וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה ניצחה את בית"ר ירושלים 2:3

בית"ר ירושלים שוב שוקעת עם הפסד 3:2 להפועל חיפה. ליפנייה (18) ובלו (24 ו-27) כבשו, יצחקי (37) ובנאדו (80) צימקו

תקופה לא פשוטה עוברת על בית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה הובסה במחזור הקודם בבית מול מכבי חיפה (3:0), אבל מעבר לשלושת השערים שחטפה, הרי שההופעה האנמית של השחקנים היא שהרתיחה את אוהדי בית"ר, שהקדישו את השבוע האחרון לקמפיין למען פיטוריו של מאמן, יצחק שום. סביר להניח שהלחץ בבית וכן רק יגבור השבוע, אחרי שבית"ר הפסידה 3:2 להפועל חיפה, אחרי שכבר פיגרה 3:0 בדקה ה-27.

אחרי הערב, כבר ברור שמשהו חייב להשתנות. בית"ר פגשה את חיפה הפגועה, קבוצה שנחשבה בשבועות האחרונים להזדמנות פז להוצאת נקודות, אבל נתקלה בחבורת שחקנים מלאי התלהבות ורצון לחולל שינוי, בדיוק מה שנראה שחסר לשחקניו של שום. האורחים אמנם התחילו להילחם החל מהמחצית השנייה, אבל כפי שקורה לאנשים שמתעוררים מאוחר, זה היה מעט מדי, מאוחר מדי.

החוליה החלשה ביותר של הירושלמים הייתה הערב ההגנה של שומי, כשאריק בנאדו נראה רק כמו צל של הבלם היציב של נבחרת ישראל. גם שני שערים מצמקים לא הצליחו להמתיק את הגלולה, וכמו תמיד בירושלים, המשך יבוא.

ירו בלו שחקן הפועל חיפה חוגג שער. הראל אלימלך
שיתק את בית"ר. בלו/הראל אלימלך

קשה למדוד בדיוק מהי תרומתו של ניצן שירזי להפועל חיפה, בטח אחרי שני משחקים. אם לוקחים בחשבון שבבכורה שלו הובסה הקבוצה מהכרמל 3:0 על ידי בני יהודה, הרי שנראה שדבר לא השתנה. אלא שאחרי הערב (שבת) אפשר בזהירות להגיד שמשהו מתחיל לקרות בקרב האדומים, אבל עוד יש להם הרבה עבודה. שחקניהם של רוני דורה ושירזי אמנם שברו רצף ארוך ונוראי של שמונה משחקים ללא ניצחון, עם מפגן כדורגל נהדר (במחצית הראשונה) שהוביל אותם לניצחון על בית"ר, אבל כמעט וראו את יתרון שלושת השערים שלהם נמחק לחלוטין, כשחדלו לנסות ולתקוף את שערה של בית"ר וחזרו לשחק את הכדורגל שאפיין אותם בשבועות האחרונים. למזלם, הפעם זה נגמר אחרת.

כבר מהרגע הראשון היה ברור שהאדומים הם אלו שרוצים יותר את הנקודות. ערן לוי, עדן בן בסט וירו בלו לא עצרו מהדקה הראשונה הוחלו תוקפים את שערו של הרוש. בדקה ה-18 הלחץ הזה הפך ליתרון ראשון, כשלוי מצא את ראשו של ליפנייה לשער מוקדם. חיפה המשיכה ללחוץ והכפילה את התוצאה בדקה ה-24, עם מהלך נהדר שהתחיל בלוי ובן בסט, והסתיים בשער גדול של בלו מול הרוש. לא חלפו 3 דקות, וזה כבר 0:3 וצמד לבלו, כשהפעם טרטצקי מנצל את ההגנה הנוראית של בית"ר, ומבשל לחלוץ. שחקניו של שום התנחמו בשער מצמק בדקה ה-37 של יצחקי, שהוריד אותם עם מעט תקווה למחצית.

במחצית השנייה הזכירה הפועל חיפה מדוע היא לא ניצחה את שמונת המשחקים האחרונים, כששחקניה העדיפו ללכת אחורה ולשמור על התוצאה, מה שאיפשר לאורחים ללחוץ ללא הרף את שערו של אוהד כהן. יצחקי ובן שושן שוב ושוב הגיעו אל הרחבה של אוהד כהן, אבל לא הצליחו למצוא את הרשת. דווקא כשהיה נדמה שחיפה תצא בשלום מההתקפות, הגיעה הדקה ה-80 והמארחים קיבלו את העונש, כשמהלך נאה של עידן טל סידר נגיחה נוחה לאריק בנאדו, שכבש מקרוב. אלא שכאמור, זה לא הספיק לשום ושחקניו, שרושמים הפסד נוסף, שמרחיק אותם שוב מהפלייאוף העליון.

מהלך המשחק

דקה 7: התקפה יפה של המארחים, כשכדור רוחב של חי בן לולו נשלח אל הרחבה, פספס את ירו בלו, אבל מצא את בן בסט, שבעט טוב אבל מצא רק קרן.

דקה 10: בית"ר יצאה להתקפה מסוכנת, כשהכדור הגיע אל טוטו תמוז, זה נגח היטב אבל אוהד כהן היה במקום.

דקה 12: איבוד כדור של בן שושן הגיע לבן בסט, זה פרץ טוב עד קצה הרחבה, אבל הבעיטה שלו לא היתה מספיק חזקה והרוש עצר אותה.

דקה 14: ערן לוי שלח כדור חופשי מ-35 מטרים בבעיטה חזקה ויפה, אבל הרוש לא התרשם וקלט.

דקה 17: ערן לוי שוב לקח בעיטה חופשית, סובב אותה היטב ובלבל את הרוש, שרק ברגע האחרון הדף לקרן.

דקה 18: שער! ערן לוי הרים כדור קרן ומצא את ראשו של ליפנייה, שעמד פנוי לגמרי, וזה נגח מצויין פנימה, 0:1 להפועל חיפה.

דקה 24: שער! ערן לוי שלח כדור טוב לבן בסט, זה הקפיץ לירו בלו שבנגיעה שלח לעצמו כדור קדימה, עבר בקלילות את בנאדו האיטי ומול הרוש כבש, 0:2 להפועל חיפה.

דקה 27: שער! הקצב המטורף נמשך, בית"ר איבדה כדור בחצי שלה, טרטצקי השתלט עליו, גבר על כל ההגנה בדרך לרחבה, ושלח כדור נהדר לבלו שדחק מקרוב, 0:3 להפועל חיפה.

דקה 37: שער! בית"ר הצליחה לחזור מעט לחיים, כשהגבהה טובה של בן שושן אל הרחבה מצאה את ברק יצחקי פנוי, וזה נגח היטב והכניע את אוהד כהן, 3:1 להפועל חיפה.

דקה 42: עוד התקפה מתפרצת של חיפה, כשבלו פרץ היטב, מצא את ערן לוי בקצה הרחבה, וזה שלח בעיטה שטוחה וחזקה, סמוך לקורה.

דקה 62: בית"ר המשיכה בלחץ שלה, ויצחקי כמעט וכבש, אבל הכדור שלו נהדף לקרן. ההגבהה מהקרן הגיעה אל דה לה האסה שנגח מצויין, אבל מעל למשקוף.

דקה 68: חיפה היתה קרובה מאוד לרביעי, כשהתקפה של שלושה על שניים הגיעה אל לוי, זה ניסה לבעוט, הרוש רק הדף ואת הריבאונד שלח בלו אל מעל לשער.

דקה 80: שער! עידן טל עשה תרגיל יפה בקצה הרחבה, עבר שני שחקנים והקפיץ לאריק בנאדו, שעמד ליד השער ונגח פנימה, 3:2 להפועל חיפה.

דקה 90: ערן לוי שוב ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל הכדור הלך ליד הקורה והחוצה.

הרכב הפועל חיפה: אוהד כהן, חי בן לולו, סביטי ליפניה, אושרי רואש, שרון לוי, אייל טרטצקי (כיוואן, 84), גל אראל, יוסי דורה (אבוקרט, 46), עדן בן בסט (אבו ניל, 63), ערן לוי, ירו בלו.

הרכב בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, איתן טיבי (צחי אליחן, 61), תומר בן יוסף, אריק בנאדו, אלירן דנין, קובי מויאל (דה לה האסה, 46), עידן טל, עידן ורד, עמית בן שושן, ברק יצחקי, טוטו תמוז (עזריאל, 46).

שחקני הפועל חיפה חוגגים, גל אראל (במרכז) עם סביטי ליפנייה. הראל אלימלך
חגיגה אדומה. לוי, ליפנייה ואראל חוגגים על חשבון בית"ר/הראל אלימלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully