וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאשצ'יקובסקי: "אני מבוגר מדי כדי להתרגש בפנדלים, מקווה שנעלה לגמר"

כוכב פולין חגג את העלייה לרבע גמר היורו: "אנחנו מרוצים מאוד". ג'רדאן שאקירי: "השער שלי היה נחמד, אבל לא שווה כלום עכשיו". יאן זומר: "זה מר ומאכזב מאוד". וגם: המספרים ומיטב הציוצים

שחקני נבחרת פולין חוגגים. רויטרס
עמדו בלחץ. פולין/רויטרס

נבחרת פולין, שעד לטורניר הנוכחי מעולם לא ניצחה במסגרת היורו, רשמה הערב (שבת) את ניצחונה השלישי אי פעם בטורניר, כשגברה על נבחרת שוויץ 4:5 בפנדלים אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי, והעפילה בפעם הראשונה בתולודתיה לרבע הגמר, שם תפגוש את המנצחת במפגש בין קרואטיה לפורטוגל.

seperator

המספרים

* יקוב בלאשצ'יקובסקי מעורב בחמישה משערי הזכות של פולין באליפויות אירופה, מתוכם שלושה שערים ושני בישולים.

* המחצית הראשונה שברה שיא איומים למשחק באליפות אירופה. 22 ניסיונות מצד שוויץ ופולין כאשר המפגש האחרון בו התבצעו כמות זהה של איומים הייתה ב-2004.

* פולין שברה שיא של דקות ללא ספיגה מפתיחת טורניר יורו עם 352. איטליה החזיקה מעמד 324 דקות ביורו 1980.

* השער של ג'רדאן שאקירי הוא השלישי בהיסטוריה של נבחרת שוויץ מול נבחרת פולין.

* מדובר בשער המספרת השני בתולדות היורו. הראשון שייך לאנטוניו קונטה במפגש מול טורקיה ב-2000.

* זו הפעם ה-30 בהיסטוריה שמשחק ביורו נכנס להארכה מתוך 272 בסך הכול. מחצית מהם לא הוכרעו והגיעו לבעיטות מ-11 מטרים.

* מתוך 68 משחקי נוקאאוט ביורו 30 מהם הגיעו להארכה.

* זו הפעם השנייה ששוויץ מגיעה לבעיטות פנדלים בטורניר גדול. בפעם הראשונה היא החמיצה את כל שלושת הפנדלים מול אוקראינה מונדיאל 2006.

עוד באותו נושא

יורו 2016: פולין ברבע הגמר אחרי ניצחון בפנדלים על שוויץ

לכתבה המלאה
יאן זומר שוער נבחרת שוויץ. רויטרס
ילך הביתה מאוכזב. זומר/רויטרס

הציטוטים

מאמן פולין אדם נבאלקה אמר: "לשוויצרים יש שחקנים ברמה גבוהה מאוד גם בהגנה וגם בהתקפה. לא מפתיע שהם לחצו כשהם היו בפיגור. היינו צריכים לחזור אחורה להגנה. לכן הם הגיעו לכל כך הרבה מצבים. הכי חשוב הוא שאפשר היה לראות את הפוטנציאל של הנבחרת שלי דווקא אחרי שספגנו. היינו מסוגלים לצאת מהתקפה להגנה והשתלטנו על המשחק בחזרה. המחצית הראשונה שלנו הייתה מצוינת. יצרנו הרבה מצבים וכבשנו, אבל לא הצלחנו לכבוש יותר משער אחד. המשחק הזה הוציא הרבה רגש מהשחקנים שלי והם עשו עבודה טובה".

קובה בלאשצ'יקובסקי אמר לאחר המשחק: "אני כבר מבוגר מדי בשביל להתרגש במהלך פנדלים. עכשיו אני מנסה להישאר רגוע ככל האפשר. באופן כללי אנחנו מרוצים מאוד שהצלחנו להשיג דבר שלא עשינו בעבר. זו תחושה נפלאה להגיע לרבע הגמר בפעם הראשונה. לא ידעתי שבכל פעם שכבשתי פולין לא הפסידה, זה נחמד. בואו נקווה שזה יישאר כך כל הדרך עד הגמר".

"החברים שלי בעטו פנדלים טוב באימונים, לכן הייתי רגוע במהלך הבעיטות עצמן", אמר קמיל גרוסיצקי, "עשינו משהו נהדר, אנחנו שמחים מאוד. אמרתי מוקדם יותר שאנחנו לא רוצים לחזור הביתה לפני יולי וזה נראה מבטיח עכשיו. היה משחק קשה בשבילנו, אבל המאמץ שלנו השתלם".

מאמן שוויץ ולדימיר פטקוביץ' אמר: "אני עצוב מאוד בשביל גרניט ג'אקה, אבל זה לא רק בבשבילו. שוויץ הפסידה ואני עצוב מאוד בגלל זה. השחקנים נתנו הכול והראו מה הם יכולים לעשות על הדשא. לרוע המזל עשינו טעויות ושילמנו על זה. בפנדלים זה היה כמו לוטו, אם אתה מחמיץ אחד זה קריטי. היינו עצבניים ולחוצים בהתחלה, אבל אז שלטנו במשחק. במחצית השנייה הגיע לנו לכבוש גם שער שני".

"היו לנו המון החמצות", אמר שחקן המשחק, ג'רדאן שאקירי. "אבל אין מה לעשות, זה הכדורגל. כמובן שהשער שלי היה נחמד, אבל הוא לא שווה כלום עכשיו". שאקירי התייחס להחמצה של חברו גרניט ג'אקה מהנקודה הלבנה: "בדו קרב פנדלים, תמיד מישהו יחמיץ. גם השחקנים הגדולים ביותר החמיצו פנדלים. נחזור מחדש בטורניר הבא".

שוער שוויץ יאן זומר המאוכזב אמר לאחר המשחק: "היה לנו משחק טוב. פנדלים זה תמיד עניין של מזל. ההפסד הזה הוא קשה מאוד, אנחנו מאוכזבים מאוד. זה מר, הגיע לנו ללכת רחוק יותר בטורניר".

גרניט ג'אקה, שהחמיץ את הפנדל היחיד של שוויץ בדו קרב, אמר: "אני עדיין צעיר והחמצת הפנדל הזו תעשה אותי חזק יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully