וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל תנסה להתגבר בגמר היורו על "קללת חצי הגמר" מול צרפת

יורו 1984, יורו 2000, מונדיאל 2006. שלוש פעמים עמדה צרפת בין הסלסאו לגמר, פעמיים זה גם הסתיים בתואר של הטריקולור. והאם רונאלדו ישבור את השיא של פלאטיני, מול הנבחרת של פלאטיני?

פול פוגבה בטירוף אחרי הניצחון/רויטרס

מ-24, נותרו שתיים. צרפת, מארחת יורו 2016 ופורטוגל, ייפגשו בגמר הטורניר הגדול של הקיץ, במשחק שייערך ביום ראשון הקרוב (10.7, 22:00, ערוץ 2 וספורט 1 HD) בסטאד דה פראנס בפריס.

עבור הצרפתים תהיה זו הופעה שלישית בגמר היורו, כאשר בשתי הפעמים הקודמות בהן צרפת הגיעה למשחק הגמר, היא גם זכתה בתואר. באותן שתי פעמים אגב, היא ניצחה את פורטוגל בחצי הגמר.

הפעם הראשונה הייתה ב-1984, בטורניר אשר גם אותו אירחה צרפת. 90 הדקות של חצי הגמר הסתיימו ב-1:1 ובהארכה, הסלסאו עלו ליתרון, אך שערים דרמטיים ביותר של ז'אן פרנסואה דומרג בדקה ה-114 ושל הכוכב הגדול של היורו ההוא, מישל פלאטיני בדקה ה-119, שלחו את הטריקולור לגמר, שם הם גברו על ספרד.

עוד בנושא:

צרפת ניצחה 0:2 את גרמניה ועלתה לגמר היורו
גריזמן: "היה מאמץ קבוצתי", דשאן: "הרגשה נהדרת של אושר וגאווה"
מנואל נוייר: "2:0 זו לא תוצאה הוגנת. עשינו טורניר טוב"

שחקני נבחרת צרפת חוגגים עם אנטואן גריזמן. רויטרס
שלושה חצאי גמר מול פורטוגל, שלושה ניצחונות. והפעם, מה צרפת תעשה בגמר?/רויטרס

16 שנים חלפו ושוב הדרמה הייתה בשיאה, כאשר בחצי הגמר של יורו 2000 שנערך בבלגיה והולנד, נונו גומש העלה את פורטוגל ליתרון במחצית הראשונה, לפני שתיירי הנרי השווה. בדקה ה-117, אחרי נגיעת יד ברחבה של אבל שאבייר סידרה לזינדין זידאן פנדל ששלח את צרפת לגמר, שם, היא גבר על איטליה בשער זהב.

פורטוגל מצדה, חוזרת למעמד בפעם השנייה בתולדותיה וגם אצלה יש פיקנטיות. בחצי הגמר מול ויילס, השער של כריסטיאנו רונאלדו העלה את מאזנו באליפויות אירופה לתשע שערים, בדיוק כמו של מלך השערים בכל הזמנים במפעל הזה, פלאטיני. שער של רונאלדו בגמר מול הנבחרת של פלאטיני, יהפוך אותו למלך שערי היורו ההיסטורי.

פורטוגל רוצה לנקום גם על עוד הפסד מול צרפת וזידאן, גם הוא בחצי הגמר. זה קרה במונדיאל 2006, אז הגאון הצרפתי כבש בפנדל בדקה ה-33 ושלח את נבחרתו לגמר. הפעם, לצערה של צרפת, זה נגמר בלי הגביע, אחרי ההרחקה הזכורה של זידאן וההפסד בפנדלים מול איטליה.

המפגש האחרון בין הנבחרות היה משחק ידידות שהתקיים בליסבון בספטמבר שעבר ובו ניצחה צרפת 0:1 דרמטי. מת'יו ולבואנה, שלא נמצא בטורניר בשל השערורייה סביבו, היה זה שכבש את שער הניצחון בדקה ה-85.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוהדת צרפתייה ביציע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully