וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא גן אדן: אדן הזאר הפך לאחד המנהיגים של צ'לסי החדשה

23.4.2017 / 14:00

לפני שנה היה ברור שאדן הזאר נמצא בדרכו החוצה מצ'לסי, אבל ההגעה של אנטוניו קונטה שינתה את הכל, וכעת הוא לא רק סוחף את הקבוצה לדאבל אפשרי, אלא גם מסתמן כמועמד מוביל לרשת את סרט הקפטן מג'ון טרי. הבלוג של יוכין על המהפך

אדן הזאר חוגג עם דייגו קוסטה צ'לסי. רויטרס
חזר לחייך. אדן הזאר/רויטרס

בדיוק לפני שנה, ב-23 באפריל, כבש אדן הזאר את שער הליגה הראשון שלו ב-2015/16. זו היתה עונה קטסטרופלית מבחינת הכוכב הבלגי, והכתובת היתה על הקיר – הוא לא התכוון להישאר בסטמפורד ברידג'. רבים ראו ביכולתו הדלה סוג של שביתה איטלקית שתאלץ את צ'לסי למכור אותו לכל המרבה במחיר. פריז סן ז'רמן היתה היעד המועדף, והזאר עצמו הצהיר בעיתוי מחפיר מבחינתו – לפני המשחק מול אלופת צרפת בשמינית גמר ליגת האלופות – שהוא שוקל אותו בחיוב. "קשה לסרב לפ.ס.ז', או לכל קבוצה שמועמדת לזכות בליגת האלופות. התואר הזה הוא המטרה העיקרית שלי כרגע", טען הבלגי, בעוד היה ברור כשמש שצ'לסי לא תשתתף במפעל בעונה הנוכחית, בין היתר באשמתו.

באותם ימים, לא היה פשוט למצוא אוהד כחול שלא השלים עם עזיבתו. היו שהצטערו על כך, היו שכבר תיכננו כיצד יקללו אותו בדרכו החוצה. לא רק פ.ס.ז', אלא גם ריאל מדריד היתה בתמונה, והרי ידוע שהנשיא פלורנטינו פרס חשק כבר מזמן לצרף יהלום נוצץ חדש לאוסף שלו. מתי בדיוק השתנתה התמונה ב-180 מעלות? אולי בתחילת מאי כאשר נכנס הבלגי כמחליף, הבקיע את שער השיוויון הדרמטי לרשת טוטנהאם, חיסל סופית את תקוות התרנגולים לזכות באליפות, הכתיר את לסטר ונתן את האות לחגיגות בביתו של ג'יימי וארדי. אולי הקרב הטעון הזה מול היריבה העירונית המרה מכולן איפשר לו למלא את המצברים ולהנות מאהבת קהל אמיתית וטהורה.

הזאר רצה להגיע ליורו 2016 עם ראש נקי, והצהיר עוד לפני הטורניר: "פריז לא נמצאת בתוכניות. יש לי חוזר עד 2020, אני מרגיש טוב במועדון, ואין בכוונתי לסיים את התקופה כאן בעונה כה חלשה. ב-2012 עזבתי את ליל כשהייתי על הגל, ואני רוצה לעשות כך גם בצ'לסי, אם וכאשר אעזוב. בשלב זה, אני נשאר". הוא גם הסביר שלכל שחקן יש תקופות בעייתיות: "כל העונות שלי, פרט לאחרונה, היו טובות. עכשיו היתה מעידה, ואני מקווה מאוד שהיא לא תשוחזר בעונה הבאה". לא היה כל רמז להיעדר מוטיבציה, וגם לא לרצונו לסייע בהדחתו של ז'וזה מוריניו. הזאר דאג לפרסם שהתנצל אישית בפני הפורטוגלי אחרי הפרידה, בנסיון למחוק את הכתם.

עוד בנושא

הזאר עלה מהספסל וכבש, צ'לסי בגמר הגביע אחרי 2:4 על טוטנהאם
קונטה בסיום: "עשינו הישג גדול", פוצ'טינו: "הגיע לנו יותר"
השיר האנטישמי של אוהדי צ'לסי לפני הדרבי מול טוטנהאם

אנטוניו קונטה מאמן צ'לסי. רויטרס
חתום על השינוי. אנטוניו קונטה/רויטרס

בדרך לשיא שערים אישי

והנה לכם, בחלוף שנה שוב נכנס הזאר כמחליף מול טוטנהאם, ושוב שבר את ללבות אוהדי היריבה. הפעם הוא עשה זאת בחצי גמר הגביע, במשחק משמעותי הרבה יותר עבור צ'לסי עצמה, ללא כל קשר ללסטר. בניגוד למקרה הקודם, הפעם עצם ההחלטה להשאירו על הספסל היתה סנסציונית, כי העונה חזר הזאר להיות הכוכב הגדול של הכחולים בדרך לפסגה. הוא הישווה כבר עכשיו את שיא הכיבושים האישי בפרמיירליג שעומד על 14 שערים, ועוד רגלו נטויה. הוא זהר במשחקים הגדולים, כמו צמד הנצחונות על מנצ'סטר סיטי, 1:3 על ארסנל ו-0:4 על מנצ'סטר יונייטד. הוא משחק עם חיוך רחב על הפנים, ואף פרשן לא העלה בדעתו שלא יהיה בהרכב אתמול בוומבלי.

אנטוניו קונטה סבר אחרת. אחרי שהמשחק החלש ביותר של הזאר העונה, כאשר אנדר הררה חיסל אותו באולד טראפורד לפני שבוע, הוא נותר בחוץ לצד דייגו קוסטה – וממש לא כעס. האיטלקי שלח אותו לדשא בדקה ה-60, קיבל שער ניצחון כעבור רבע שעה, ואז הגיע גם הבישול לטיל של נמאניה מאטיץ' לחיבורים. הזאר הכריע את ההתמודדות, ואז שיבח את המנג'ר. "הוא בחר לפתוח עם וויליאן שכבש צמד. ההחלטה הזו היתה טובה עבורנו, ועכשיו אני הולך לשחק בגמר הגביע הראשון שלי עם צ'לסי", אמר הבלגי. הוא לא רצה להוכיח דבר לקונטה, כי הוא מרגיש מוערך ורצוי גם כך. זה השינוי המשמעותי ביותר שהתחולל בהשוואה לעונה שעברה, ולא יהיה מוגזם להניח שהוא התחיל כבר באפריל אשתקד.

לא לחינם הגיע השער הראשון של הזאר בעונה שעברה ימים ספורים אחרי ההודעה על מינויו של קונטה. אחרי השיחה הראשונה עם המאמן המיועד, הפנים הכוכב שיש לו עתיד בסטמפורד ברידג'. הוא לא צריך לחפש אתגרים חדשים במקומות רחוקים, כי האתגר האמיתי והגדול שלו היה בקבוצתו הנוכחית. עם קונטה, צ'לסי הפכה מחדש למועמדת לאליפות, וגם האפשרות לזכיה בליגת האלופות לא נראתה תלושה מהמציאות. ואם היו לו ספקות כלשהן, הרי שהדרך בה ניצחה איטליה את בלגיה במשחק הראשון שלהן ביורו 2016 עשוי היה להסיר אותם. ההכנה הטקטית המדוקדקת של קונטה חיסלה את הזאר וחבריו בדרך לניצחון 0:2, וזו גם הבשורה שהביא האיטלקי ללונדון.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אדן הזאר שחקן צ'לסי (משמאל) מול דני דרינקווטר שחקן לסטר סיטי. רויטרס
המערך החדש היטיב עמו. אדן הזאר/רויטרס

טקטי יותר, אבל חופשי יותר

כאשר נשאל הזאר לא מכבר על ההבדלים בין מוריניו לקונטה, הוא הדגיש במיוחד את ההכנה הטקטית: "אנחנו עושים הרבה יותר עבודה טקטית העונה. אנחנו יודעים בדיוק מה לעשות על המגרש. כל אחד יודע לאן הוא צריך ללכת, במיוחד בהגנה. מוריניו הגה את השיטה, אבל לא עבד עליה יותר מדי. הפעולות לא היו אוטומטיות". ואולם, באופן פרדוקסלי, על אף ההנחיות המדויקות דווקא אצל קונטה קיבל הזאר חופש פעולה נרחב יותר, ויכול לבטא את היצירתיות. זה קרה כי המאמן שיחרר אותו מהצורך לבצע עבודה שחורה במשך כל 90 הדקות.

המעבר למערך 3-4-3, שהפך כבר מזמן למיתולוגי, היטיב במיוחד עם הבלגי. בשיטת 1-3-2-4 של מוריניו, הוא נדרש לסגור תמיד את האגף השמאלי שלו כאשר צ'לסי איבדה את הכדור ולעזור למגן. אצל קונטה, הנוכחות של מרקוס אלונסו על הקו הופכת את חייו לקלים הרבה יותר. כפי שהסביר הזאר בעצמו: "אני נמצא בעמדה מרכזית יותר ולא תמיד צריך לרדוף אחרי הכדור. אני רק חייב להיות מוכן לקבל את המסירה בהתקפה מתפרצת כאשר אנחנו מקבלים את הכדור". הגישה הזו מאפשרת לו להיות רענן יותר, ולכן הוא עושה הרבה יותר תנועה דווקא כאשר הכדור ברגלי חבריו לקבוצה. הוא מושך תשומת לב, מפנה שטחים, וגורם למשחק ההתקפה של צ'לסי להיות מסוכן יותר גם כאשר הכדור לא בשליטתו. "עכשיו אני מבין כדורגל טוב יותר", הוא אומר.

ג'ון טרי שחקן צ'לסי מאוכזב. רויטרס
סרט הקפטן יעבור להזאר? ג'ון טרי/רויטרס

מדריד ופריז כבר לא על הפרק

ברמה האישית, היחסים עם קונטה לא יכולים להיות טובים יותר, ולכן קיבל ללא בעיות את ההחלטה המפתיע לקראת חצי הגמר. הקשר ההדוק הזה גם מאפשר לאיטלקי להיות אופטימי מאוד לקראת המשך שיתוף הפעולה. פ.ס.ז' כבר השלימה עם העובדה שלא תזכה בקרוב בשירותיו של הבלגי, ורכשה בינואר את יוליאן דראקסלר הגרמני למשבצת שיועדה לו. גם העניין מצד ריאל מדריד בקושי רלוונטי בימים אלה, בעוד המגעים להארכת החוזה של הזאר בלונדון תופסים תאוצה.

"כאשר השחקן מרוצה בקבוצה ויודע שיש לה שאיפות גדולות, אני לא מוטרד גם אם יקבל טלפון מקבוצות אחרות. ריאל יכולה ליצור קשר, אבל אדן הוא שחקן שלנו, ושני הצדדים מאושרים מכך. גם אנחנו מועדון ענק. התחלנו לבנות משהו חשוב ביחד, ואנחנו מניחים יסודות לקראת ההמשך. אין לי ספק שהשחקנים מרגישים זאת, ואדן רוצה להיות חלק מזה", אמר קונטה. כאשר הזכיה בדאבל אפשרי קרובה מתמיד, הזאר יודע שהוא שחקן המפתח, ובגיל 26 אין לו סיבה למהר. נהפוך הוא – עם האהבה המחודשת מהקהל, כאשר הקבוצה פורחת, הוא ממש לא רוצה להמר ולעזוב למקום יציב פחות. צ'לסי מעניקה לו לא רק בית חם, אלא גם המשכיות. משפחתו התאקלמה מזמן בלונדון, ואין כל סיבה להעתיק את המגורים לספרד.

למעשה, בעוד ג'ון טרי מתכונן לעזוב את המועדון, וההודעה הרשמית על כך כבר פורסמה, הופך הזאר לאחד המועמדים המובילים לקבל את סרט הקפטן. גם טיבו קורטואה וגארי קייהיל, ואולי אפילו דויד לואיז, עשויים לבוא בחשבון, אבל הבחירה בהזאר היא הטבעית ביותר. היא תעניק לו אחריות גדולה הרבה יותר, תיצור מחוייבות נוספת, ועשוייה לקבע את מעמדו כמנהיג. האיש שכבר היה בדרך החוצה רק לפני שנה, עשוי להפוך לסמל צ'לסי לשנים ארוכות – והקרדיט על כך מגיע בעיקר לקונטה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully