וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1, במאי: האנס הלדורסון, שוער נבחרת איסלנד ויוצר סרטים, פרסומות וקליפים

האנס הלדורסון הוא גם שוער כדורגל. ה-מקצוע היה ויהיה יוצר סרטים, פרסומות ואפילו קליפ לאירוויזיון. אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט ליורו, על מלך ההצלות של הטורניר, מומחה פנדלים ומוביל טבלת המסירות של נבחרת איסלנד. וגם: הוצאות החוץ יגמרו גם את צרפת?

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

לא משנה מה יקרה הערב בסטאד דה פראנס, אפשר כבר להתחיל לעבוד על הסרט של נבחרת איסלנד. שני דברים כבר יש לנו: סיפור, ובמאי.

האנס ת'ור הלדורסון, בן 32, הוא גם שוער כדורגל. "ניצחון על צרפת? אני אפילו לא בטוח שאני יכול להשתעשע במחשבות על זה", אמר במהלך ההכנות לקראת המשחק הכי גדול בתולדות מדינתו. "על הסקלה, זה איפשהו ליד 'בלתי ניתן לעיכול'. זה יהיה מדהים, בלתי ייאמן, משהו שקורה רק בסרטים של הוליווד".

ואם הלדורסון אומר, הלדורסון יודע.

הוא היה בן 12 כשעשה את הסרט הקצר הראשון שלו. קומדיית פעולה באמצעות מצלמה אחת, ב-1996. לסרט קראו… סווימינג-מן. מעלליו של האלטר-אגו של אלכסנדר פופוב, כנראה. האנס המשיך להתקדם בסולם הדרגות, החל לביים פרסומות — בהצלחה רבה, יש לציין, הבחור מבוקש — וב-2012 הגשים חלום כשביים את קליפ האירוויזיון של נציגת איסלנד.

הנה הוא (במקום ה-20 והמכובד):

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"זה היה ברשימה שלי", אמר לספורטס אילוסטרייטד. "הייתי אוהד נלהב של התחרות כילד, וקצת עצבן אותי שלא ביקשו ממני לעשות דבר כזה קודם". ואז הסביר את התמה שמאחורי היצירה: "היא אלפית, דמות מסתורית. יש לנו באיסלנד אמונה באלפים. מדובר בבחורה שאי אפשר לשכוח, מיסטית".

מיסטית היתה ההופעה שלו במשחק הראשון של איסלנד אי פעם בטורניר גדול, מול פורטוגל. 26 כדורים שוגרו לעבר שערו, אחד חדר, שמונה נעצרו - שיא טורניר זה היה. באותו משחק חישבו את ערכיהם של כל השחקנים, משתי הנבחרות. האנס שלנו דורג במקום האחרון החביב. הוא עצר את אחד השחקנים היקרים בהיסטוריה של המשחק, ואילו הוא עד לפני כמה שנים לא הצליח להתברג בהרכב של קבוצת ליגה רביעית באיסלנד. ליגה. רביעית. באיסלנד. תתארו לכם.

"העבודה שלי היא יוצר סרטים ופרסומות", אמר אז. "שם אני עושה את הכסף, אבל אני מנסה לאזן את זה עם כדורגל". זה תמיד היה און/אוף. רק בגיל 19 לקח את זה באופן רציני, ואז דעך, חזר ואז פתאום השתפר. מחלת הטעויות השטותיות שלו מצאה אט אט מרפא, וב-2013 חתם אף על חוזה מקצועני ראשון בסאנדנס אולף הנורבגית. הוא עשה את זה בעיקר כדי להתכונן כמו שצריך למפגש הכפול מול קרואטיה בפלייאוף ההעפלה למונדיאל. אז איסלנד נותרה רק עם המחמאות, גם הלדורסון קטף אותן. ביולי 2015, אחרי עוד כמה משחקים מצוינים בקמפיין מוקדמות היורו, ניימיכן מהליגה ההולנדית החתימה אותו לשנתיים. לאחר זמן מה נפצע, איבד את מקומו בהרכב והושאל לבודו-גלימט - אוהדי בית"ר ירושלים בטח זוכרים.

שם הוא ממש לא הוכתר כסיפור סינדרלה. "קבוצה חלשה מליגה חלשה", מספר העיתונאי הנורבגי אוד אינגה אאס. "הוא היה בסדר, אבל ממש לא מורגש, בטח לא כמו כאן, ביורו. אף אחד לא חשב שזה מה שיקרה". לטענת הבחור, משכורת השיא בבודו-גלימט נושקת ל-50 אלף פאונד בעונה. וכמו לפני שנתיים, החתימה בנורבגיה היתה בעיקר כדי להיכנס לכושר למען משחקי הנבחרת. הפעם זה עבד, כמה שזה עבד.

האנס הלדורסון שוער נבחרת איסלנד מול דלה עלי שחקן נבחרת אנגליה. AP
את הכסף הוא עושה כבמאי. האנס הלדורסון/AP

מסיבת העיתונאים האיסלנדית, אתמול בסטאד דה פראנס, היתה נחמדה ומוזרה. כל כך מרעננים הם, שככל שהשאלה היתה משעממת יותר, כך התשובה היתה אדיבה יותר, מעניינת יותר. על הבמה היו המאמן לארס לאגרבק, המאמן הנוסף הלמיר הלגרימסון ומשליך האאוטים האדיר באירופה, ארון גונארסון.

"ארון ולארס, מה אתם חושבים על כך שיש לכם תשעה שחקנים שסוחבים כרטיס צהוב?", שאלה עיתונאית אחת.

"אני לא אוהב את זה", ענה השבדי. "זה יותר מדי". וכולם צחקו.

העיתונאית ניסתה בכל זאת: "ארון?". ולאגרבק התפרץ: "בהצלחה".

בין הומור משובח לעודף ביטחון מפתיע לקראת המפגש, הדהדו המילים של הלגרימסון. "אנחנו מודעים לזהות שלנו", אמר כמה פעמים. והזהות היא נבחרת שלא שולטת בכדור (פחות מ-40% פוזשן בטורניר), נבחרת מאוד עוקצנית ליד השער, ובעיקר -- שימו לב לנתון, נבחרת בה מלך ניסיונות המסירה הוא השוער (138, גילפי סיגורדסון במקום השני עם 81)! כן. השחקן שמסר הכי הרבה כדורים בנבחרת איסלנד הוא הלדורסון. רשימת הישגיו לא נגמרת בנתון זה. הוא מלך ההצלות של היורו (23, קורטואה שני עם 20), ואיסלנד שלו לא הפסידה ב-12 המשחקים האחרונים בהם שיחק. ההפסד האחרון שלו במדים הלאומיים היה מול צ'כיה ב-2014. איזה סרט.

"כשהוא משחק, הנבחרת מנצחת. כשהוא לא, הנבחרת מפסידה. פחדנו שהוא לא ישתתף בטורניר", אומר העיתונאי המקומי יוהאן אינגי הת'ורסון, על זרועו קעקוע ענק של דגל הלאום. "לא היו בטוחים שהפציעה בכתף תחלוף עד הפתיחה. אם להיות כן, השוערים האחרים לא קרובים ליכולת שלו". עוד יכולת נהדרת שלו -- פנדלים. מתוך 24 הבעיטות האחרונות שנבעטו לעברו מהנקודה הלבנה, הוא עצר תשע וחמש נוספות הוחמצו. גם אוסטריה החמיצה מולו בשלב הבתים. "וגם כשזה בפנים, הוא תמיד מזנק לצד הנכון", מוסיף העיתונאי הת'ורסון. "גם מול אנגליה, כשוויין רוני כבש את הפנדל, הלדורסון אמר לי לאחר המשחק שזה היה פנדל טוב, 'אבל כרגיל, קפצתי לכיוון הנכון'".

פרסומת של הלדורסון, לחברת דלק

ככה זה כשאתה מכוון אנשים ומצלמות למחייתך. הוא עדיין נחשב לבמאי פרסומות נהדר. כשזה נוגע לספורט, בכלל, מתקשרים אליו מהר מאוד. באחת הכתבות על הכוכב העולה נזכר בפרסומת אחת שעשה אודות נבחרת איסלנד, כן, באמת. "זה היה מוזר ולא נוח", התאונן. "עם שחקני קולנוע אתה יודע לשמור על דיסטנס, אבל שחקני הנבחרת התלוננו 'קר לנו, אפשר להפסיק?'". אגב, גם הוא השתתף בפרסומת. "ביימתי את הפרסומת במדי נבחרת ועם נעלי כדורגל", סיפר. איידור גודיונסן, השותף הוותיק לחדר, שיתף שברגע שהם נכנסים לחדר האנס מיד מרים את הלפטופ ומתחיל לערוך וידאו. לעתים מבקש ממנו להסתכל, לעזור. לכו תדעו, אולי בסוף גם איידור יהפוך למובי-מייקר.

על ההעפלה לרבע הגמר אמר בלילה ההוא: "זה יותר מניצחון, זה יותר מאושר". באותו ראיון בספורטס אילוסטרייטד ב-2013, סיפר שהחלום הוא לעשות סרט מלא אחד "עוד לפני הפרישה". ומה בתפריט? "סרט אימה, סיפור על טבעי על רוח רפאים מאיסלנד".

אירוני -- הלילה זה עלול להיות התסריט המסויט של נבחרת צרפת.

ארון גונארסון שחקן נבחרת איסלנד מוציא כדור חוץ. GettyImages
נשק קטלני. הוצאות החוץ של גונארסון/GettyImages

וחוץ מזה

איסלנד היא לא רק אגדות וכשפים, היא גם נוסחא מקצועית שעובדת יפה, עם מאמן שחשבו שגמר ו-2:4:4 שחשבו שנגמר. האספקט הכי מעניין במשחק האיסלנדי הוא הוצאות החוץ של הקפטן ארון גונארסון. הקונספט מזכיר מאוד את ההוצאות של רורי דילאפ האירי, אך באיסלנד טוענים שהם המציאו את זה עוד לפני דילאפ (אני סקפטי). גונארסון לא מחזיק רק בזקן עבות אלא גם בזרועות חזקות ובכתפיים רחבות. הוא היה שחקן כדוריד לפני שהיגר לכדורגל (אחיו משחק כדוריד מקצועי בגרמניה), וכתוצאה מכך הכדורים שלו מגיעים רחוק-רחוק.

השיטה: קפטן גונארסון העוצמתי משגר את הכדור (הוא נצפה מנסה את זה גם מעבר לקו החצי, סיפור אמיתי). הבלם קארי ארנאסון (1.91 מ') הוא אופציה ראשונה לנגיחה, ואם מצליח, משפשף את הכדור כדי שיגיע לאיזור רחבת ה-5. שם יש 2-3 ממשיכים פוטנציאלים. בתרגיל גם יש שני חוסמים שמגיעים מחוץ לרחבה.

ביורו, התרגיל כמעט נגמר בגול מול הונגריה, נגמר בגול מול אוסטריה ובסופו של דבר תרם להדחת אנגליה בשמינית. לפני משחק הנוקאאוט במחנה האנגלי דיברו ממושכות על התרגיל, וקואץ' הודג'סון הסביר שהיתה הכנה מקסימלית. את הסוף אתם כבר יודעים.

והפעם, גם במחנה הצרפתי בקליירפונטיין התייחסו לסוגיה. "אנחנו יודעים שהם משתמשים בהוצאות החוץ האלה", אמר דידייה דשאן. "זה משהו שקורה משחק אחד משחק. נעשה מה שצריך על מנת להגביל את האספקט הזה במשחק שלהם. עבורם, הוצאת חוץ מ-30-40 מטר מקבילה למצב נייח. הם מכניסים שני שחקנים גבוהים וזה יוצר המון לחץ. אני לא יכול לעשות את השחקנים שלי גבוהים יותר בכך שאתרום להם כמה סנטימטרים, אבל יש לנו כמה שחקנים שיכולים להילחם על הכדורים הגבוהים האלה".

"הנבחרות היריבות תמיד יודעות על כך, אבל זה עדיין נעשה וזה עדיין מסוכן", אומר העיתונאי הת'ורסון. "באנגליה דיברו על כך וזה עדיין קרה. גם כשיודעים שהנבחרת תשתמש בזה, עדיין קשה לעצור את זה והם ימשיכו להשתמש בזה".

צפו בניתוח האאוט האיסלנדי באולפן האנגלי (זה, כמובן, נגמר בגול מול אנגליה)


והנה ניתוח ישראלי, תודות לעמוד הפייסבוק "נתחזק בינואר":

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בס-ט-א-ד ד-ה פ-ר-א-נ-ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גודמונור, תרגע

את השדר האיסלנדי בנדיקטסון כבר יצא לנו להכיר מקרוב, נגד אוסטריה, בסטאד דה פראנס. והנה, גם נגד אנגליה.

הערב הוא ישדר את המשחק הגדול ביותר של איסלנד. שוב בסטאד דה פראנס, בפריס. אתם זוכרים מה קורה לשדרים במשחק הכי גדול של הנבחרת שלהם, בפריס?

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully