וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1980 - הורסט רובש

נבחרת גרמניה הגיעה לאליפות אירופה ב-1980 עם מטרה להחזיר לעצמה תואר, אחרי שאיבדה את האירופאי לצ'כוסלובקי ב-1976 ואת העולמי לארגנטינה ב-1978. הטורניר שוחק אז במתכונת חדשה, שני בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, כשהמנצחת של כל בית מעפילה לגמר. קלאוס אלופס, קרל היינץ רומיניגה וברנד שוסטר הצעיר היו הכוכבים הגדולים בנבחרת של יופ דרוול והם אף היו אלו שהעלו את מערב גרמניה לגמר עם שערים חשובים מול הולנד (אלופס עם שלושער) וצ'כוסלובקיה, אבל הגיבור הגדול הפך להיות דווקא הורסט רובש.

מספר שבועות לפני כן הספיק החלוץ האימתני להיכנס כמחליף במדי המבורג בגמר גביע אירופה לאלופות מול נוטינגהאם, להיפצע ולדדות על המגרש עד הסיום שהביא לחגיגות אנגליות. בינתיים החלים רובש מפציעתו, אבל רק פציעה אחרת, של קלאוס פישר ששבר את רגלו, פינתה לו מקום בסגל הגרמני.

בלגיה אמנם הפתיעה כשהעפילה למשחק הגמר מהבית המוקדם שכלל את איטליה, ספרד ואנגליה, אבל מערב גרמניה עדיין נחשבה לפייבוריטית. 10 דקות בתוך המשחק נראה היה שזה הולך להיות קל. רובש, שכונה "החיה" ונתקל בביקורות על כך שמשחק הגובה שלו פנטסטי, אבל שיותר מזה אין לו כלום, קיבל כדור בסיומה של התקפה מתפרצת, הוריד בחזה ובעט כדור חזק מ-17 מטרים לרשת. המבקרים ראו שער של חלוץ מצוין, אבל זה לא היה אקורד הסיום של החלוץ התמיר.

בדקה ה-75 קיבלה בלגיה פנדל, אותו הפך רנה ואנדראייקן ל-1:1. הזכרונות אודות ההפסד לצ'כוסלובקיה בפנדלים, ארבע שנים לפני כן, אולי החלו לעלות בראשיהם של הגרמנים, אבל שתי דקות לסיום נהנתה הנבחרת הלבנה מכדור קרן. רומיניגה העלה למרכז הרחבה ורובש הגיע ראשון כדי לנגוח חזק פנימה. צמד במשחק בגמר, כולל שער ניצחון בדקה ה-88, הפכו את "החיה", הורסט רובש, לגיבור של יורו 1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully