וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת ששיחקה הכי יפה היא זו שמשלמת

אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! ספורט ליורו

8.7.2016 / 11:12

גרמניה לא ויתרה על הסטייל שלה ולכן היא גם זו שלא תהיה בגמר יורו 2016. אוסקר גרסיה, פרשן וואלה יורו, על משחק ההגנה הכי טוב בטורניר, הקרב הכי מרגש עד כה ודאגה לקראת המשחק ביום ראשון, בו יפגשו שני סגנונות זהים

שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן כובש. רויטרס
האיש של צרפת. גריזמן/רויטרס

תאהבו אותה או לא, צרפת עלתה בליל אמש לגמר יורו 2016 בצורה מוצדקת לחלוטין. אישית, אני לא אוהב לדבר על דברים כמו "הדרך שעברה נבחרת כלשהי לגמר", כי בכדורגל, את המזל שלך אתה מייצר לבד ולא מקבל במתנה. וצרפת ייצרה לעצמה את מה שרצתה. היא פגשה נבחרת גרמנית שהייתה עדיפה עליה, בעיקר במחצית הראשונה, בה אלופת העולם שיחקה בצורה נהדרת ופגעה בכל אחד מחלקי המגרש של המארחת. אלא שבספורט שלנו, מה לעשות, צריך גם להכניס כדור לרשת. אני לא בא להמעיט מערכם של הגרמנים אפילו במאום. הם שיחקו כדורגל נהדר, נגיעה, שלטו בכדור והגיעו למצבים. צריך פשוט לברך את הצרפתים שעמדו בגבורה בקרב הפיזי הזה ואת אנטואן גריזמן, שלקח את הנבחרת שלו לגמר.

המשחק נפתח בקצב גבוה, סופסוף! שתי הנבחרות הציגו משחק שראוי להתקיים בחצי גמר יורו, ספקטקל אמיתי, כדורים רצו מצד לצד במהירות וההזדמנויות הגיעו בזו אחר זו. צרפת פתחה בסערה ודהרה כל הזמן קדימה, כאשר גריזמן מחמם מנועים עם מצב טוב כבר בפתיחה וחוזר לעניינים ברגע האחרון של המחצית. החל מהדקה העשירית בערך, גרמניה השתלטה על המשחק בזכות טוני קרוס, שהניע את הכדור ללא הרף. המנשאפט עשו בדיוק את מה שהם רצו, אבל שילמו ביוקר על חוסר היכולת למצוא את הרשת. הם סגרו את הצרפתים בחצי המגרש שלהם, בכל פעם יותר עמוק, כאשר בואטנג מונע כל ניסיון התקפה של היריבה כבר בתחילתו. אוזיל, דראקסלר ומולר לא הפסיקו לנוע בחלק הקדמי, כאשר אוזיל ניצב בין קו הקישור להתקפה, דראקסלר חתך באלכסון לתוך הרחבה ומולר ירד לאחור, כדי לקבל כדור ולהוציא מהרחבה את השומר שלו.

צרפת נזקקה באותן דקות לקצת אוויר לנשימה, כי היא הייתה אבודה מול יריבה ששיחקה בצורה מאוד נינוחה. מרכז הקישור של צרפת פשוט לא היה קיים, פוגבה צץ לעיתים רחוקות ואף אחד מהשחקנים של דשאן לא הצליח להחזיק בכדור. שער גרמני נראה כמו עניין של זמן במחצית הראשונה. זו הייתה תצוגת תכלית גרמנית! איך נהניתי ממנה במחצית הראשונה: כדורגל כמעט מושלם, המון מסירות, יצירת מרחבים, תנועה בלתי פוסקת ועליות חוזרות ונשנות של הקטור וקימיש מהאגפים.

עוד בנושא:

צרפת בעננים: "השחצנים למדו לקח"
כשצרפת העבירה לגרמניה שיעור בפרקטיקה: הקונצרט של חצי הגמר

שחקן נבחרת גרמניה, בסטיאן שוויינשטייגר, מתווכח עם השופט ניקולה ריצולי. GettyImages
מחצית ראשונה כמעט מושלמת לא עזרה לגרמניה/GettyImages

אלא שאחרי כל זה, המחצית הסתיימה עם צרפת מעיזה קצת יותר. זה התחיל מטעות של בואטנג, שהתבלבל וכמעט עלה לגרמניה בשער ומכאן, הצרפתים החלו להאמין קצת יותר בעצמם. בחמש הדקות האחרונות של המחצית הראשונה, הם ייצרו הזדמנויות, עד שהגיע הפנדל. הנסיך הקטן גריזמן לא התבלבל ובאופן מפתיע מאוד לכל מי שראה את המחצית הראשונה, צרפת ירדה להפסקה ביתרון.

למרות השער של גריזמן, גרמניה שמרה על תכנית המשחק שלה גם במחצית השנייה וההתמודדות הזו לא השתנתה יותר מדי. אלופת העולם שוב החזיקה בכדור ללא הרף, אבל לא הייתה יעילה. דראקסלר ואוזיל נחלשו וזה הקרין על כל הנבחרת הגרמנית. מנגד, העוצמות הפיזיות של צרפת קירבו אותה לגמר בפריס. הנבחרת של דשאן הייתה מאוד מסודרת על המגרש ולטעמי, ברמה ההגנתית, היא סיפקה את המשחק הטוב ביותר ביורו הזה.

הטעות של קימיש בדקה ה-72 אפשרה לפוגבה לרקוד באגף ולהשאיר מאחור את מוסטאפי. נוייר בקושי הגיע להגבהה של כוכב יובנטוס ומי שארב למתנה היה האיש הכי מתאים למשימה, מספר 7 בכחול, שהכניס את קצה הנעל שלו וגמר סופית את גרמניה.

בסופו של דבר, זה היה המשחק הכי טוב ביורו הזה, הכי אטרקטיבי. צריך לברך את שתי הנבחרות ולהודות להן על המשחק המרהיב הזה. הן גרמו הנאה לכל חובב כדורגל, שסבל ביורו הזה מלא מעט משחקים מתישים. אלופת העולם הפסידה, אבל עוזבת עם גאווה גדולה, מבלי שוויתרה לרגע על הסטייל שלה, תוך שהיא מחזיקה בכדור וסובלת רק מכך שלא הצליחה לכבוש שערים. הנבחרת שהציגה הכי הרבה כדורגל ביורו הזה היא זו שהפסידה אתמול. ועכשיו? צרפת מול פורטוגל. שתי נבחרות שרגילות לא לשלוט בקצב המשחק. אז מה יהיה? לא צריך לחכות עוד הרבה כדי לגלות. נתראה ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully