וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלאטן ולבנדובסקי בחוד אימתני: נבחרת המאכזבים של יורו 2016

5.7.2016 / 14:30

ראמוס מפשל בהגנה, פלאיני עם פיאסקו בקישור, זלאטן צריך להישמר: מיכאל יוכין בוחר את האכזבות הגדולות ביותר של הטורניר בצרפת, עם 11 הכוכבים שהם לאו דווקא השחקנים הגרועים ביותר, אלא פשוט לא עמדו בציפיות

מערכת וואלה!

לפני הצגת נבחרת השחקנים המאכזבים של יורו 2016, חשוב להבהיר שזה לא מקבץ השחקנים הגרועים ביותר של הטורניר, כי הרי אז אפשר היה לשבץ את רוב נבחרת רוסיה ולסגור את הסיפור. הכוכבים שנבחרו לא בהכרח היו החלשים ביותר, וחלקם אף הפגינו יכולת טובה לפרקים, אולם השורה התחתונה של כולם מאכזבת באופן משמעותי מאוד ביחס לציפיות. לפיכך, לא נכללו כאן שחקנים מהם לא ציפינו לדבר מלכתחילה.

שוער נבחרת אנגליה ג'ו הארט מאוכזב. רויטרס
עלול לתת רוח גבית לתכניות של פפ. הארט/רויטרס

ג'ו הארט

שמונה כדורים מסוכנים נורו לעבר שער אנגליה במהלך הטורניר, ארבעה מהם חדרו לרשת. הארט התרשל בכדור החופשי של גארת' בייל, והוא האשם העיקרי בשער הניצחון של קולביין סיגתורסון האיסלנדי בשמינית הגמר, עם פאשלה גדולה שהזכירה את קודמיו. גם את הנגיחה של ואסילי ברזוצקי במשחק הראשון מול רוסיה אפשר היה לעצור עם מיקום טוב יותר. הארט הוא שוער נהדר, אך באליפות הזאת הייתה לו תרומה משמעותית מאוד להדחה המוקדמת, והעיתוי לא יכול להיות גרוע יותר. לפי הדיווחים, פפ גווארדיולה מעוניין להחתים שוער חדש במנצ'סטר סיטי, והכישלון ביורו 2016 עשוי לתת רוח גבית למהלך מצער ובעייתי זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן נבחרת אנגליה ראחים סטרלינג מול שחקן נבחרת רוסיה איגור סמולניקוב. רויטרס
בלט לרעה, אפילו ברוסיה. סמולניקוב/רויטרס

איגור סמולניקוב

המגן הימני של זניט היה בנסיקה בשנתיים האחרונות, והיו תקוות שהאליפות תעניק לו הזדמנות לעבור לקבוצה גדולה במערב אירופה. בפועל הוא התרסק לחלוטין מבחינה הגנתית, ורוסיה ספגה חמישה שערים מהאגף שלו – בארבעה מהם יש לו אשמה ישירה ומוחלטת. אפילו בהשוואה ליתר השחקנים החלשים של נבחרתו בלט סמולניקוב לרעה בשני ההפסדים לסלובקיה וויילס ששלחו אותה הביתה בבושת פנים. כעת ממש לא בטוח שיקבל קרדיט מהמאמן הבא במונדיאל הביתי בעוד שנתיים.

סרחיו ראמוס, נבחרת ספרד. GettyImages
איבד את זה. ראמוס/GettyImages

סרחיו ראמוס

כוכב ריאל מדריד הוא אחד הבלמים הטובים בעולם, ובספרד ציפו להופעה הרבה יותר טובה בטורניר הראשון עם סרט הקפטן הלאומי על זרועו, במיוחד בשני המשחקים האחרונים שהסתיימו בהפסדים. נגד קרואטיה איבד ראמוס את ניקולה קאליניץ' שהבקיע את שער השוויון, איבד מספר כדורים, וגם החמיץ פנדל. בפיאסקו מול האיטלקים בשמינית הגמר היה זה ראמוס שביצע עבירה מיותרת אשר הובילה לכדור החופשי ולשער היתרון של הכחולים. מדובר בטורניר בעייתי שני רצוף, אבל יהיו לו הזדמנויות לתקן.

אלכסנדר דראגוביץ' שחקן נבחרת אוסטריה. רויטרס
הרס לא מעט, עדיין שווה הרבה. דראגוביץ'/רויטרס

אלכסנדר דראגוביץ'

האוסטרי הוא בלם נוסף שהחמיץ פנדל, כאשר שלח כדור לעמוד במשחק הגורלי מול איסלנד בשלב הבתים, אך זו בעיה קטנה בהשוואה לפיאסקו שחווה במשחק הראשון. ניצחון צפוי על הונגריה היה מעלה את האוסטרים על הדרך הנכונה, אבל דראגוביץ' הורחק בשני כרטיסים צהובים מיותרים לגמרי והרס לא מעט. זה לא פגע בתדמיתו יתר על המידה, ודינמו קייב מקווה להרוויח 20 מיליון יורו על השחקן. לברקוזן ולסטר מנסות להוריד את המחיר.

שחקן נבחרת אוסטריה דויד אלאבה. רויטרס
ביחס לציפיות, הוא היה החלש מכולם. אלאבה/רויטרס

דויד אלאבה

הסמל האולטימטיבי של הפיאסקו האוסטרי. אילו הבעיטה המצוינת שלו בשניות הראשונות של המשחק הראשון מול הונגריה לא הייתה פוגעת בקורה אלא נכנסת פנימה, הכל עשוי היה להשתנות. למרבה הצער, הייתה זו אחת התרומות החיוביות הבודדות של כוכב באיירן מינכן, וההחלטה להסיט אותו לעמדת פליימייקר אחרי הפציעה של זלטקו יונוזוביץ' רק החמירה את המצב. הוא אפילו הוחלף במשחק מול פורטוגל אחרי שמחצית ממסירותיו הלכו לאיבוד. יש לקוות בשבילו שהיו אלה השבועיים החלשים ביותר בקריירה. אכזבת הטורניר הגדולה ביותר.

שחקן נבחרת טורקיה ארדה טוראן מאוכזב. רויטרס
ממשיך עונה חלשה. טוראן/רויטרס

ארדה טוראן

המעבר מאתלטיקו מדריד לברצלונה התברר כהחלטה גרועה מבחינת הקפטן הטורקי, והוא עדיין לא חזר לעצמו אחרי חצי עונה ביציע. עומס הציפיות במולדתו היה עצום, והאיש שהפגין חוסן מנטלי ראוי להערצה במשך רוב הקריירה נשבר הפעם. זה נגמר בשריקות בוז צורמות לעברו במהלך התבוסה לספרד, ובתנועות ידיים מזלזלות של ארדה בחזרה. היכולת בניצחון על צ'כיה השתפרה מאוד, אך זה היה מאוחר מדי. בבארסה מקווים שההדחה המוקדמת לא תגרום להיווצרות כדור שלג של ממש.

אנדריי ירמולנקו שחקן נבחרת אוקראינה. GettyImages
חסר אופי. ירמולנקו/GettyImages

אנדריי ירמולנקו

הקיצוני האוקראיני הוגדר בזמנו כיורש האולטימטיבי של אנדריי שבצ'נקו, והיה אמור לעבור למילאן כבר ב-2012. אלא שזה לא קרה, והשמועות המשיכו ללוותו בארבע השנים האחרונות ולקשור את שמו לרוב קבוצות הפאר בליגות הבכירות. יורו 2016 היווה הזדמנות אחרונה להוכיח שהוא אכן ראוי לכך, ואחרי הפיאסקו המהדהד הוא צפוי להישאר בדינמו קייב במשך כל הקריירה. הסכומים הדמיוניים שדורשים תמורתו פשוט לא מציאותיים אל מול היכולת הדלה ברגע האמת. שחקן חסר אופי שהחזיר את הנבחרת הביתה ללא נקודות וללא שערי זכות.

מרואן פלאיני שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
אוהדי יונייטד לא מופתעים. פלאיני/רויטרס

מרואן פלאיני

אומנם נכון שלאוהדים בלגים רבים מאוד לא היו ציפיות מקשר מנצ'סטר יונייטד, ולכן הוא נמצא ברשימה על תנאי, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה כי פלאיני היה גרוע אפילו בהתחשב בתחזיות הלא מחמיאות. המשחק של בלגיה במרכז המגרש היה שוטף ונאה לעין בלעדיו, אבל מסורבל וחסר כיוון איתו. פלאיני היה חלש להחריד בהפסד לאיטליה, הודח מההרכב וצפה בשלושה ניצחונות מהספסל. ואז החליט המאמן מארק וילמוטס לשלוח אותו למגרש למחצית השנייה ברבע הגמר מול ויילס. התוצאות היו הרסניות, ופלאיני אף אשם באופן ישיר בשער המרהיב של האל רובסון קאנו – חלוץ רדינג גרם לו להיראות מגוחך לחלוטין ברחבה.

שחקן נבחרת שבדיה זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
אולי הוא השקיע יותר מדי אנרגיה בחתימה ביונייטד. איברהימוביץ'/רויטרס

זלאטן איברהימוביץ'

מתי עוד ראיתם את זלאטן מסתכל על הקוון בתקווה שירים את הדגל לנבדל? זה קרה אחרי ההחמצה המזעזעת במשחק מול איטליה, ממטר מול שער ריק, ובשורה התחתונה ייצר הכוכב הגדול של שבדיה בעיטה אחת למסגרת במשך 270 דקות. איברהימוביץ' שידר כהרגלו שחצנות כלפי חבריו לנבחרת, אך לא הצדיק אותה על הדשא, והיה עסוק ככל הנראה בעיקר במחשבות על החתימה הקרובה במנצ'סטר יונייטד. אם ישחק באולד טראפורד כמו ביורו, הוא יהיה הפלופ הגדול של העונה הקרובה.

שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין מאוכזב. רויטרס
כדורי הקרן רק החמירו את המצב. קיין/רויטרס

הארי קיין

מלך השערים בפרמיירליג הפגין ניצוצות של כדורגל חיובי מאוד מול רוסיה, אבל בהמשך הטורניר התברר שהצטיין בעיקר בזכות היריבה – ובכל זאת לא מצא את הרשת. מגע הזהב נטש את קיין לחלוטין בצרפת, הביטחון העצמי התאדה, והוא נראה כבד יותר ויותר עם כל משחק שחלף. המעמד היה גדול עליו, ויעידו על כך ארבע בעיטות למסגרת בלבד בארבעה משחקים. ההחלטה האבסורדית של רוי הודג'סון לתת לכוכב טוטנהאם לבצע את כדורי הקרן ואפילו כדורים חופשיים לא תרמה בלשון המעטה. לא נורא – צריך להסתכל קדימה באופטימיות. הטורנירים הטובים של קיין עדיין לפניו.

שחקן נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי. רויטרס
פספוס של הזדמנות נדירה. לבנדובסקי/רויטרס

רוברט לבנדובסקי

גם מלך שערי המוקדמות ומלך שערי הבונדסליגה לא ממש הגיע ליורו. לבנדובסקי עבד קשה למען חבריו, פינה שטחים, ובאופן כללי אי אפשר להגדיר את הופעתו ככישלון מוחלט, מה גם שפולין העפילה לרבע הגמר. הוא אפילו הבקיע את שער היתרון המהיר מול פורטוגל, ונבחרתו הודחה רק בפנדלים. ובכל זאת, לאור היכולת הנהדרת בהגנה, והעבודה הפנומנלית של גז'גוז' קריכוביאק בקישור, קשה להתעלם מהתחושה שלבנדובסקי בכושרו הרגיל מבאיירן מינכן עשוי היה להקפיץ את החבורה של אדם נבאלקה עד הגמר, לאור ההגרלה הנוחה. הזדמנות פז פוספסה, אך בפולין גדל דור צעיר נהדר, ועם הצוות המסייע האיכותי ייתכן כי לבנדובסקי טרם אמר את מילתו האחרונה במדים הלאומיים.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully