וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד המואר: התקוות הגדולות של פולין - בזכות ההגנה ובעקבות ההגרלה

לבנדובסקי עדיין לא כבש ובקושי נוגע בכדור, אבל נבחרת פולין, שהייתה ההתקפית ביותר במוקדמות, שינתה כיוון, מתגאה כעת בהגנה שלה ומפתחת ציפיות בחסות השיבוץ בצד הנוח של שלבי ההכרעה. שליחנו ליורו לקראת "שמינית הגמר של הסקאוטים"

אימג'בנק GettyImages

אמנם תמונת שמינית הגמר של יורו 2016 הושלמה רק ברביעי בערב ונבחרות רבות חיכו עד לרגע האחרון כדי לגלות מי תהיה היריבה הבאה שלהן, אבל אדם נבאלקה ידע מראש. יותר נכון, העריך. הוא האמין שהנבחרת שלו תסיים אחרי גרמניה וצפה ששוויץ תהיה הסגנית של צרפת בבית א'. וכך, למרות היותו איש של אמונות טפלות (מספרים שהוריד את השחקנים שלו מהאוטובוס בדאבלין כאשר הנהג רצה לבצע רוורס, מפני שלדעתו זה גורם לאנרגיה שלילית) הוא נתן לצוות שלו הוראה מפורשת לאסוף את כל המידע האפשרי על שוויץ. לפני ובמהלך הטורניר.

התחזית של נבאלקה התממשה. שני שערים בלבד הספיקו לפולין כדי להשיג שני ניצחונות בכורה במסגרת אליפויות אירופה ולהעפיל לראשונה לשלבי ההכרעה, למפגש עם שוויץ שהסתפקה גם היא בשני כדורים ברשת בשלב הבתים הנינוח. נבאלקה רק לא העלה על דעתו כיצד תיראה שאר ההגרלה. הוא התכונן לשוויץ, אבל היה משוכנע שלאחר מכן תחכה לו ספרד. עכשיו, כשפולין נמצאת בצד המואר של ההגרלה ויכולה לפגוש את צרפת/ספרד/גרמניה/איטליה/אנגליה רק בגמר, לפתע יש גם ציפיות. זה מסלול החלומות.

מאמן נבחרת פולין אדם נבאלקה מדבר לקראת פורטוגל. רויטרס
ידע מה הולך לקרות. נבאלקה/רויטרס

רק נזכיר, פולין הייתה הנבחרת ההתקפית הטובה ביותר במוקדמות. היו לה 33 שערים (אמנם 15 מתוכם מול גיברלטר) ורוברט לבנדובסקי לבדו היו חתום על 13 (שישה לרשת גיברלטר). הסקורר הפולני הבקיע יותר שערים מאשר נבחרות כמו פורטוגל (שני משחקים פחות), ויילס והונגריה שהעפילו ליורו. התקפה הייתה שם המשחק גם במפגשי הידידות מאז סיום המוקדמות, אך במשחקי ההכנה שקדמו ליורו עבדו הפולנים קודם כל על ההגנה. נקודת התורפה שלהם לאורך שנים.

בהנהגת קמיל גליק, הקפטן המוערך של טורינו והבלם המצטיין בטורניר כרגע מבחינת ניקויי כדור (31 כאלה יש לו), פולין הציגה קו אחורי מרשים שלא הוציא ולו כדור אחד מהרשת, כולל 0:0 עם אלופת העולם גרמניה, אותה גם ניצחה הנבחרת של נבאלקה 0:2 בתחילת המוקדמות. כך, אותה כמות הבקעות מזערית שהייתה שווה אכזבה עצומה עם מקום אחרון ביורו הביתי לפני ארבע שנים, הניבה הפעם שבע נקודות והרבה מחמאות על העמידה הטקטית, כולל מיואכים לב שפרגן: "זו אחת הנבחרות החזקות באירופה מבחינה הגנתית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת פולין קמיל גליק מול שחקן נבחרת אוקראינה אולכסנדר זינצ'נקו. רויטרס
הבלם המצטיין בטורניר. גליק בפעולה/רויטרס

את שבע הנקודות שלה, כאמור, השיגה פולין בעיקר דרך ההגנה. היא עשתה זאת ללא אף שער של הקפטן לבנדובסקי. האם הוא בזבז את כל התחמושת במוקדמות ולאורך העונה בבאיירן מינכן שהייתה הטובה ביותר שלו מבחינה אישית (30 שערי ליגה, עוד תשעה בליגת האלופות)? הפולנים מקווים שלא, אבל בינתיים לא רק שהוא לא כבש, עוד אין לו בעיטה אחת למסגרת. יתרה מכך, לבנדובסקי נגע בכדור רק 38 פעמים לאורך כל שלב הבתים.

נתונים מדאיגים? לא מבחינת נבאלקה. "אי אפשר להתחיל להסביר בכלל את העבודה שהוא עושה וכמה הוא חשוב עבורנו", גונן המאמן הפולני על הכוכב שלו במסיבת העיתונאים. גם אנשי התקשורת משוכנעים שלבנדובסקי ייכנס לעניינים כבר נגד שוויץ, וסבורים כי עיקר הבעיה מבחינת החלוץ היא העובדה שהוא משחק רחוק מהשער, בטח ביחס לעמדה שלו בבאיירן מינכן. נבאלקה החליט לפני היורו להורות ללבנדובסקי לרדת אחורה כדי לקבל את הכדורים, וכך הוא מושך איתו שחקני הגנה ומשחרר את החלוץ הנוסף ארקדיוש מיליק ואת שחקני הקו. אולי מול שוער מהבונדסליגה ונבחרת שבסגל שלה יש 10 שחקנים מהליגה הגרמנית, מלך השערים ירגיש יותר בנוח ויקטע בצורת של שישה משחקים במדים הלאומיים.

"לבנדובסקי עובד למען הנבחרת, זו לא אותה תלות כמו של פורטוגל ברונאלדו או של שבדיה בזלטאן", מבהיר העיתונאי הפולני כריס בורובסקי. "זו אפילו לא אותה הסתמכות על השלישייה של דורטמונד (פישצ'ק, בלאשצ'יקובסקי, לבנדובסקי - ת.י.) כמו שהיה לפני ארבע שנים, כשמסביבם היה דור די בינוני. יש כאן נבחרת צעירה ומוכשרת שלא נשענת על שחקן אחד. יש את קריכוביאק וזלינסקי שמבוקשים בקבוצות בכירות, הבלמים קשוחים ויציבים, מיליק וקפוטסקה הם כישרונות מבטיחים שהרבה סקאוטים יבואו לראות אותם בשבת. לבנדובסקי לא לבד כאן".

שחקן נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי. AP
הרבה יותר משערים. לבנדובסקי/AP

פולין זה לא רק לבנדובסקי גם מבחינת הצרפתים, שמתלהבים מאוד מהיכולות של הנבחרת הזו ובכלל נראה שהתאהבו בכדורגלן הפולני. גז'גוז' קריכוביאק הרשים מאוד בריימס לפני שיצא לסביליה, וכעת הוא צפוי לחזור לליגה הצרפתית כרכש הראשון של אונאי אמרי בפריס סן ז'רמן. פרט אליו, קמיל גרוסיצקי אהוב מאוד בראן, גליק נמצא על סף סיכום במונאקו, שותפו מיכאל פזדאן זוכה להתעניינות רבה מקבוצות צמרת בליג 1 (וגם באנגליה) וכמוהו ברטוש קפוטסקה הצעיר. אפילו מאצ'יי ריבוס, שנגרע מהסגל ליורו בגלל פציעה, הגיע לצרפת כדי לחתום רשמית בליון.

כך, משחק שמינית הגמר הראשון של היורו אולי לא מעורר עניין רב ברחבי אירופה, אבל מבחינת הסקאוטים ונציגי הקבוצות, בעיקר הצרפתים - סנט אטיין זה המקום להיות בו בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully