וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1992 - פיטר שמייכל

עונת 1992/3 הייתה העונה שסגרה בצורת ארוכה בת 26 שנים של מנצ'סטר יונייטד ללא אליפות. עבור רבים מאוהדי הכדורגל בעולם, השדים האדומים היו עוד קבוצה בליגה האנגלית באותה תקופה ושוערה מזה שנה, פיטר שמייכל, היה שחקן כדורגל כמעט אנונימי. אחרי קיץ 1992, לעומת זאת, כבר לא היה אוהד כדורגל אחד שלא הכיר את השוער החסון.

דנמרק לא אמורה הייתה להשתתף ביורו 1992, אבל הוזמנה לטורניר בעקבות השעייתה של יוגוסלביה. ריצ'רד נילסן הוליך אותה לזכייה המפתיעה בתולדות הכדורגל העולמי עד אותו זמן, כשמעל כל שחקן אחר בטורניר הזה בולט שמייכל. השוער הציג יכולת משובחת לאורך כל הטורניר וזו נתנה לו את הדחיפה להגיע למעמד השוער הטוב בעולם במשך שנים ארוכות לאחר מכן.

אחרי שעלתה במפתיע מבית שכלל את אנגליה, שבדיה וצרפת, פגשה דנמרק את האלופה, הולנד בחצי הגמר. הכתומים נחשבו לפייבוריטים ברורים, אבל נתקלו בנבחרת מבריקה ועקשנית, ובשוער מצוין. שמייכל הציל בעיטה מטווח קרוב של בריאן רוי בהארכה ובדו קרב הפנדלים בלם את מרקו ואן באסטן. ההפתעה הושלמה בגמר, מול גרמניה. הנבחרת של ברטי פוגטס הייתה טובה מהדנים, אבל ספגה פעמיים. בצד השני הצליח שמייכל לבלום שוב ושוב את סטפן אפנברג ובעיקר את יורגן קלינסמן ודנמרק זכתה בתואר סנסציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully