וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1972 - גרד מולר

גרד מולר חסה בצילם של שחקנים גדולים אחרים בני תקופתו, אבל אם לשפוט על פי המספרים, הרי שמדובר באחד מהחלוצים הפוריים בתולדות המשחק. 'המפציץ' הבקיע 68 שערים ב-62 הופעות בינלאומיות בנבחרת גרמניה, ממוצע מדהים, כש-11 מהכיבושים מגיעים ביורו 1972. בטורניר ההוא עדיין נערכו משחקי מוקדמות ולאחר מכן רבע גמר בשיטת בית-חוץ ומולר כבש שישה שערים בשלב הראשון ועוד חמישה בשלבי הנוק אאוט.

שנת 1972 הייתה השנה של מולר. הוא כבש 40 שערי ליגה, זכה עם באיירן מינכן באליפות השלישית בתולדותיה וסיים שני בתחרות כדור הזהב של פרנס פוטבול, אחרי פרנץ בקנבאואר. לטורניר עצמו הגיע החלוץ הנפלא בכושר שיא והיריבות של מערב גרמניה חוו זאת על בשרן. אנגליה הייתה הקורבן הראשון, כשמולר כובש את השלישי בניצחון הראשון אי פעם של מערב גרמניה על האנגלים בוומבלי (1:3). בחצי הגמר הבקיע המפציץ צמד מול בלגיה (1:2) ובגמר שוב הבקיע פעמיים, הפעם מול רוסיה (0:3).

כשפרנץ בקנבאואר וגינטר נצר מככבים בעמדות שמאחוריו, מולר שימש כמוציא לפועל של נבחרת מערב גרמניה וסיים את אותה אליפות כמלך השערים שלה. גרד מולר לא היה שחקן הכדורגל הטוב בעולם, גם לא שחקן הכדורגל הטוב בגרמניה, אבל באותן שנים לא היה שני לו בניצול מצבים בתוך הרחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully