וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה לנו מזל נגד גרמניה, חושש מעייפות מול פורטוגל": המאמן האגדי גי רו מנתח

"הבחירות של דשאן היו בעייתיות אבל עכשיו הוא מצא הרכב לרוץ איתו", "התלהבתי מאומטיטי", "אין לנו נבחרת נהדרת אבל יש לנו נבחרת טובה". אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט ליורו 2016, פגש את המאמן הצרפתי המיתולוגי

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: אימון נבחרת פורטוגל

גי רו ראה הרבה מונדיאלים - האחרון היה ה-13 שלו - וראה גם הרבה אליפויות אירופה. סביר להניח שחזה בכולן, מ-1984 התחיל לפרשן אותן. בן 77 כיום, ומי שהיה כמאמן אוקזר 41 שנה ברציפות הראה גם לויאליות כפרשן. 21 שנים ב-TF1, ואז 11 שנים בקאנאל, עד שסוף סוף עשה מעשה וחצה את הכביש, הקיץ, לערוץ "לאקיפ-21". אתמול (שישי), כשהוא עם חליפה פלוס ז'קט ספיר ביד, עשה רו את הדרך ממארסיי לפריס, לקראת הגמר. הוא אגדה בצרפת, וכל אדם שעבר לידו ניגש, דיבר, הציע עזרה, שאל שאלה.

"עכשיו אני אוהב את הטורניר", הוא אמר לי. "הוא התחיל משעמם, אבל עכשיו נהיה טוב יותר". ואז הסביר: "כל הקבוצות החלו את הטורניר הזה בלי יותר מדי זמן לאימונים מיוחדים ומורכבים, בגלל שהעונה היתה ארוכה, בטח לקבוצות שהשתתפו במפעלים האירופים. וכשאין זמן להתאמן, רואים את זה, ולכן המשחקים הראשונים גם לא היו טובים. בנוסף, ראינו יותר מדי נבחרות קטנות שרק ניסו להגן, לא שיחקו כדורגל בכלל, רק חיכו מאחור. עכשיו, גם בגלל הנוקאאוט אבל בעיקר בגלל העייפות, יש יותר טעויות ויש יותר גולים. למשל, קחו את איסלנד כדוגמה. הם ניצחו את אנגליה וזה היה נהדר, אבל ראו כמה הם היו עייפים מול צרפת".

עוד בנושא:
12 שנים של עצבות: בחזרה להפסד הכואב של רונאלדו ופורטוגל ב-2004
דשאן: "תכנית אנטי רונאלדו? אף אחד עדיין לא מצא את המרכיבים"
יאניק אומטיטי: "לסמואל לא תהיה שום בעיה לעצור את רונאלדו"

גי רו המאמן הצרפתי. אורן יוסיפוביץ', מערכת וואלה! NEWS
ראה כבר הכול. רו ברכבת/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ'

איך התרשמת מצרפת?
"צרפת הפסידה נגד גרמניה כל כך הרבה פעמים…". בכל המשחקים החשובים, קטעתי. "לא, לא, ב-1958 ניצחנו", הוא מזכיר ומחייך. "הפעם היה לנו משחק נהדר מול גרמניה, אבל היה לנו גם המון מזל. היינו טובים ומזליסטים. אם אתה רע ומזליסט, אתה בדרך כלל תפסיד בכל זאת. הנבחרת היתה רעה בתחילת הטורניר, הבחירות של דידייה דשאן היו מאוד בעייתיות אבל עכשיו הוא מצא הרכב טוב לרוץ איתו. אין לנו נבחרת נהדרת, אבל יש לנו נבחרת טובה".

היית פותח עם מוסא סיסוקו או עם אנגולו קאנטה?
"סיסוקו. בכל מני שיטות עד עכשיו רוב הכוכבים - אנטואן גריזמן, פול פוגבה, דימטרי פאייה ואוליבייה ז'ירו - לא הורגלו לעמדות שלהם. עכשיו הנבחרת משחקת טוב יותר. נגד גרמניה התלהבתי במיוחד מסמואל אומטיטי. הוא היה נהדר וזה טוב לנבחרת שיש שחקן צעיר כזה בעמדה בה יש לנו בעיה".

אז מה יהיה נגד פורטוגל?
"קודם דיברתי על העייפות", הוא מזכיר. "אז נראה לי שהפעם זו צרפת שעייפה. אני מרגיש שיכולה להיות בעיה גדולה מאוד בגמר מול פורטוגל, בגלל העייפות הזו".

ואז גי רו נתן ביס בסנדוויץ', ואז עוד אחד, ואז הניח את עיתון הספורט על הברכיים ונרדם עד העצירה בתחנת הרכבת של פריס.

orenjos@walla.co.il

בלם נבחרת צרפת סמואל אומטיטי. GettyImages
מרשים. אומטיטי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully