וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא זכור לי מישהו כמו רוני מאז פלה"

רויטרס

22.6.2004 / 7:15

סוון גוראן אריקסון 'טיפה' נסחף בפרגון הקבוע שלו לכוכב הצעיר של הנבחרת, שכבש עוד צמד ב-2:4 על קרואטיה והקפיץ את אנגליה לרבע הגמר

המחמאות לווין רוני בסיום המשחקים של אנגליה כבר הפכו להרגל. גם אחרי הניצחון 2:4 על קרואטיה המשיך הקפטן דייויד בקהאם בנוהל. בקהאם עדיין לא כבש ביורו הזה, אבל ווין רוני לעומת זאת, שבמשחק הקודם שבר את שיא המבקיע הצעיר ביורו, עלה הפעם גם לראשות טבלת מלך השערים של הטורניר עם 4 כיבושים.

בקהאם אמר בסיום המשחק על הכוכב העולה: "כשמסתכלים עליו משחק, רואים ששום דבר לא עוצר אותו. הערב היה לנו משחק גדול. הוא עשה את העבודה שוב פעם, ומגיעות לו היום כל המחמאות". בקהאם כבר הסתכל קדימה למפגש עם פורטגול המארחת ברבע הגמר: "זה הולך להיות משחק קשוח וקשה אנחנו מכירים את השחקנים שלהם ונתכונן עליהם היטב".

מנג'ר נבחרת אנגליה סוון גוראן אריקסון פירגן גם הוא לחלוץ הצעיר עם מחמאה שלא הייתה מביישת אף שחקן על הגלובוס. אריקסון אמר: "לא זכור לי מישהו שהייתה לו השפעה כזו גדולה בטורניר גדול מאז פלה במונדיאל 1958". אריקסון התייחס גם למשחק עצמו ואמר: "עשינו את כל מה שהיה צריך לעשות. מבחינה מנטלית, הוכחנו אופי בזה שהצלחנו לחזור מפיגור 1:0".

רוני עצמו נשמע יותר צנוע בסיום המשחק: "הנבחרת שיחקה טוב היום והיה לי מזל להבקיע צמד. אנחנו פשוט עולים לדשא ומנסים לתת את המקסימום בכל פעם".

מי שדי נדחק הצידה בעקבות ההצלחה של כוכבה של אברטון, הוא הסקורר של היריבה העירונית ליברפול, מייקל אואן, שגם הוא עדיין לא הבקיע ביורו. רוני התייחס גם לקודמו בתפקיד 'ילד הפלא' ואמר: "אנחנו משחקים טוב ביחד. מייקל לא מבקיע עכשיו אבל הוא היה שותף בכמה מהשערים שאני הבקעתי, ואני חושב שזה עובד מצויין".

באריץ' לא מסכים עם אריקסון

המאמן הקרואטי אוטו באריץ' הודה בסיום המשחק: "נאלצנו לשנות הרבה דברים בגלל פציעות, ועשינו שינויים, אבל נתנו להם יותר מדי מרחב ולבסוף הפסדנו לנבחרת טובה יותר. אנגליה קבוצה טובה מאוד ונבחרת שקשה לנצח, לכל יריבה שתשחק מולה. הם עשויים לנצח גם את המשחק הבא שלהם (מול פורטוגל ברבע הגמר). אחרי שהבקענו האנגלים שיחקו כדורגל מאוד התקפי והבקיעו לפני המחצית. מאחר והיינו חייבים לנצח נתנו הכל בהתקפה וספגנו עוד".

באריץ' החמיא גם הוא לנער ווין, כשאמר: "רוני עשה את כל ההבדל", אבל הרגיע: "הוא שחקן טוב אם כי הוא לא פנומן. יש לפחות עשרה שחקנים באירופה שיכולים לעצור אותו".

שווה את ההשוואה? תחליטו אתם

אנגליה מאוהבת בווין רוני מאז שבגיל 17 הפך הילד לשחקן הרכב באברטון. ההופעה שלו ביורו הנוכחי, עם 4 שערים בשני משחקים והעפלה לרבע הגמר, הרימה את ההתלהבות ממנו לשיאים חדשים, עד להשוואה הנ"ל מפי אריקסון לאחד בשם פלה. אז למי ששכח או לא הכיר, נזכיר לכם איך פרץ מספר 10 של ברזיל למרכז הבמה העולמית:

פלה, שנולד ב-1940, רשם בגיל 16 רשם הופעת בכורה בקבוצה הברזילאית סנטוס (שם אגב המשיך לשחק עד 1974). קצת לפני גיל 17 רשם הופעת בכורה בנבחרת הלאומית ובקיץ 1958, כשהוא בן 17 וחצי, יצא למונדיאל הראשון שלו.

לטורניר הוא הגיע עם פציעה קלה ונשמר על הספסל עד למשחק השלישי מול ברית המועצות. בהופעת הבכורה שלו בגביע העולמי רשם קורה, בישול ונצחון 0:2. ברבע הגמר הוא כבר כבש את שער הנצחחון ב-0:1 על וויילס. בחצי הגמר הוא כבר חגג שלושער ונצחון 2:5 על צרפת, ובגמר הוא הוסיף צמד בעוד 2:5, הפעם על המארחת שבדיה, כשאחד השערים, בו עצר כדור באמנות בקצה הרחבה, הסתובב עמו בהקפצה ושלח וולה לחיבורים, נחשב עד היום לאחד מרגעי הכדורגל היפים אי פעם.

זאת, כמובן, היתה רק ההתחלה של קריירת הכדורגל הבינלאומית הגדולה אי פעם. ורוני? הוא, עם המשקל של הכתרים החדשים שנקשרו לראשו, יצטרך להמשיך לרוץ נגד פורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully