וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו השתווה לפלאטיני: "ג'ורדן של הכדורגל, גאון, מחשמל"

כוכב נבחרת פורטוגל כבש את שערו התשיעי באליפויות אירופה והשווה את שיא הכיבושים: "אני נוגע בחלום, לפנטז זה בחינם". באירופה מהללים את הנגיחה המופלאה, וגם: השיחה המסתורית עם בייל

עריכת וידאו: מרום שפיצר

קצת קשה להאמין, אבל הערב (רביעי), נבחרת פורטוגל רשמה את ניצחונה הראשון ביורו 2016, זאת במסגרת חצי הגמר של המפעל, כשגברה 0:2 על ויילס. הפורטוגלים, שלא הצליחו לנצח עד לשלב חצי הגמר, אמנם לא הרשימו במשחק מול היריבה העיקשת, אך בליץ של ארבע דקות אפשר לה לעלות ליתרון בטוח ובכך היא הבטיחה את הניצחון ומפגש מול המנצחת במפגש בין צרפת לגרמניה.

עוד בנושא

פורטוגל עלתה לגמר יורו2016 עם 0:2 על ויילס, רונאלדו ונאני כבשו
גארת' בייל נפרד מהיורו: "אנחנו מאוכזבים מאוד, אבל נתנו את הכול"
רונאלדו נגד העולם: אורן יוסיפוביץ על הסטיגמות של כוכב פורטוגל
קרב טיטאנים: כריסטיאנו רונאלדו נגד גארת' בייל - דרך עדשת המצלמה

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל (שמאל) מול נבחרת ויילס. רויטרס
עוד הישג מרשים בקריירה. רונאלדו נוגח את התשיעי שלו באליפויות אירופה/רויטרס

הציטוטים

"חלמנו על העפלה לגמר מהיום הראשון של הטורניר", אמר רונאלדו. "ידענו שיהיה מסע קשה, אבל תמיד האמנו ונלחמנו. אמרתי את זה מהרגע הראשון: עדיף להתחיל רע ולסיים טוב. ההישג הזה מגיע למאמן ולשחקנים. אני מקווה שנחייך גם במשחק הבא. להשיג משהו עבור הנבחרת יהיה חלום עבורי, ואנחנו מתקרבים למטרה הזו".

רונאלדו ובייל ניהלו שיחה קרירה משהו על כר הדשא בסיום המשחק, וסיימו אותה בחיבוק קצר. בייל שיבח את פורטוגל ואת רונאלדו בסיום. "כריסטיאנו הוא סקורר טבעי אדיר והוא עשה שוב את מה שהוא עושה כל הקריירה", אמר בייל, בעוד שרונאלדו סירב לחשוף את תוכן הההתלחששות ביניהם. "אמרתי לגארת' כל הכבוד על הטורניר שהיה לו ולנבחרת שלו. הם היו ההפתעה הגדולה, התגלית של היורו הזה, והם עשו מסע מדהים. דיברנו גם על דברים אחרים, אבל אני לא מתכוון לחשוף אותם".

רונאלדו הוסיף ש"הכל אפשרי בכדורגל. אני מאושר, כי עשיתי צעד נוסף אל עבר אחת המטרות הכי גדולות שלי בקריירה. האמנתי שאנחנו מסוגלים להגיע לגמר. אולי לא התחלנו את הטורניר כל כך טוב, אבל זו לא ריצת 100מטר, זה מרתון. נאני, רנאטו סאנצ'ס, קווארסמה, כולם הבקיעו שערים חשובים לאורך הדרך. אתם רואים, נבחרת פורטוגל זה לא רק אני".

רונאלדו נשאל על הביקורות שספג בשלבים מוקדמים יותר בטורניר, ואמר ש"אני כבר לא מתרגש מביקורות. כבר 13 שנה שאני משחק ברמות הכי גבוהות, ותמיד הקרבתי מעצמי למען הקבוצה, למען משהו גודל יותר. זה החלום שלי, ולחלום זה בחינם".

פרט לגארת' בייל, גם מאמן נבחרת ויילס כריס קולמן שיבח את רונאלדו, ואמר בהתייחס לשער שכבש ש"כשמישהו קוץ כל כך הרבה יותר גבוה ממך, אין הרבה מה לעשות".

כלי התקשורת ברחבי אירופה יצאו מגדרם. "אנחנו בגמר היורו!", זעקה הכותרת באתר המוביל בפורטוגל 'אבולה'. "פורטוגל כבשה את צרפת, ונתנה לנו עוד הזדמנות לחלום על הפרס המתוק מכל". ב'אוז'וגו' הפורטוגלי נכתב ש"נגיחה אדירה של רונאלדו נתנה לנו את הניצחון". ב'גאזטה דלו ספורט' האיטלקי כתבו כי "כריסטיאנו נתן לבייל מכה מתחת לחגורה. זה אחד הלילות הכי חשובות שלו בקריירה. ההתרוממות שלו לנגיחה הייתה מדהימה, מחשמלת, קסומה. לרגע אחד הוא נראה כמו ג'ורדן של הכדורגל".

גם ב'אולה' הארגנטינאי החמיאו לרונאלדו וכתבו ש"כריסטיאנו סיפק את הסחורה ברגע האמת", בעוד ש'אל פאיס/ הספרדי נכתב ש"רונאלדו שוב הראה את הגאונות שבו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
רויטרס

"אמרתי למשפחה שלי שלא אחזור הביתה לפני ה-11 ביולי, היום שבו ייערך הגמר", אמר פרננדו סנטוס הנרגש. "אני שמח שהכול הסתדר לנו. אנחנו חזקים יותר מאשר היינו. מישהו פעם אמר לי שלא צריך לשחק בגמר, אלא לנצח בו".

"מטרת הטורניר הזה היא לנצח, ובשביל זה הגענו לצרפת", ציין סדריק. "צרפת וגרמניה נבחרות מדהימות, אבל נתכונן בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. ההרגשה מחשמלת, קשה מאוד לתאר אותה במילים. היינו מאוחדים ומרוכזים".

רוי פטריסיו הוסיף: "אנחנו מאושרים עבור העם הפורטוגלי. זהו רגע מאושר ואנחנו צריכים ליהנות ממנו. מגיע לנו. הגענו לצרפת בשביל מטרה אחת: לזכות בגביע. מי אני רוצה בגמר? אף אחת מהשתיים לא תהיה יריבה קלה".

"ההרגשה מדהימה", הודה נאני. "אני מאושר מהיכולת שהצגנו. המשכנו להפתיע את כולם".

נאני שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
מפתיעים את כולם. נאני/רויטרס

המספרים

* זהו ניצחונה הראשון של נבחרת פורטוגל ביורו (ב-90 דקות).

* פורטוגל תשחק בפעם השנייה בגמר היורו (הפעם הקודמת - ב-2004).

* כריסטיאנו רונאלדו השתווה למישל פלאטיני ככובש המצטיין באליפויות אירופה עם תשעה כיבושים. הפורטוגלי עשה זאת ב-20 משחקים, הצרפתי בחמישה.

* השער של רונאלדו הגיע אחרי הניסיון הראשון של פורטוגל למסגרת. השער של נאני היה הניסיון השני של הנבחרת.

* CR7 הפך לשחקן היחידי בתולדות היורו שכובש בשבעה משחקים שונים.

* השער של רונאלדו היה ה-15 של הנבחרת הפורטוגלית בנגיחה באליפויות אירופה השונות - יותר מכל נבחרת מאז 1980.

* רונאלדו הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שכובש שלושה שערים או יותר בשני טורנירי יורו שונים.

* בהנחה שיקבלו דקות, רונאלדו ופפה עשויים לשחק בגמר היורו 43 ימים בלבד לאחר ששיחקו בגמר ליגת האלופות.

רונאלדו חוזר לגמר אחרי מפח הנפח ב-2004

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully