצר בקלות.

דקה 66 - גלבאן פרפר את הגנת מכבי חיפה והטעה אותה כשהוא חדר לרחבה, אלא שהכדור שלו לא היה מדויק וחמק ליד הקורה הרחוקה של אדרי. מהלך יפה, החמצה רעה.

דקה 68 - רפאלוב, שהיה מצוין במחצית הראשונה ונחלש בשנייה, מתח את השריר ויצא על אלונקה. האם לואיס פרננדז, מאמן נבחרת ישראל, צריך להתחיל לדאוג?

דקה 71 - גול! בני יהודה קיבלה כדור קרן, גלבאן סובב שער נ-ד-י-ר לפינה הרחוקה של אדרי ההמום, שוויון 2:2 מרשים של בני יהודה.

דקה 74 - גול! הזהובים עדיין היו באופוריה, כשחיפה קיבלה פנדל מפוקפק מאוד. ג'ון קולמה חדר לרחבה ועוד החל ליפול לפני הספק הכשלה של גארידו, השופט זיו אדלר קנה את הנפילה התיאטרלית של הקולומביאני. ולדימיר דבאלישווילי בעט מצוין את הפנדל, חיפה החזירה לעצמה את היתרון, 2:3 ירוק.

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, עוז ראלי (לירוי צעירי, 46), איבן גארידו, אביב חדד, כפיר אדרי, חסן אבו זייד (עומרי אפק, 81), קסטוטיס איבשקביצ'יוס, איציק עזוז, פדרו גלבאן, פיני בלילי (שלו מנשה, 65), איליה יברויאן.

הרכב מכבי חיפה: אמיר אדרי, עלי עוסמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, ליאור רפאלוב (תומר חמד, 68), עידן ורד, אייל גולסה, ולדימיר דבאלישווילי (אייל משומר, 77), מוחמד גדיר (אדריאן סילבה, 58).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully