וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד ניצחה את גרמניה וזכתה באליפות אירופה

ספרד זכתה באליפות אירופה בזכות שער של פרננדו טורס (33), וניצחונה המרשים 0:1 על גרמניה בגמר חתם 44 שנים ללא תואר. פיאסטה בחצי האי האיברי

איש לא יכול היה לדמיין שיורו 2008 יהיה כל כך מסעיר, כל כך מותח, כל כך מספק. אוהדי הכדורגל בעולם רותקו במשך 22 ימים אל המסכים וקיבלו בתמורה את אחד מהטורנירים הטובים והאיכותיים שנראו בשנים האחרונות. הערב (ראשון) כמתנת פרידה, הם זכו לעוד משחק אחד גדול. נבחרת ספרד, שהציגה לכל אורך הטורניר כדורגל נהדר, סיימה את העבודה בסטייל, כשניצחה בגמר היורו את נבחרת גרמניה הבלתי נגמרת, 0:1 קטן גדול, והניפה את גביע אירופה אל מול עשרות אלפי אוהדי ספרד מאושרים ביציעים, ועוד מיליונים ברחבי העולם.

אם ישנו דבר שטוב יותר מאשר משחק כדורגל נהדר, הוא משחק כדורגל נהדר שנגמר כשהקבוצה הטובה יותר זוכה לקטוף את הפירות בסיום. נבחרתו של אראגונס סומנה כבר לפני תחילת האליפות כמועמדת להניף את התואר, ולכל אורך היורו הראתה שהיא ראויה להגיע למעמד הגמר ולהיאבק על תואר הנבחרת הטובה ביבשת. אחרי 90 דקות נהדרות מול קבוצה גרמנית עיקשת, היא הוכיחה מעל לכל ספק שאירופה זכתה לאחר 4 שנים באלופה בה היא יכולה להתגאות. וגרמניה? היא תיאלץ להתנחם בידיעה שהיא נתנה טורניר טוב, אבל לא מצויין, כזה שהספיק כדי לזכות במדליה, אבל לא בצבע הרצוי, ושהפסידה לנבחרת עדיפה עליה.

בחצי הגמר מול טורקיה, פתחה גרמניה מעט שאננה והתקשתה להיכנס למשחק. הפעם, שחקניו של יואכים לאו עלו עם המון ביטחון עצמי, ושלטו ב-20 הדקות הראשונות. אלא שאז התעוררו האדומים, החלו לתקוף ללא הרף את שערו של להמאן, ובדקה ה-33 הפכו את ההזדמנויות ליתרון, כשטורס ניצל מסירה נהדרת של צ'אבי, ומול להמאן שלח בנגיעה את הכדור אל הרשת. השער הכניס את האדומים לאקסטזה, והם שטפו את הדשא כשהם לא נותנים לגרמנים להחזיק בכדור.

אל המחצית השניה עלו הגרמנים בטירוף והחלו ללחוץ את שערם של הספרדים, אבל באלאק ושווינשטייגר לא הצליחו למצוא את השיוויון. גם נבחרתו של אראגונס לא ויתרה על ההתקפה ויכולה היתה להפוך את יתרון השער לעוד שניים לפחות, אבל חוסר ריכוז של השחקנים הקדמיים שלה מנעו ממנה זאת. באותן דקות נראתה גרמניה אבודה לגמרי, וגם החילופים המשונים של לאו לא הועילו. האדומים המשיכו לשלוט במרכז השדה ולא נתנו שום סיכוי ליריביהם, בדרך לחגיגות היסטוריות על הדשא בוינה, כאלו שלא נראו מזה 44 שנים.

מחצית ראשונה

דקה 8: הזדמנות ראשונה לנבחרת הגרמנית כשמיכאל באלאק התגבר על שמירה הדוקה של פויול, ניסה להרים כדור אל הרחבה, אבל לא מצא אף חבר לנבחרת שיכניס את הכדור לרשת.

דקה 9: הגרמנים שוב הגיעו לאזור הרחבה של הספרדים, הכדור נשלח להיצלספרגר שבעט שטוח היישר אל הידיים של קאסיאס.

דקה 14: ההזדמנות הטובה במשחק עד כה. אינייסטה פרץ מהאגף השמאלי, ניסה לשלוח כדור רוחב, אבל מצא דווקא את מצלדר, שכמעט ובעט לשערו שלו, אבל להמאן בעצירה נהדרת שמר על שער נקי.

דקה 23: ספרד כמעט ומצליחה להכות בגרמנים, כשכדור שמוגבה מהאגף הימני מצא את ראשו של טורס, שהכניע את להמאן בנגיחה, אבל הכדור הלך אל העמוד. קאפדווילה שלח את הריבאונד החוצה.

דקה 31: ססק פברגאס ניסה את כוחו בבעיטה שטוחה מ-25 מטרים, אבל שוערה של גרמניה היה במקום.

דקה 33: גול! צ'אבי שלח כדור נהדר שחתך את הגנת גרמניה, לאהם לא הצליח לעצור את טורס שמול יציאה לא טובה של להמאן שלח את הכדור בנגיעה אל הרשת, 0:1 לספרד.

מחצית שניה

דקה 53: הספרדים המשיכו לתקוף, והפעם היה תורו של צ'אבי לנסות בעיטה מ-20 מטרים, אבל להמאן הדף אותה לקרן. את הקרן הרים צ'אבי לסילבה, שמ-14 מטרים בעט לפינה, וראמוס לא הצליח להסיט את הכדור פנימה.

דקה 60: הזדמנות נהדרת לנבחרתו של לאו, כששווינשטייגר קיבל את הכדור בתוך הרחבה, והשאיר אותו בנגיעה לבאלאק, שבוולה בעט סנטימטרים מהקורה, החוצה.

דקה 67: מצב ענק לספרדים, כשצ'אבי הרים בעיטה חופשית אל תוך הרחבה, ראמוס שבר את מלכודת הנבדל ומקרוב נגח מצויין, אבל הדיפה ענקית של להמאן מנעה שער בטוח.

דקה 81: לא ייאמן. לספרד ניתנה ההזדמנות לסגור את המשחק כשאינייסטה שלח כדור נהדר לגויזה, שהוריד עם הראש לסנה, אבל הספרדי לא הצליח להגיע לכדור כדי לדחוק אותו פנימה מ-2 מטרים.

דקה 86: הספרדים קיבלו בעיטה חופשית מזווית נוחה בטווח של כ-20 מטרים, אבל צ'אבי שלח את הכדור לשמיים.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, חואן קפדווילה, קרלוס מרצ'נה, קרלס פויול, סרחיו ראמוס, דויד סילבה (קאזורלה 66'), מרקוס סנה, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, ססק פברגאס (צ'אבי אלונסו 63'), פרננדו טורס (גויזה 78').

הרכב נבחרת גרמניה: יינס להמן, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, כריסטוף מצלדר, פיליפ להאם (יאנסן 45'), טורסטן פרינגס, תומאס היצלספרגר (קורני 58'), לוקאס פודולסקי, מיכאל באלאק, בסטיאן שווינשטייגר, מירוסלב קלוסה (קלוסה 78').

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully