וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1996 - מתיאס זאמר

אחרי 30 שנות יתומות מתואר קיוותה נבחרת אנגליה לשחזר את ההצלחה ממונדיאל 1966, עת אירחה את היורו. התכניות של אלן שירר וחבריו עבדו כראוי, במיוחד אחרי 1:4מול הולנד בבית המוקדם, אבל בחצי הגמר המתינו להם גרמניה ובלמה המצטיין, שניצחו בפנדלים והמשיכו לזכייה בגביע אחרי ניצחון בגמר מול צ'כיה.

לצערן הרב של אנגליה ושל שאר יריבות גרמניה באותו טורניר, 1996 הייתה השנה של מתיאס זאמר. הקשר המרכזי עבר במדים הלאומיים הסבה לליברו ובאותם ימים הזכיר לרבים מאוהדי נבחרת גרמניה את ימי הליברו המופלאים של פרנץ בקנבאואר. זאמר לא תיפקד רק כבלם, אלא גם כמי שהוציא את ההתקפות הגרמניות קדימה וניהל את כל חבריו מאחור. בנוסף, הוא לא התבייש לעלות למעלה ולנסות לכבוש, ואכן, הבלם הג'ינג'י הבקיע שער אחד ב-0:3 מול רוסיה בשלב הבתים ושער נוסף שהביא לניצחון על קרואטיה (1:2) ברבע הגמר.

למרות שיורגן קלינסמן כבש שלושה שערים במהלך הטורניר ואוליבר בירהוף רשם צמד מנצח בגמר מול צ'כיה, זאמר, המזרח הגרמני הראשון שלבש את מדי נבחרת גרמניה המאוחדת עוד ב-1990, נחשב לעמוד השדרה של הנבחרת ההיא. בעקבות הזכייה ביורו, שהתווספה לאליפות מקומית עם בורוסיה דורטמונד, נבחר הג'ינג'י הכלבויניק לשחקן השנה באירופה וכעבור שנה גם הניף את גביע ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully