וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה את מכבי ת"א 0:1

מוחמד גדיר כבש בדקה ה-33, קבע 0:1 לירוקים ושלח איתות לאלה שהספידו את הקבוצה של אלישע לוי. ברק יצחקי נפצע

עונת 2010/11 בליגת העל נפתחה ברגל ימין. המשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה הבטיח הרבה ולא אכזב כששתיים מהטוענות לכתר הציגו 90 דקות פנטסטיות שהסתיימו בניצחון הירוקים 0:1. על הדשא התפתח משחק קצבי, דו צדדי, מלא אירועים בין שתי קבוצות איכותיות שידברו עוד חזק העונה. גם האווירה הנהדרת ביציעים הסבירה מדוע המפגש הזה הוגדר כמשחק עונה, למרות שאנחנו רק במחזור הראשון. בכלל, העונה נפתחה בסערה. אחרי שישה משחקים טובים, דרמטיים ומלאי הפתעות בשבת, מכבי תל אביב ומכבי חיפה סיפקו עוד תצוגה איכותית. רק שימשיך ככה.

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב בכדורגל עם היושב ראש אביב בושינסקי. ברני ארדוב
כסף זה לא הכל בכדורגל. גולדהאר/ברני ארדוב

הפתיחה הייתה כולה של המארחים, ששיחקו בתלבושת לבנה. האריס מדוניאנין ניהל את ההתקפות במרכז המגרש ויחד עם מאור בוזגלו וברק יצחקי הפעלתניים, התנועה הייתה חד כיוונית לעבר שערו של אמיר אדרי. אבל אז, הגיע הרגע ששינה את המשחק ואולי ישפיע על המשך העונה של מכבי תל אביב. ברק יצחקי נטש את שדה המשחק עם פציעה בברכו והחשש הוא שמדובר בקרע ברצועה הצולבת. ללא יצחקי, המומנטום עבר לירוקים.

מי שהכניס את חיפה למשחק היה מוחמד גדיר, ששוב ושוב הביך את ההגנה התל אביבית עם פריצות מימין וכניסות חכמות למרכז. אחרי שתי החמצות הגיע גם השער בדקה ה-33. פיטר מסיללה הגביה משמאל וגדיר נגח היטב פנימה. בדקות האלה, קצב המשחק היה פשוט מטורף, הכדור עבר במהירות מרחבה לרחבה, אירוע רדף אירוע ושני השוערים נאלצו לעבוד קשה מול האיומים הרבים.

המחצית השנייה הייתה טקטית יותר. חיפה ירדה אחורה, וההגנה המושמצת שלה הציגה משחק אחראי ושקט. מנגד, אדריאן סילבה ויניב קטן הובילו מתפרצות קטלניות. יוסי מזרחי שלח למערכה את אלירן עטר, אבל דווקא אז המשחק שטף פחות. עטר המחליף היה אחראי על שתי החמצות גדולות וגם מדוניאנין ניסה לסכן את השער במצבים נייחים, אבל שלוש הנקודות נסעו לחיפה.

עבור אלישע לוי, מדובר בניצחון מוראלי חשוב. אחרי שלל ביקורות שקטלו אותו ואת הקבוצה שלו, המאמן הציג ניהול משחק נכון והזכיר לכולם שאסור להספיד את הירוקים, גם אחרי עזיבת הכוכבים וההדחה מאירופה. עבור יוסי מזרחי ואבי נמני מדובר בהפסד שלישי בכל המסגרות שודאי לא יוסיף שקט לקראת הגומלין מול פ.ס.ז' בחמישי. זו אולי לא הפתיחה לה ציפו בקרית שלום, אבל מכבי תל אביב בהחלט הציגה כדורגל של קבוצה עם שאיפות גדולות. אנחנו נקווה לעוד משחקים כאלה בהמשך העונה.

מחצית ראשונה

דקה 3: התקפה נהדרת של מכבי תל אביב. סבן הכניס כדור עומק למדוניאנין שיישר למרכז, יצחקי ניסה לגלגל מול השער החשוף, אבל עוסמאן גלש ובלם ברגע האחרון.

דקה 15: יצחקי הכניס כדור מצוין לקולאוטי שניצב חופשי ברחבה ומזווית קשה ירה כדור חזק שחלף בסמוך לקורה של אדרי. פתיחה טובה למכבי תל אביב.

דקה 18: הזדמנות ראשונה לירוקים. סילבה הכין לגולסה שנותר לבד מול שטראובר, אך בעט לרגליו של השוער.

דקה 23: יצחקי, שנפגע בברכו, הורד מהמגרש על גבי אלונקה והוחלף בהמשך על ידי יובל אבידור.

דקה 26: גדיר עשה סיבוב טוב והשתחרר מזיו וסידיבה ושחרר בעיטה מ-16 מטרים, שחלפה מעל השער.

דקה 27: קטן שלח את גדיר, ששוב שחרר בעיטה שחלפה מעל השער.

דקה 30: חיפה מגבירה את הלחץ. קטן עם כדור רוחב מדויק מימין היישר לרגליו של גדיר שבעט משמנוה מטרים וסחט הצלה ענקית משטראובר.

דקה 32: כדור קרן של בוזגלו נחת על רגלו של קולאוטי, שעמד במרכז תיבת החמש, אך לא הצליח לייצר מגע ולנתב את הכדור לרשת של חיפה.

דקה 33: גול! הקצב המטורף נמשך. שטראובר הדף בעיטה של דבאלישווילי, אך ההתקפה לא הסתיימה. מסיללה קיבל כדור באגף השמאלי והגביה לראשו של גדיר, שנגח היטב לרשת. 0:1 למכבי חיפה

דקה 41: סידיבה מצא מצוין את בוזגלו, שברח ממימון וירה מ-16 מטרים למרכז השער. אדרי היה במקום והדף.

מחצית שניה

דקה 46: מדוניאנין ירה כדור חופשי מ-35 מטרים, אדרי ירד היטב וקלט את הכדור.

דקה 55: סבן חדר לרחבה ונדחף על ידי קולמה, מאיר לוי סימן להמשיך.

דקה 58: סילבה שלח את גדיר לעימות ישיר מול שטראובר, שוער מכבי תל אביב שלח יד ארוכה ועצר את הבעיטה השטוחה של קשר מכבי חיפה.

דקה 61: מדוניאנין הגביה קרן מימין, קולאוטי המשיך בנגיחה ועוסמאן הדף מצוין מהקו.

דקה 72: הבוסני טיווח ממרחק, אדרי עצר ללא קושי.

דקה 76: גדיר שוב הגיע לעימות ישיר עם שטראובר וניסה לחלוף על פניו, אך השוער קרא נכון את המהלך.

דקה 80: כדור הקרן של מדוניאנין נחת על רגלו של עטר, שמחמישה מטרים בעט לידיים של אדרי. החמצה גדולה של מכבי תל אביב.

דקה 84: מדוניאנין סובב כדור חופשי מפינת הרחבה, היישר לידיים של אדרי.

דקה 87: באנינג הקפיץ כדור לרחבה, עטר הסתנן היטב, אבל בעט לשמיים מתיבת החמש.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, קלמי סבן, אבי סטרול, סאבו פאביצ'ביץ', יואב זיו, ג'יבריל סידיבה (אלברט באנינג, 73), שרן ייני (אלירן עטר, 57), מאור בוזגלו, האריס מדוניאנין, ברק יצחקי (נפצע - יובל אבידור, 26), רוברטו קולאוטי.

הרכב מכבי חיפה: אמיר אדרי, עלי עוסמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, אדריאן סילבה (גוסטבו בוקולי, 64), מוחמד גדיר, יניב קטן, אייל גולסה (ליאור רפאלוב, 65), ולדימיר דבאלישווילי (עידן ורד, 73).

איש המשחק

גדיר היה האיש שהוציא את מכבי חיפה מ-20 דקות ראשונות המומות ולא היה ראוי ממנו לכבוש את שער הניצחון. מכבי תל אביב לא הצליחה למצוא תשובה לפריצות הנפלאות מימין. גדיר הגיע שוב ושוב לעימות ישיר מול יואב זיו והשאיר לו אבק. כשנכנס למרכז, ההגנה הלא מתואמת של יוסי מזרחי הותירה אותו חופשי ונענשה. אמנם גדיר היה חתום על כמה החמצות גדולות שיכולות היו לחסוך את דפיקות הלב מאלישע לוי, אבל ללא ספק, הוא היה האס הטקטי שניצח לירוקים את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully