וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1984 - מישל פלאטיני

נבחרת צרפת נהנתה מכוכבים עוד בשנות ה-50, אבל יורו 1984 בישר על ההצלחה הגדולה של דור הזהב הראשון והאמיתי שלה, שהחל להיבנות בשש השנים שקדמו לטורניר. מעל כולם עמד איש אחד, שאותה אליפות אירופה אותה אירחה נבחרת הטריקולור, רשומה בלעדית על שמו. מישל פלאטיני. מעמדת הקשר ההתקפי, הגיע לאליפות אחד מהשחקנים הטובים בכל הזמנים כמלך השערים של הליגה האיטלקית בפעם השנייה ברציפות וכשחקן השנה באירופה. בשנה הבאה אגב, שוב זכה באותם תארים אישיים. בנוסף, פלאטיני זכה באותה שנה באליפות איטליה ובגביע אירופה למחזיקות עם יובנטוס ולמרות שחקנים גדולים כפרנק ארנסן, דראגן סטויקוביץ', מורטן אולסן ושאר חבריו הנהדרים לנבחרת צרפת, הוא פשוט הראה רמה אחת מעל הטורניר הזה.

מכיוון שהיא אירחה את הטורניר, צרפת עלתה אוטומטית לשלב הבתים ובו היא החלה להפציץ, כשהמאסטרו פלאטיני מנצח על המקהלה. זה החל ב-0:1 קטן על דנמרק במשחק הפתיחה של הטורניר, הודות לשער של הקשר בדקה ה-78, נמשך עם שלושער שלו ב-0:5 הגדול על הפיינליסטית מהטורניר הקודם, בלגיה, והסתיים בשלב הבתים עם עוד שלושער ענק, הפעם ב-2:3 על יוגוסלביה. בחצי הגמר נתקלו הצרפתים בקשיים גדולים מול נבחרת פורטוגל, אבל שוב היה זה השחקן הטוב בעולם באותם ימים, ששלח את נבחרתו למשחק על התואר עם שער ניצחון בדקה ה-119 של ההארכה, שקבע 2:3 דרמטי. במשחק הגמר פלאטיני כבש רק שער אחד וצרפת ניצחה 0:2 את ספרד כדי לזכות בתואר ולשמור מאזן מושלם של 12 משחקים ו-12 ניצחונות לאורך 1984.

לצידו כיכבו אלאן ז'ירס, לואיס פרננדז ובעיקר ז'אן טיגאנה, אבל פלאטיני היה הגדול מכולם. הוא סיים את הטורניר עם תשעה שערים בחמישה משחקים, הוכיח עליונות והביא לצרפת גביע ראשון. "זה היה רגע גדול לכדורגל הצרפתי ולספורט הצרפתי", התייחס לאותה זכייה, "אני לא חושב שהייתי אז בשיא הקריירה שלי, כי אם אתה רוצה להיות שחקן גדול אתה צריך להישאר בפיסגה הרבה זמן, אבל זה היה הטורניר היחיד בו לא סבלתי מפציעות ולכן יכולתי להציג את היכולת המלאה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully