וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1988 - מרקו ואן באסטן

אחרי האכזבות הקשות במונדיאלים של 1974 ו-1978 סופסוף זכתה נבחרת האורנג' בתואר עולמי ראשון. את הנבחרת הנהדרת של ריינוס מיכלס הוליך הטריו פרנק רייקארד-רוד חוליט-מרקו ואן באסטן, כשבנוסף, מסביב לשלושתם מככבים גם רונאלד קומאן ויאן ואוטרס. שלישיית הפלא ההולנדית הביאה עמה את החיבור שלה ממילאן הגדולה, שם נחתה ביחד כשנה לפני כן, אבל דווקא ואן באסטן הגיע אחרי עונת התאקלמות לא קלה באיטליה, בה סבל מפציעה כרונית בקרסול שבגינה שותף רק ב-11 משחקי ליגה. לטורניר האירופאי לעומת זאת, הגיע החלוץ כשהוא בריא ובכושר שיא.

הולנד הפסידה במשחק הפתיחה שלה לברית המועצות, אבל התאוששה במחזור המשחקים השני וניצחה את אנגליה, כשוואן באסטן מככב עם שלושער ענק. בעקבות ניצחון על אירלנד המשיכו ההולנדים הלאה, למפגש בחצי הגמר מול יריבתם השנואה ביותר, גרמניה. אחרי שערים של לותר מתיאוס ורונאלד קומאן וכשהתוצאה היא 1:1, הגיע אחד מהשערים הגדולים בתולדות נבחרת הולנד, אם לא הגדול שבהם. ואוטרס הכניס כדור עומק לכיוונו של ואן באסטן, שהקדים בשנייה את יורגן קולר כדי לגלוש ולשלוח את הכדור לרשת של אייקה אימל. השעון הורה על הדקה ה-89 והולנד ניצחה את מערב גרמניה השנואה 1:2 על אדמתה.

במשחק הגמר כבש ואן באסטן את אחד מהשערים הידועים בתולדות הכדורגל, בבעיטת וולה מדהימה מזווית כמעט בלתי אפשרית מול ברית המועצות. הולנד ניצחה 0:2 ואחרי שנים של אכזבות הצליחה לזכות בתואר. ואן באסטן העניק לנבחרת האורנג' את הערך המוסף, אבל עם כל הכבוד לכיבוש הנפלא שלו מול ברית המועצות, שער הניצחון בחצי הגמר מול מערב גרמניה היה הגדול והמיוחד ביותר. כ-70 אחוז מאוכלוסיית הולנד יצאה לרחובות לחגוג, כמות אנשים שנייה רק לכמות החוגגים לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully