וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו? רנאטו! הניתוח של אוסקר גרסיה לגמר יורו 2016

פורטוגל מקבלת את כוכב ריאל מדריד בטיימינג הנכון, אבל כדי לנצח את צרפת בגמר היורו, מה שנראה קצת גדול עליה, היא צריכה קודם כל לספק תשובה לשלישיית המכונות בקישור הצרפתי. אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! ספורט ביורו, על הקרב הפיזי החשוב שמחכה לסנטוס

אימג'בנק GettyImages

החל מ-21:00, משדר חגיגי באולפן וואלה! NEWS לקראת גמר היורו

בדיוק חודש עבר מאז שיצאנו לדרך והנה, כל עולם הכדורגל שוב יכוון את תשומת לבו לעבר הסטאד דה פראנס, עד שתהיה לנו אלופת אירופה חדשה הערב. הרבה דברים קרו והרבה זמן עבר מאז שריקת הפתיחה של היורו הזה.

המארחת צרפת הגשימה, לאט לאט, את כל הציפיות שהיו ממנה ואת העובדה שלפחות על הנייר, היא הייתה הפייבוריטית לזכייה בטורניר הביתי שלה. רק בחצי הגמר, אחרי הניצחון בקרב הגדול מול גרמניה, זכתה צרפת להכרה שהגיעה לה בתור נבחרת מצוינת. זה היה, כנראה, המשחק הטוב ביותר בכל היורו והצרפתים ידעו לשרוד היטב את הרגעים בהם אלופת העולם הכתיבה את הקצב וניצלו את הגאונות והכושר האדיר של אנטואן גריזמן כדי להעפיל לגמר.

אני משוכנע שדיידיה דשאן מצא לבסוף את השיטה וההרכב האידיאלים עבורו. זה מתחיל בשוער הנהדר הוגו לוריס, ממשיך דרך הרכש החדש של ברצלונה, סמואל אומטיטי, שסוגר את מרכז ההגנה, משם לקישור כישרוני ביותר עם פוגבה, מטוידי, פאייה הפנטסטי וקאנטה או סיסוקו ועד לחוד, שם מחכה מלך שערי הטורניר גריזמן. היכולת שלו למצוא שטחים פנויים, התמיכה במרכז המגרש והמתפרצות הקטלניות שהוא מוציא או מסיים הפכו אותו לכוכב הגדול ביותר, גם של צרפת וגם של הטורניר כולו.

עוד בנושא:

22:00, ערוץ 2: צרפת מול פורטוגל בגמר יורו 2016
דידייה דשאן עושה עבודה מנטלית נהדרת בנבחרת צרפת
הקרב על הבית: נציגי הליגה הצרפתית ראש בראש בגמר היורו

שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן חוגג. רויטרס
הכוכב של הגמר, לצד רונאלדו. גריזמן/רויטרס

הדרך של פורטוגל לעומת זאת, הייתה שונה לחלוטין. המאמן הוותיק פרננדו סנטוס הצליח לגרום לנבחרת שלו להאמין בעצמה לכל אורך הטורניר, להאמין בדברים שהיא עושה, זאת למרות שהיא סיימה את כל משחקיה בשלב הבתים בתוצאות תיקו. פורטוגל דבקה ברעיונות שלה וככל שהסיבובים התקדמו, היכולת האישית של שחקניה השתפרה, כמו גם העבודה הקבוצתית. הנבחרת קיבלה בחזרה את כריסטיאנו רונאלדו בדיוק ברגע הנכון, מול ויילס, שם הוא שבר את הקרח והיה מכריע, כהרגלו. החדשות האלה היו מעולות עבור פורטוגל, כי אין כמו כריסטיאנו כשהוא מסוכן. יחד עם חזרתם של וויליאם קרבאליו ופפה, שהחמיצו את חצי הגמר, פורטוגל מגיעה מעודדת.

לדעתי, צרפת פייבוריטית ברורה וצריכה לנצח, אבל הלחץ הזה עלול לפגוע בה, למרות שהיא התמודדה איתו בהצלחה לכל אורך הטורניר וצלחה את כל משחקיה בצורה טובה. המכונות במרכז המגרש הצרפתי, פוגבה, מטוידי וסיסוקו, עשויים להתברר כיותר מדי עבור פורטוגל, שתצטרך לקבל את הכישורים של רנאטו סאנצ'ס במיטבם ולצד זאת, גם להפגין משחק פיזי ברמה גבוהה ממה שהנבחרת של סנטוס רגילה לשחק. ההתמודדות במרכז תדרוש מהפורטוגלים מאמץ עילאי ורק כך יש להם סיכוי. בינתיים, לאורך הטורניר, נראה שפורטוגל בעיקר משאירה את החלק ההתקפי לאיזושהי הברקה של סאנצ'ס, נאני ומעל כולם, רונאלדו, התקווה של מדינה שלמה הערב.

הגמר מגיע עבור שתי הנבחרות בתזמון הטוב ביותר, כי שתיהן סיפקו בחצי הגמר תצוגות מבריקות, שהיו גם המשחקים הטובים ביותר שלהן בכל הטורניר. מצד אחד, נבחרת בלי תארים. מצד שני, המארחת שהעלתה הילוך ככל שהטורניר התקדם. הטורניר הזה, עם 24 נבחרות לראשונה בהיסטוריה, ייזכר ככזה בו הפחד להפסיד ניצח לא מעט משחקים, כמו במקרה של פורטוגל, אבל גם ככזה בו החלומות הכי פרועים של נבחרות כמו ויילס או איסלנד התגשמו. זה ייזכר כטורניר של גריזמן, שיהיה, לצד CR7, הכוכב המרכזי של הגמר הזה. צרפת פייבוריטית, אבל...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully