וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביכולת הזו, עדיף שלא נגיע לאירופה"

רומן רוזנבלט

12.5.2007 / 18:45

מכבי חיפה המשיכה את היכולת המביכה בהפסד 1:0 להפועל כפ"ס (ישראלביץ’, 76), רוני לוי המיואש: "צריך לבנות קבוצה חדשה"

האלופה היוצאת עושה טוב ליריבותיה. מכבי חיפה רשמה היום (שבת) הפסד שני רצוף, כשנוצחה על ידי הפועל כפר סבא 1:0, ונראה שקבוצתו של רוני לוי תתמקד בעונה הבאה רק בליגת העל.

במחזור הקודם מכבי חיפה הפסידה בקרית אליעזר למכבי פתח תקוה (1:0), וגם אחרוני האוהדים של האלופה היוצאת הבינו שאין לה כל כוונה לסיים את העונה הנוכחית בכבוד. במועדון מהכרמל נשמעו השבוע קולות שטוענים שיהיה עדיף לחיפה להימנע מהשתתפות במפעלים האירופיים בעונה הבאה, ולחזור להתמקד אך ורק בליגה המקומית. ביכולת הנוכחית נראה שהצדק עימם.

היכולת החלשה שהפגינה מול הקבוצה מהשרון הוכיחה שהיא לא ראויה לשחק בעונה הבאה באירופה. שער ראשון העונה של המצטיין במגרש, גיז'רמו ישראלביץ', העניק ניצחון ביתי ראשון להפועל כפ"ס בליגה, מאז ה-25 בנובמבר 2006.

פתיחת המשחק היתה חלשה מאוד וקצב המשחק היה איטי. כפר סבא השתלטה בהמשך על מרכז המגרש ויצרה לחץ קל על שערו של דוידוביץ', אך שוער האורחים לא נזקק למאמצים מיוחדים מול התקפות המארחת. בדקה ה-52 הכניס מאמן מכבי חיפה רוני לוי את תומר חמד במקומו של שאבייר אנדרסון, כדי להכניס מעט מחץ בהתקפה הירוקה של קבוצתו. ככל שנקפו הדקות, הלחץ של חיפה גבר, אבל למעט החמצה גדולה של אלון חרזי, לא הגיעה האלופה היוצאת להזדמנויות רבות מול שער המארחת.

אוחנה הכניס את אורן ניסים, לוי את רוברטו קולאוטי, והסתבר מהר מאוד שמאמן כפר סבא פגע בול בחילוף, כשניסים בישל לישראלביץ' את שערו הראשון העונה, והמארחים עלו ליתרון 0:1, בדקה ה-76. חיפה לא השכילה לייצר שער שוויון וירדה מכר הדשא עם הפסד שני ברציפות.

מהלך המשחק

דקה 10- בוקולי בעט מ-20 מטרים, אבל לויטה זינק היטב והדף לקרן.

דקה 23- ישראלביץ' בעט מ-18 מטרים למרכז שערו של דוידוביץ', אבל שוער חיפה הדף בקלות לקרן.

דקה 36- רפאלוב הגביה מאגף שמאל, ואנדרסון, חופשי במרכז רחבת כפר סבא, נגח מעל לשער של לויטה.

דקה 45- גיא דיין הרים כדור חופשי מאגף ימין, ומספרת של אבי כנפו פגעה בשחקן הגנה חיפאי והכדור יצא לקרן.

דקה 55- כדור חופשי של חיפה מצד שמאל, מצא את חרזי חופשי ברחבה. המגן הוותיק בעט מחמישה מטרים, אבל לויטה הפגין אינסטינקט מצוין והדף לקרן.

דקה 68- אבי כנפו שיחרר פצצה ממרחק של 25 מטרים, אבל הכדור טס מעל לשער של דוידוביץ'.

דקה 71- ארבייטמן, על מפתן הרחבה, בעט כדור חלש ושוער הפועל כפ"ס הדף.

דקה 73- יבואה חטף כדור מהגנת חיפה, עקף את דוידוביץ, אבל ממרחק 16 מטרים שלח את הכדור מעל לשער, שאוייש רק על ידי אלון חרזי.

דקה 76- גול! כדור של אורן ניסים מצא את ישראלביץ' מול דוידוביץ', והקשר של אוחנה בעט חזק פנימה כדי לקבוע 0:1.

הפועל כפ"ס: אוהד לויטה; אלון חלפון, דוגלאס דה סילבה, עמנואל פאפו, אלירן דנין; אביחי ידין, יעוזה אבובקרי, גיא דיין, גיז'רמו ישראלביץ'; סמואל יבואה, אבי כנפו.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אלון חרזי, דקל קינן, חיים מגרלשוילי; שאבייר אנדרסון, חבייר דירסאו, גוסטבו בוקולי, אלן מסודי, ליאור רפאלוב; שלומי ארבייטמן.

לוי: "יש פה הרבה שחקנים עם יכולת לא מספיק טובה"

המאמן המנצח, אלי אוחנה: "למעשה הבטחנו את ההישארות בליגה כבר מזמן, אבל החודש האחרון השאיר טעם מר בפה, אחרי הפסדים בגביע הטוטו וגביע המדינה. היה חשוב לנצח גם בשביל המורל וגם בשביל ההרגשה, ובעיקר למען האוהדים. לתת לאוהדים משחק ביתי אחרון העונה עם טעם טוב. בסופו של דבר הניצחון הגיע לנו. האכזבה הכי גדולה שלי מהעונה הזו היא שלא ידענו לנצל את היכולת הטובה שלנו ולתרגם זאת לנקודות. אני מרוצה מהרמה והיכולת, מאוכזב מההדחה בגביע. היתה עונה שקטה וטובה ואני מאחל לנו בעונה הבאה לא פחות שקט".

גיז'רמו ישראלביץ': "אני שמח שניצחנו אחרי הרבה זמן. אני חושב שעשינו בסך הכל עונה טובה".

רוני לוי: "היו בשנה הזו גם רגעים של כיף. הקבוצה שלנו לא מתאימה לאירופה ועדיף שלא נהיה שם. צריך לבנות קבוצה שתתאים לאירופה. יש פה הרבה שחקנים עם יכולת לא מספיק טובה. עד למשחק היום היה לנו סיכוי להגיע לאירופה ועלינו בהרכב הכי חזק שיש. יש שחקנים שאחרי שראו אותם היום, כנראה שהביקוש עבורם לא יהיה כה גבוה".

"איך אתם משחקים? תשמרו על הכבוד שלכם"

בחיפה, כצפוי, שררה אכזבה בסיום המשחק, בעיקר לנוכח האפטיות שנראתה על כר הדשא. רוני לוי, שלא היה מרוצה במהלך כל המשחק, נכנס במחצית לחדר ההלבשה ונזף בשחקנים: "איך אתם משחקים? תשמרו על הכבוד שלכם". לוי גם כעס על הצורה שבה ספגה הקבוצה את שער ההפסד, כאשר לטענתו יותר מדי שחקנים עלו לכדור הקרן שקדם לשער.

בעקבות ההפסד כבר בימים הקרובים יואצו ההכנות לקראת העונה הבאה בכל הנוגע לסגל השחקנים. כמו כן, צפויות להתקיים שיחות נוספות בין הצוות המקצועי בראשות רוני לוי לבעלים יעקב שחר, לגבי החיזוק לשנה הבאה.

לגבי הזרים, בוקולי צפוי להישאר בעוד דירסאו, המתנדנד לאחרונה, צפוי לעזוב, אבל הקבוצה תנסה להתחזק במספר שחקנים ישראלים. רוני לוי עשוי לצאת בעצמו עם סיום העונה לדרום אמריקה, כדי לעקוב אחרי שחקני חיזוק עליהם המליץ לו עוזרו סלובודאן דראפיץ'.

בחיפה עדיין מקווים שהקבוצה לא תצטרך להתמודד במשחקי האינטרטוטו, לאחר עונה מאוד מתישה ומאכזבת. שחקנים ציינו לאחר המשחק כי לאחרונה קיימת תחושה לא מובנת של אדישות וחוסר תשוקה.

יניב קטן, שממשיך לסבול מכאבים בשל דלקת בשרירי הבטן, בספק לשני המשחקים שנותרו עד לסיום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully