וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נופלים מאף קבוצה"

לי בוץ

5.11.2006 / 8:30

למרות הניצחון על הכח עמידר ר"ג לוני הרציקוביץ' לא ממהר לחזק את הצהובים. נמני: "להגיד שאנחנו רצים לאליפות זה מצחיק"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מי האמין? לפני קצת יותר משבוע אלי כהן היה המועמד הבכיר לחתימה בלשכת העבודה מבין מאמני ליגת העל. היום, אחרי ניצחון 0:1 על הכח עמידר ר"ג הוא כמעט בנו של המשיח. הקבוצה של כהן הייתה רחוקה מלהרשים, אבל הנקודות שלה, מכבי במקום השני.

מכבי הייתה שיכורת ניצחון מהדרבי והמחצית הראשונה היוותה עבורה הנג-אובר כואב. יוסי רוזן התקרב לכיבוש 3 פעמים, הכח שיחקה בזהירות בהגנה, אדריאן גמאן פתח כקשר אחורי ושימש לעתים כבלם שלישי, אבל בחלק ההתקפי הציג אורי מלמיליאן בית ספר להתקפות מתפרצות. אבי תקוה מזכיר בכל שבוע את האח שלום. התנועה איטית, המראה הכללי הוא של שחקן בליגת הוותיקים, אבל הטיית ראש לכאן, הרמת גבה לשם והשחקן היריב נופל על הדשא מבולבל.

מכבי קיוותה שההנג-אובר יעבור עם אספירין חזק במיוחד של אלי כהן במחצית. השחקנים בצהוב המשיכו לא להרשים, אבל כבשו בכל זאת. בדקה ה-52 בעט משה מישאלוב כדור חזק ולא מדויק, מיליאן מרדיקוביץ' הסיט בעקב פנימה והעלה את מכבי ליתרון, 0:1.

למכבי זה הספיק. מלמיליאן הוציא את גמאן והכניס את ארז אליאב, אלי כהן לא לקח סיכון ותוך 10 דקות הוציא שני חלוצים, עומר פרץ ומרדיקוביץ', והכניס שני קשרים, יוסי שבחון וג'ובאני רוסו. מה אכפת לו לכהן? את הלחץ שדפק לו על הדלת רק לפני שבוע, הוא לא צריך, ניצחון שלישי ברציפות דווקא כן. מכבי הלכה אחורה, שמרה על היתרון מול השחקנים הבינוניים של הכח ועלתה למקום השני בטבלה.

הכח עדיין מעל הקו האדום, הרבה בזכות העובדה שבמשחק בין הפועל פ"ת למכבי הרצליה לא הושגה הכרעה. עכשיו מגיעה פגרת נבחרת ונדמה שלכל קבוצות הליגה זה בא בזמן, מלבד למכבי ת"א. אבל נו מילא, בעוד שבועיים היא פוגשת את מכבי הרצליה החלשה וכנראה שגם אחרי זה צמרת הליגה תזכה לארח את הצהובים.

מחצית ראשונה

דקה 35: סופסוף הזדמנות במשחק. אבי תקוה הכניס כדור נהדר לליאור ראובן, המגן הימני בעט מזוית קשה וקאלה הדף לקרן.

דקה 39: יוסי רוזן בעט כדור חופשי שעבר מעל החומה וחמק החוצה.

דקה 43: גמאן הוריד כדור לרוזן, שבעט מ-17 מטר כדור מסוכן, אבל שוב, סנטימטרים מהקורה.

דקה 45: הכח יצאה למתפרצת, הכדור הגיע שוב לרוזן, שהפציץ שטוח, אבל קאלה הדף לקורה והגנת מכבי הרחיקה מהקו.

מחצית שניה

דקה 52: גול! מיליאן מרדיקוביץ' הסיט בעזרת העקב בעיטה חזקה של משה מישאלוב וכבש. 0:1 למכבי.

דקה 69: אורי שיטרית הרים, משה ביטון נגח החוצה ממצב נוח.

מכבי ת"א: טברטקו קאלה, יובל שפונגין, ליאור ז'אן, אבי יחיאל, אורי שיטרית, משה מישאלוב, איבן רזיץ', אבי נמני, עומר פרץ (יוסי שבחון 65), משה ביטון (רועי דיין 81), מיליאן מרדיקוביץ' (ג'ובאני רוסו 73).

הכח: ישראל פילוסוף, ליאור ראובן, רובי רגב, סביטי ליפנייה, אדריאן גמאן (ארז אליאב 65), שוקי נגר, יוסי רוזן, אבי תקוה (אסי בוזגלו 73), דן רומן, מור גולן, שלומי אדרי (ג'ף איה 57).

הרציקוביץ: "תפקיד המנג'ר לא מובטח לאבי נמני"

אלי כהן חייך בסיום: "אני כל הזמן האמנתי בקבוצה למרות שהיו לנו תקופות רעות ושלא כבשנו. תמיד האמנתי בשחקנים והראיתי להם את הקטעים הטובים שלהם. המשחק הזה היה קשה, הכח עשתה צרות לקבוצות הגדולות. הפנים עכשיו קדימה". על עתיד הקבוצה אמר כהן: "אי אפשר להצהיר במכבי ת"א שהולכים על עונה שבונים בה. יש כאן דרישה תמידית להישגים. זה היה טבעי שנציג יכולת חלשה אחרי שבועיים של התרוממות רוח. יגענו שמחכה לנו יריב קשה אבל השחקנים היו מוכנים מנטלית ונפשית. הכל היה ערוך לניצחון, אני מצטער שהקהל לא נהנה אבל האוהדים רצו שלוש נקודות, זה מה שמעניין אותם. בדרך לצמרת צריך לדעת לנצח משחקים כאלה. במכבי אי אפשר להצהיר על עונה פיננסית, או על בניית קבוצה, המקום של מכבי בין ארבעת הגדולות".

אורי מלמיליאן היה מתוסכל: "השחקנים מגיעים למצבים ולא מבקיעים. אנחנו משחקים טוב, אבל משלמים מחיר כשאנחנו לא כובשים. צריך להרים את הראש ולראות איפה השער, לא יכול להיות ששחקן יגיע 5 מטר מהשער ויבעט בלי לדעת איפה השער".

אבי נמני: "אני יודע מה זה להיות באולימפוס ואחרי זה לרדת לקרקע, זה לא קל. באנו מרוכזים, אבל נתקלנו בקבוצה טובה ומאורגנת. הניצחון הזה היה מאוד חשוב. ההתחלה הייתה אמורה להיות קשה כי הצטרפו הרבה מאוד שחקנים חדשים. במכבי קשה לגבי סבלנות, אבל צריך ללכת לפי הדרך, והקרדיט על זה מגיע לאלי כהן. אי אפשר לעשות עכשיו סיכומים. להגיד שאנחנו רצים לאליפות זה מצחיק".

עומר פרץ: "המשחק היה מבחן אופי ועברנו אותו בגדול, אחרי הניצחון בדרבי היה קשה לבוא למשחק הזה. אני חושב שהפגרה באה לנו בזמן טוב. זאת תקופה מצוינת בשבילי אחרי תקופה לא טובה שעברתי. אני משקיע הרבה ושמח שבינתיים אנחנו מנצחים".

בתוכנית 'היציע המרכזי' התארח אתמול (מוצ"ש) לוני הרציקוביץ', הבעלים של מכבי ת"א, ואמר: "תפקיד המנג'ר לא מובטח לאבי נמני. נראה בסוף העונה". עוד מלוני: "אני מוכן למכור את הקבוצה, אין לי בעיה לעשות זאת אם ימצאו הרוכשים המתאימים".

הרציקוביץ' הוסיף ואמר למשה בוקר ודוד מרואני מ"הארץ": "מכבי ת"א לא נופלת ממכבי חיפה ומבית"ר י-ם. נכון שלבית"ר יש שחקנים גדולים, אבל כשהראש של שחקני מכבי רציני והם מפגינים את היכולת שהם יודעים. יש לנו קבוצה מצוינת, שצריכה, חייבת ותשחק בעונה הבאה באירופה".

כהן מעוניין לחזק בינואר את הקבוצה בזר חמישי ולפחות בישראלי אחד. המצוקה הכלכלית מונעת כרגע להוציא לפועל את התוכניות. על הפרק שחרורם של לירן ותמיר כהן שעשוי לחסוך לקופת המועדון 350 אלף דולר. "ייתכן שנחליט להתחזק עם פתיחת חלון העברות", הוסיף אמש הרציקוביץ', "אנחנו חושבים על כך. יש לנו מאמן שאמור לבצע חשיבה מעמיקה בנושא ולהחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully