וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדה? עדלאידע!

5.7.2004 / 12:00

מאתונה ועד מלבורן, הדליקו מיליוני יוונים רחובות בשירת "שיישרף העולם אנחנו אוהבים אותך אוטו". לנו היה את אבי רצון

"זה אמיתי! החלום התגשם! אנחנו ברקיע השביעי!" צעק השדר היווני ונתן את האות למיליני יוונים מטורפים לצאת לרחובות, שהתמלאו בדקות ספורות באופנועים ודגלים.

סגאפו אוטו ריגהאל" שרו 12,000 יוונים בתוספת הזמן של המשחק, ועל מסכי הענק ברחבי יוון הצטרפו אליהם מיליוני אנשים נוספים: "אנחנו אוהבים אותך אוטו ריגהאל". אחר כך זה כבר התחלף ב: "שיישרף העולם, אנחנו אוהבים אותך אוטו". והעולם אכן נשרף.

"הנשמה היוונית ניצחה, עם קצת עזרה מהאופי הגרמני. אם יש בך אמונה, חלומות באמת יכולים להתגשם", סיכמה חוגגת אתונאית את תחושת העם היווני כולו.

800,000 יוונים באתונה אכן העלו אכן את העיר בלהבות של אבוקות וקצת ונדליזם טהור כנדרש. בכיכר אמוניה הפכו הזיקוקים והאבוקות את היום ללילה, ועל כל פסל או עמוד תאורה אפשר היה למצוא כמה וכמה יוונים שיכורים - ולא רק משמחת הנצחון. מיליונים בשאר המדינה עשו בערך אותו דבר. ההמונים לא ישנו כל הלילה ובבוקר התפזרו לכמה שעות של נמנום לקראת בואו של מטוס האלילים שלהם שינחת הערב בשדה התעופה החדש של העיר. מדינת "האינדקסי" - "יהיה בסדר" שכל כך מזכירה אותנו, לקחה את אליפות אירופה.

"יוונים יודעים לחלום", הצהיר חוגג. "היום נחגוג ויוון כולה תעלה באש - אף אחד לא יילך לעבוד".

במקביל, נפתחו החגיגות גם במושבות הסופלאקי שבגולה: סידני, דרום אפריקה, לונדון ודרום אמריקה, כאשר רבבות יוונים חוגגים שטפו את הרחובות. חלק ראו את המשחק באמצע הלילה, חלק ראו את זה בשעות הבוקר המוקדמות: "גאווה להיות יווני בימים שכאלה", אמר סטודנט יווני בלונדון, שסיפר כי בדרך כלל הוא משתדל להסתיר את מוצאו.

האי היווני

המושבה היוונית הגדולה ביותר מחוץ ליוון, נמצאת הרחק משם, במלבורן, אוסטרליה. ברחוב לונדסדייל, רחוב ארוך מלא במסעדות סופלאקי בלב המושבה היוונית, חגגו במשך הלילה כ-40,000 איש.

בליגת הכדורגל החדשה שתקום באוסטרליה בשנה הבאה, תשחק קבוצה אחת שתייצג את מלבורן, ובעיר הדרומית בונים על הקהל היווני כגרעין הכרחי להצלחת הקבוצה.

"אני חושב שהאווירה פה מדהימה. האנשים פה מדהימים. יש כאן תחושה של אושר, אחדות ואהבה", אמר אחד היוונים-אוסטרלים. "חשוב מאוד שהליגה תקום כדי שתרבויות שונות יחגגו ביחד, כמו הערב באוסטרליה".

היוונים פנו לממשלת אוסטרליה על מנת שתדאג בעתיד לשידור המשחקים בערוץ האוסטרלי ולא בערוצים בתשלום.

זידאן בלאפה

בזמן המשחק ולפניו ישבו היוונים באתונה וטחנו סופלאקי. אולי כדי להביא מזל, או סתם לשם השעשוע, החליטו לקרוא לקבבים העסיסיים על שמות היריבים שכבר נטרפו על ידי היוונים.

בתפריט כיכבו קבב זידאן ברוטב טרזגה, תפו"א צ'כי אפוי וקבב חאריסטאס על שם החלוץ שהביא אותה בנגיחה.

ולקינוח? "מיום ראשון נגיש ארוחה של 11 נתחי עוף פורטוגלים קטנים על הגריל", הבטיח בעל מסעדה בסלוניקי, כשהוא לבוש בבגדים של שופט.

וגם אצלנו היה שמח

באולפן של רוממה לבשו גם חג. זה התחיל עם חיים יבין שאמר ששלמה שרף צדק כשאמר שהכל תלוי בשפיץ של הנעל. זה המשיך עם זאביק זלצר סיפר סיפורים מצחיקים לשם שינוי והשיא הגיע כשאבי רצון, בקאמבק חד פעמי לערוץ 1, הודיע לאומה על מעברו מ"הארץ" ל"מעריב". בערוץ הצרפתי, אגב, הראו באותן דקות את כל טקס הפתיחה עם פרשנות מלאה בצחוקים (כמובן, עם מבזק זריז על הג'וב החדש של רצון). רמי וייץ סיכם את העניין בזה שהוא הגיע לאיצטדיון שעתיים לפני הזמן - "בשבילך, חיים".

המוני ישראל, למרות ההתלהבות הכללית מחדוות המשחק היוונית, לא יצאו לרחובות. שמעון פרנס כבר פאסה ושלומי סרנגה הוא בדיוק כמו גליקריה - אין לו מושג על מה הוא שר. היוונים האסלים היחידים שדיברנו איתם היו בעד פורטוגל מכיוון "שיוון היא אחת המדינות האנטישמיות באירופה".

כך או כך, אם אתם בקטע, בכל אתרי האינטרנט יש דיל של 279 דולר לסוף שבוע ברודוס. משום מה זה נראה לנו מקום טוב לחגוג בו בסופ"ש הקרוב. רק תביאו חולצה של יוון.

ב-13 באוגוסט אולימפיאדה. באתונה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully