וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכן שלא ישן: אדם ללאנה הפעלתן הוא שחקן מפתח עבור ליברפול של קלופ

7.11.2016 / 8:00

אדם ללאנה אהד בנעוריו את אברטון, אבל הוא עשוי להיות קריטי בנסיונה של ליברפול לזכות באליפות היסטורית. הקשר עם יורגן קלופ, השכן שממול, היה נפלא מהרגע הראשון, והוא רק מתחזק

אימג'בנק GettyImages

כאשר יורגן קלופ עבר לפני שנה לביתו החדש בליברפול, הוא גילה שאדם ללאנה גר מולו. "הוא בחור נחמד, גם בתור שכן. יש לי הרבה שכנים טובים, אבל אף אחד מהם לא משחק כדורגל כמוהו", התלוצץ המנג'ר הגרמני. אז הם מנופפים זה לזה לשלום מהחלון, ולפעמים הדוור משאיר חבילה עבור קלופ אצל ללאנה או להיפך. הם אולי לא שותים קפה ביחד בבוקר, אבל מערכת היחסים הזו פורחת מכל כיוון אפשרי. ללאנה היה שחקן מצוין גם עד לפני שנה, אבל קלופ הפך אותו לכוכב בקנה מידה אחר. כיום הוא אחד משחקני המפתח של האדומים, גם אם יש שמות נוספים שאפשר לכלול ברשימה, כי ליברפול הנוכחית היא קודם כל קבוצה.

ללאנה מפנים זאת טוב מכולם, וההבנה הזו באה עם הגיל. הרי הוא כבר בן 28, אחד השחקנים המנוסים בסגל הצעיר והתוסס. "כיף לכבוש שערים, אבל למאמן לא אכפת מי שם את הכדור ברשת. הוא רק רוצה שהקבוצה תבקיע – זה הכל. ככל שאני מתבגר, כך אני מוכן להקריב את עצמי למען הקבוצה. אנשים יכולים לומר שאני לא כובש מספיק, אבל זה פחות משנה", הוא אמר באוגוסט.

עוד בנושא

הפרשנים מהללים את ליברפול: "יכולת סנסציונית", "שחקני ההתקפה מדהימים"
אחרי 1:6 מוחץ על ווטפורד: ליברפול ראשונה בטבלה לראשונה מאז מאי 2014
קלופ לא רוצה לדבר על אליפות, פירימינו לוהט: מספרי הדהירה של ליברפול

אדם ללאנה שחקן ליברפול עם יורגן קלופ. AP
מערכת היחסים פורחת מכל כיוון אפשרי. ללאנה עם קלופ/AP

קיבל העונה תפקיד חופשי בקישור

ההצגה מול ווטפורד אתמול (ראשון) מהווה דוגמא מצוינת לכך. ליברפול ניצחה 1:6 ועלתה לפסגה, לראשונה בעידן קלופ. סאדיו מאנה הבקיע צמד, גם פיליפה קוטיניו ורוברטו פירמינו עלו על הלוח. טבעי שבתקשורת מתרכזים בשלישיה הקדמית המצוינת, אבל ללאנה היה חשוב לא פחות למשחק הקבוצתי, ותרם גם שני אסיסטים. הבישול הראשון, לראשו של אמרה ג'אן, הגיע מהאגף השמאלי. לעומת זאת, מסירת הרוחב המדודה לפירמינו באה משמאל. התנועה שלו לרוחב המגרש והיכולת לזהות שטחים פתוחים ולפעול בהם חיוניות מאוד עבור המערך של קלופ בתחילת העונה הנוכחית. למעשה, זהו אחד השינויים הטקטיים הבולטים ביותר בהשוואה לעונה שעברה.

ב-2015/16, שובץ בדרך כלל ללאנה בתפקיד התקפי באגף – לפעמים מימין, לפעמים משמאל, אבל בעמדה מוגדרת עם תחום אחריות מוגבל. העונה, בעקבות ההחתמה של מאנה, הכל השתנה. הסנגלי דוהר מימין, ומרכיב את השלישיה עם צמד הברזילאים. כתוצאה מכך, נסוג ללאנה לשלישיית הקישור, לצד ג'ורדן הנדרסון וג'ורג'יניו ויינאלדום (או ג'אן במשחקים האחרונים). כתוצאה מכך, יש לו חופש פעולה גדול הרבה יותר, והוא משתמש בו בתבונה. באופן מעט פרדוקסלי, גם הנתונים הסטטיסטיים היבשים השתפרו בהשוואה לעונה שעברה. אז היו לללאנה ארבעה שערים ושישה בישולים ב-30 משחקים. כעת הוא עומד על שלושה שערים וחמישה אסיסטים ב-11 משחקים בלבד.

כל זה לא בא על חשבון הקילומטרז' והעבודה השחורה. ב-1:4 על לסטר, למשל, רץ ללאנה יותר מ-13 קילומטרים. פרשנים מסוימים נטו לחשוב לפני שנה כי קלופ יעדיף לוותר על ללאנה כי הוא שברירי מדי לכאורה. ההנחה הזו היתה מופרכת מלכתחילה, כי האנגלי אולי לא השחקן החזק ביותר, אבל מעטים נחושים יותר ממנו. קלופו סיפר ששם לב לכישוריו של ללאנה עוד בימיו בסאותהמפטון. "ידעתי שהוא שחקן מצוין וחיכיתי בקוצר רוח לעבוד איתו. כאשר הגעתי לליברפול, הוא בדיוק היה בנבחרת, והייתי צריך להמתין קצת לפני שפגשתי אותו. הוא היה חשוב עבורי מהרגע הראשון", אמר המנג'ר. ואכן, במשחק הבכורה של קלופ, נגד טוטנהאם בווייט הארט ליין, שרף ללאנה שטחים במשך 81 דקות, לפני שנפל תשוש לחיבוק האוהב של הבוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדם ללאנה שחקן ליברפול. AP
לא ריחם גם על הקבוצה שאהד כילד. ללאנה בדרבי/AP

מחמאות גדולות מצ'אבי

"הלחץ שלנו מתחיל מללאנה", אמר קלופ עוד במהלך העונה שעברה. הקשר היה שותף מלא לתצוגות הטובות ביותר אשתקד, כאשר האדומים הביסו את מנצ'סטר סיטי פעמיים, וגם כיסחו בדרבי 0:4 את אברטון – הקבוצה אותה אהד ללאנה בנעוריו כי כל משפחתו "כחולה". לכן הוא אישית לא מסכים עם הקביעה שהמשחק שלו השתפר דווקא העונה. לדעתו, הוא עלה מדרגה מיד עם תחילת שיתוף הפעולה עם קלופו, והוא לא היחיד. באפריל, כאשר נשאל לגבי סיכוייה של נבחרת אנגליה באליפות אירופה, נקב צ'אבי בשמו של ללאנה כשחקן הקריטי של שלושת האריות. "הוא איכותי מאוד, ובזכותו יכולה אנגליה להיות הסוס השחור", אמר אחד הקשרים הטובים בכל הזמנים.

אז אנגליה לא בדיוק היתה הסוס השחור בצרפת בקיץ, אבל לגבי ללאנה צ'אבי צדק. הוא היה באופן עקבי השחקן הפעלתן והטוב עבור רוי הודג'סון, ולכן אף אחד – כולל הקשר עצמו – לא הבין מדוע העדיף המאמן לספסל אותו בשמינית הגמר מול איסלנד. הוא לא שותף אפילו כמחליף. במקום זאת, שולב במחצית ג'ק ווילשר שהחמיץ את כל העונה שעברה בגלל פציעה. אנגליה הודחה, הודג'סון התפטר, וללאנה הביע סימפטיה. "הוא אדם טוב מאוד, והוא זה שהעניק לי את הזימון הראשון לנבחרת. אני מעריך אותו מאוד. רציתי מאוד לשחק נגד איסלנד, אבל כל מאמן רשאי לקבל החלטות לפי שיקול דעתו", הוא אמר.

הגישה החיובית הזו מלווה את ללאנה תמיד. יהיה קשה מאוד למצוא מאמן או שחקן שיגיד עליו מילה רעה. הוא החבר האידיאלי לקבוצה – לויאלי, מחוייב למשימה, מכבד את כל הסובבים ולא מורד נגד בעל הסמכות. קל לבנות את הפרויקט סביבו, ולכן היה טבעי שהוא הוציא לדרך את עידן סם אלרדייס עם שער ניצחון בסלובקיה בפתיחת מוקדמות המונדיאל, עמוק מאוד בזמן הפציעות. היה זה שערו הראשון במדים הלאומיים, והשמחה היתה גדולה. בדיעבד התברר שזה היה גם אקורד הסיום לקדנציה האומללה של ביג סם, אבל זה כבר לא קשור לללאנה. הוא יהיה חלק אינטגרלי בסגל גם עבור גארת סאותגייט, וגם עבור מחליפו העתידי האפשרי של המאמן הזמני.

שחקן נבחרת אנגליה אדם ללאנה. רויטרס
תפקיד מרכזי גם בנבחרת. אדם ללאנה/רויטרס

נהנה מכל אימון עם קלופ

ובכל זאת, אף מאמן נבחרת לא יצליח להחדיר בללאנה אמונה חזקה שההצלחה נמצאת מעבר לפינה, כמו שעושה קלופ בליברפול. בעונה שעברה, הרגיש הקשר שהוא בדרך לזכיה בליגה האירופית, והפיאסקו בגמר מול סביליה היווה מכה מורלית קשה. מצד שני, במבט לאחור הוא רואה גם יתרונות להפסד ההוא, כי במקום לשחק בליגת האלופות יכולה ליברפול לרכז את כל המאמצים בליגה. "יש לנו פחות משחקים העונה, ולכן אנחנו יכולים להקדיש זמן רב יותר לאימונים. אנחנו עובדים יותר על ההיבטים הטקטיים ומבינים טוב יותר את דרישות המאמן. את התוצאה רואים על המגרש", מצהיר ללאנה.

וגם זה הרי לא ממש שכיח – שחקן שאוהב מאוד להתאמן. ללאנה תמיד אהב. הוא צמח מלמטה, צלל עם סאותהמפטון למעמקי הליגה השלישית, ולא נחשב לכשרון מבטיח בצעירותו. לכן תפיסת הכדורגל אצלו שונה מהותית מזו של כוכבים שקיבלו כותרות גדולות בגיל מוקדם מאוד. עצם העובדה שהוא משחק בקבוצת פאר ועובד עם מאמן על לא מובנת מאליה. אז הוא מגיע בשקיקה לכל אימון, ועם קלופ גם התרגילים הטקטיים אף פעם לא משעממים.

כעת יש לו הזדמנות להיות שותף לזכיה היסטורית באליפות ולקטוע בצורת שנמשכת כבר 26 שנה. הוא מדבר על כך בפה מלא, ובכל רעיון מדגיש את התחושה הטובה שהחדיר בו השכן שממול. אתמול הם עלו למקום הראשון, אבל הדרך להגשמת החלום עדיין ארוכה. כדי לעשות זאת, ללאנה ירוץ יותר מכולם, ילחץ יותר מכולם, וישתדל גם לבשל יותר מכולם. ואז, אולי, ילבש הרחוב שלהם חג.

אדם ללאנה במדי סאות'המפטון ב-2010. GettyImages
צמח מלמטה. ללאנה בסאות'המפטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully