וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד ניצחה 2:4 בפנדלים את איטליה ועלתה לחצי גמר היורו

איטליה באה לכער את היורו, אבל אחרי 120 דקות מאופסות דאג קסיאס לשלוח אותה הביתה. ספרד ניצחה 2:4 בפנדלים, ועלתה לחצי הגמר

ישנם משחקי כדורגל, שתוך כדי שהם מתנהלים, ברור לכל אוהדי הכדורגל האמיתיים שתוצאת המשחק לא רק תקבע מי תעלה לחצי גמר של טורניר כזה או אחר, אלא תשפיע על הענף כולו, על הצדק. ברגע מסוים במחצית השניה במשחק רבע גמר היורו של ספרד מול איטליה הערב (ראשון), החלה לבצבץ ההרגשה הזו, שניצחון של ספרד לא רק יהיה משמעותי עבורה ועבור אוהדיה, אלא עבור כל מי שאוהב כדורגל טוב. אלופת העולם מאיטליה הסתגרה במשך 120 דקות, העדיפה לאפשר לנבחרתו של אראגונס ליזום, וניסתה לעקוץ אך ורק במתפרצות. אלא שבפנדלים הצדק הפואטי היכה, ספרד ניצחה 2:4 מהנקודה הלבנה, כדי לעלות לחצי הגמר ולשמח מיליונים ברחבי העולם.

על גבם של הספרדים רבץ לא מעט בימים האחרונים, כשהם שומעים מכל כיוון שהם לא צריכים רק להתמודד עם נבחרת איטליה האימתנית, אלא גם עם העבר. הנבחרת של אראגונס לא ניצחה כבר 88 שנים את איטליה, ואם זה לא הספיק, הרי שהתאריך בו התקיים המשחק, ה-22 ביוני, הוא לא אחר מהתאריך בו הודחו הספרדים 3 פעמים שונות מטורנירים משמעותיים. אלא שהפעם הם לא הגיעו כדי להמשיך את ההיסטוריה, אלא לשכתב אותה, ובמשחק יפה וסבלני ניצחו בצדק את אלופת העולם, ויפגשו את נבחרת רוסיה של חוס הידינק בחצי הגמר.

האזורי לא הרשימו בשלב הבתים, והוכיחו בפעם המי יודע כמה שדונאדוני לא הצליח לחבר את הסגל הנהדר הזה לקבוצה שראויה לשאת בתואר אלופת העולם. התבוסה להולנד, התיקו החלש מול רומניה והניצחון בשיניים על צרפת היוו רמזים לקראת הבאות. מארץ המגף החלו להישמע קולות שמא הנבחרת שלהם יודעת להתעורר כשזה משנה, כשמגיע המאני טיים, אבל האמת היא שהערב נראה היה שהיא חזרה 20 שנים אחורה, לתקופה בה הבונקר היה שמה השני. נבחרתו של דונאדוני לא יזמה, לא ניסתה להפתיע, ולא נראתה כמו קבוצה שראויה להיות בין 4 האחרונות של אירופה.

המשחק נפתח בקצב איטי יחסית למשחקי רבע הגמר אליהם הורגלנו. איטליה הראתה מעט תעוזה בפתיחה, אבל מהר מאוד לקחה צעד אחורה, נתנה לספרדים לתקוף, בעוד היא מצופפת את ההגנה ומחכה למתפרצות. וייה, צ'אבי וסילבה ניסו כל אחד בתורו למצוא את הרשת, אבל בכל פעם היה שחקן בחולצה לבנה שימנע את הבעיטה, או שהכדור מצא את דרכו אל ידיו הבטוחות של בופון. הספרדים לא התייאשו והראו מדוע הם סיימו עם 9 נקודות בבית המוקדם. הם תקפו שוב ושוב, אך לא הצליחו למצוא במחצית הראשונה את השער שיוציא את האיטלקים מתוכנית המשחק שלהם.

אם נדמה היה ששחקניו של דונאדוני יעלו עם אנרגיות חדשות למחצית השניה, הרי שגם תקוות אלו התבדו. האיטלקים נראו משועממים, ומצאו את עצמם בעיקר מרחיקים כדורים מתוך הרחבה של עצמם ויוצאים למתפרצות. אחת מהן כמעט והסתיימה בשער, אחרי טעות של קאסיאס, אבל השוער הספרדי נתן הצלה הירואית, ומשם והלאה נבחרתו רק תקפה, אך לא הצליחה למצוא את הרשת ונגררה להארכה. בתוספת הזמן היו שתי הנבחרות קרובות, אבל לא הצליחו למצוא הכרעה ונאלצו להתפשר על פנדלים, שם זרח שוער ספרד, איקר קאסיאס, והוליך את נבחרתו של אראגונס אל חצי הגמר.

מחצית ראשונה

דקה 9: חילופי מסירות נהדרים בין סילבה לוייה הניבו בעיטה של האחרון, אבל בופון היה במקום כדי לעצור את הכדור.

דקה 19: הזדמנות ממשית ראשונה לאזורי, כשהגבהה נהדרת של אמברוסיני אל הרחבה מצאה את ראשו של פרוטה, אבל קאסיאס היה במקום כדי למנוע את השער.

דקה 25: בעיטה חופשית מצויינת של דוד וייה מ-25 של יצאה שטוח וחזק, וכמעט והפתיעה את בופון, אבל השוער האיטלקי היה במקום.

דקה 33: צ'אבי ניסה את כוחו בבעיטה מ-18 מטרים מחוץ לרחבה, אבל הכדור הלך אל מחוץ למסגרת, ובופון הדף אותו לקרן.

דקה 36: מתפרצת נהדרת של איטליה הסתיימה עם כדור רוחב מצויין, לוקה טוני חיכה לו ברחבה, אבל הנגיחה שלו נחסמה.

מחצית שניה

דקה 49: טעות נוראית בהגנה האיטלקית הגיעה אל סילבה בתוך הרחבה. הספרדי עשה סיבוב מצויין, אבל הבעיטה שלו נבלמה.

דקה 55: טורס הגיע למצב נהדר, השתלט על הכדור ליד קו הקרן והחל לפרוץ לרחבה, אבל במקום לשלוח כדור רוחב מוצלח הוא בעט היישר לרגלי המגן שמולו.

דקה 61: ההזדמנות הטובה במשחק מגיעה לאחר טעות קשה של קאסיאס, שיציאה לא טובה שלו נתנה מצב נהדר לקמורנסי. אלא שעד שהאיטלקי ניסה לבעוט, השוער הספרדי חזר למקום וביצע עצירה הירואית.

דקה 72: סרחיו ראמוס התקדם ללא הפרעה מהאגף הימני, זיהה חור בהגנה וניסה את כוחו בבעיטה מרחוק שהלכה החוצה.

דקה 81: הזדמנות נהדרת לספרד, כשמרכוס סנה שלח טיל אדיר היישר אל ידיו של בופון, השוער האיטלקי עצר אבל אז קפץ הכדור מידיו, נפל אל הדשא וכמעט נכנס, עד שפגע בקורה.

דקה 83: איטליה סוף סוף מצאה הזדמנות, כשדי נאטלה העלה כדור טוב לרחבה, אבל לוקה טוני ניסה להתמקם למספרת, ואיבד את הכדור ואת ההזדמנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הארכה

דקה 93: הספרדים עלו בטירוף להארכה, המשיכו לתקוף, וקיבלו הזדמנות נהדרת כשפאברגס שלח בעיטה נהדרת אל השער שנעצרה, הגיעה אל סילבה ששלח את הכדור סנטימטרים מן העמוד.

דקה 95: האיטלקים לא ויתרו על המשחק והחלו ללחוץ. כדור רוחב טוב מצא את ראשו של די נאטלה, אבל קאסיאס הדף נהדר לקרן.

דקה 110: דוד וייה פרץ מבין ההגנה האיטלקית, וניסה לשלוח כדור מזווית קשה בצד ימין, אבל בופון סגר טוב את הפינה והכדור הלך החוצה.

פנדלים

דוד וייה שלח את הכדור שמאלה, בופון הלך ימינה. 0:1 לספרד.

גרוסו ניגש אל הכדור ושלח את הכדור פנימה, 1:1.

סנטי קאזורלה לא התרגש ושלח את הכדור אל הרשת, 1:2 לספרד.

דה רוסי שלח את הכדור שמאלה, קאסיאס עצר נהדר. עדיין 1:2 לספרד.

מרכוס סנה בעט כדור גבוה ומצויין, ובופון ראה את הכדור ברשת. 1:3 לספרד.

קמורנסי היה חייב להבקיע, ושלח כדור בחצי גובה ימינה. קאסיאס ניחש נכון אבל לא הצליח לעצור. 2:3 לספרד.

גויזה ניגש לאט לכדור, ושלח אותו נוראי למרכז השער שם חיגכה לו בופון ועצר אותו. עדיין 2:3 לספרד.

די נאטלה שלח כדור עלוב וקאסיאס נתן עצירה נהדרת. עדיין 2:3 לספרד.

פאברגס ניגש עם כל הלחץ בעולם על כתפיו, שלח את בופון שמאלה ואת הכדור ימינה, כדי לקבוע 2:4 לספרד, והעלה אותה לחצי הגמר.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, קרלוס מארצ'נה, קרלס פויול, אנדרס אינייסטה (קאזורלה 59'), דויד וייה, צ'אבי (פאברגס 60'), פרננדו טורס (גויזה 85'), חואן קפדווילה, מרקוס סנה, סרחיו ראמוס, דויד סילבה.

הרכב נבחרת איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, כריסטיאן פאנוצ'י, פאביו גרוסו, ג'יורג'יו קייליני, לוקה טוני, דניאלה דה רוסי, מאסימו אמברוסיני, אנטוניו קסאנו (די נאטלה 75'), ג'יאנלוקה זמברוטה, סימונה פרוטה (קמורנסי 58'), אלברטו אקילאני (דל פיירו 108').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully