וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1968 - דינו זוף

יורו 1968 עדיין התקיים במתכונת של בית מוקדם, שלאחריו רבע גמר בשיטת בית חוץ ומשם מעין פיינל פור במדינה אחת. איטליה הייתה זו שאירחה את משחקי חצי הגמר והגמר באותה שנה, אבל ברבע הגמר נתקלה בקשיים אחרי הפסד 3:2 לבולגריה בסופיה. למשחק הגומלין עלתה הסקוואדרה אזורי עם שוער לו הייתה זו הופעה בכורה בין הקורות של הנבחרת הלאומית, דינו זוף. 0:2 הפך לבכורה טובה מבחינתו של השוער בן ה-26, איטליה נשמה לרווחה ועלתה לחצי הגמר, שם פגשה את נבחרת ברית המועצות הגדולה.

המשחק נערך במזג אויר רע במיוחד וג'יאני ריברה נפצע כבר בדקה החמישית, כשאיטליה נשארת ב-10 שחקנים מאחר ואז לא נערכו חילופים. שתי הנבחרות לא הגיעו להזדמנויות גדולות, אבל זוף קר הרוח היה במקום כדי לבלום ניסיונות של אלברט שצ'סטרנב ואלכסנדר לנב והמשחק הסתיים ב-0:0. הטלת מטבע שלחה את השוער וחבריו למשחק גמר מול יוגוסלביה.

בדקה ה-39 של המשחק באולימפיקו ברומא, כבש דראגן דזאיץ' שער יתרון לזכות יוגוסלביה והכניע את דינו זוף לראשונה מאז שזה לבש את המדים הלאומיים. איטליה הציגה יכולת לא טובה, אבל נהנתה משער של אנג'לו דומנגיני בדקה ה-80 כדי לכפות שוויון. כעבור יומיים נערך משחק חוזר ובו כבר רשמה איטליה הופעה מצוינת, ניצחה 0:2 וזכתה בגביע. זוף שוב שמר על שער נקי וזכה בתואר ראשון כבר במשחקו הרביעי מתוך 112 במדים הלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully