וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמשיכו לא לאהוב אותם: אוסקר גרסיה מנתח את חצי הגמר הראשון

אחרי מה שחוותה בשלב הבתים, פורטוגל מתעקשת לשחק בסגנון שלא נועד לרצות את דעת הקהל ומחפש בעיקר את הראש של רונאלדו. אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! יורו, מנתח את חצי הגמר הראשון, עליו אפשר לרשום את שמו של CR7. ביום ראשון כוכב ריאל יכול להוריד מהגב קוף גדול

עריכת וידאו: מרום שפיצר

את חצי הגמר הראשון של יורו 2016 אפשר לסכם בקצרה: "כריסטיאנו רונאלדו לקח את פורטוגל לגמר". אולי עוד כמה מילים יספיקו. רונאלדו שם את החותמת שלו על המשחק הזה והכריע אותו עם שער ובישול. הוא היה הרבה יותר פעיל ובעניינים מאשר במשחקים קודמים, לקח אחריות והיה קריטי לנבחרת שלו. הוא הופיע בדיוק ברגע בו פורטוגל הייתה זקוקה לו יותר מכל.

מה שצפיתי אתמול, אכן התממש: חצי גמר בלי טיפת כדורגל, משחק ריק מכדורגל. המחצית הראשונה בעיקר הייתה מאכזבת לטעמי. שתי הנבחרות הסתגרו ונראו מבוהלות מאוד, איטיות עם הכדור וגם בלעדיו. שלושת הרגעים המרגשים היחידים במחצית הראשונה היו שלושה ניסיונות של גארת' בייל ונגיחה חזקה של רונאלדו. שתי הרחבות היו די נטושות, כי כל המשחק התרכז לאמצע המגרש באופן תפל. הרבה מאוד אמצעי זהירות ננקטו מצד שתי הנבחרות והכל היה מדוד ותחת שליטה.

בהיעדרו של ארון ראמזי המושעה, הוולשים המפתיעים איבדו מעט מהניצוץ שלהם. בייל נותר די לבדו וניסה בכל זאת, כאשר במחצית הראשונה השחקנים של כריס קולמן היו מעט יותר התקפיים מאשר פורטוגל, אצלה החסרונות של פפה ושל וויליאם קרבאליו הורגשו היטב, למרות שברונו אלבס ודנילו מילאו את מקומם בצורה טובה. למרות שרנאטו ניסה להגביר את הקצב, פורטוגל הייתה במחצית הראשונה עצורה מדי, לא משוחררת מספיק ואילו לוויילס גם כך אין יותר מדי כישרון בסגל. מסיבות כאלה ואחרות, אף נבחרת לא רצתה לזרז את קצב המשחק, לא פורטוגל חסרת הכיוון ולא ויילס המוגבלת ביכולת.

עוד בנושא:

זוהר בחושך: רונאלדו ופורטוגל נגד העולם ונגד הסטיגמות
הטרמינייטור: אדריאן סילבה הפך למחסל של נבחרת פורטוגל

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
לקח את הנבחרת שלו לגמר. רונאלדו/AP

היכולת של פורטוגל אתמול לא צריכה להפתיע אף אחד. לאורך כל היורו הזה היא מציגה נבחרת עם סגנון מאוד ברור, תאהבו את זה יותר או פחות. החבורה של פרננדו סנטוס המשיכה באותה דרך שהביאה אותה לחצי הגמר: לא לאפשר ליריבה מרחב תנועה, לחפש שוב ושוב את הראש של כריסטיאנו ומעל הכל, לשמור על סדר במשחק.

פתיחת המחצית השנייה הייתה כבר יותר מרתקת. הוולשים חזרו מחדר ההלבשה נינוחים מדי וללא האינטנסיביות שאפיינה אותה ואילו פורטוגל שבה חדה במיוחד. הנגיחה של רונאלדו בגול הראשון הייתה פשוט מושלמת. זו הייתה אחת מאותן נגיחות אופייניות של רונאלדו, בהן הוא פשוט נשאר עוד ועוד באוויר, עד שהוא נוגח את הכדור ב"אלימות" לתוך הרשת. ויילס נכנסה להלם מהשער הראשון ועד שהיא התארגנה מחדש, כבר היה 0:2. שוב רונאלדו סיפק את העוצמה, הפעם עם בעיטה חזקה שנאני הצליח להסיט פנימה. התוצאה הזו הספיקה לפורטוגל, שרק חיפשה לסגור את המשחק בלי להסתבך מאותו רגע.

אחרי צמד הבזק שספגה, ויילס ניסתה לחזור ושינתה מערך ל-4:4:2, בניסיון להגיע יותר לשער של רוי פטריסיו. קולמן ביצע שלושה חילופים בעשר דקות במטרה לשנות את המשחק, אבל פורטוגל הייתה רגועה ובלמה כל ניסיון וולשי. הפורטוגלים הגיעו ליורו הזה עם מחשבות על כדורגל התקפי ושמח, אבל אחרי שספגו יותר מדי שערים בשלב הבתים, הם שינו סגנון ועברו לכדורגל הרבה יותר הגנתי. הדרך סידרה לפורטוגל מסע די נוח עד לגמר. חצי הגמר הוכיח שהיא נבחרת חזקה יותר מוויילס, ושיש לה אינדיבידואלים טובים יותר בסגל. מה שוויילס עשתה בטורניר זה לא חלום, אלא נבע מהמון מלחמה והמון לב והקרבה. הם אולי הפסידו את הקרב אתמול, אבל ימשיכו במלחמה הזו בהזדמנויות אחרות, אני בטוח בכך. הם עשו יורו ענק וזכו בכבוד מכל אוהד כדורגל.

פורטוגל בגמר עכשיו, וכריסטיאנו רוצה לשכוח מהזכרונות המרים של 2004. זה הקוף הגדול שהוא עוד סוחב וביום ראשון, מול גרמניה או צרפת, הוא יקבל הזדמנות להוריד אותו מהגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully