וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאמנים האנגלים לא מקבלים צ'אנסים": ראיון עם "מחנך המאמנים", אנדי בארלו

"משבר זהות", "קשיי שפה", "בעלים זרים", "היעדר צ'אנסים". אנדי בארלו, שהכשיר בין היתר את ריאן גיגס וגארי נוויל, חולם על עתיד ורוד יותר. אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט לצרפת, תפס אותו לשיחה על כדורגל: "לדעתי, ורדי וקיין צריכים לשחק ביחד"

צילום מסך

בווידאו: שליחנו מדווח מניס

"הנה, יש לי חוק בראש כבר הרבה זמן - אם משחק נגמר בתיקו עם שערים, קבוצת החוץ תקבל שתי נקודות. זה ייתן אינטרס לקבוצות חוץ חלשות להמר יותר. לא יהיה אינטרס ללכת על 0:0 כמו שעכשיו יש"

שלושתם ישבו בלובי של מלון במרכז ליון, לבוש ספורטיבי, על השולחן לפטופים ועל הברכיים תרשימים טקטיים. זה היה ממש מעניין לראות אותם עובדים, וכשכמה שעות לאחר מכן אנגליה וסלובקיה סיימו ב-0:0 בסנט אטיין, זה בהחלט היה הרגע המעניין של היום. הם אנדי בארלו, בריאן בורוס וכריס פיירקלופ, כדורגלנים לשעבר ועכשיו "מחנכי מאמנים" - זה התואר הרשמי - בארגון השחקנים המקצועני של אנגליה. התרשימים נגעו לניתוח ה-0:1 של אלבניה מול רומניה, מהלילה הקודם בליון, ואנדי בארלו לקח הפסקה קצרה מעבודתו כדי להתראיין לוואלה! ספורט.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

"אנחנו עובדים על ניתוח השינויים שמתרחשים בכדורגל - שיטות, סגנון - לפי מה שאנחנו רואים ביורו. עוברים ממשחק למשחק, רואים ומנתחים". אנדי בארלו, בן 50, שיחק כדורגל במשך 15 שנים עד שפרש ב-1999. לאחר הפרישה נכנס לארגון השחקנים המקצוענים של אנגליה, והיום הוא ראש צוות של מאמני מאמנים. כלומר, הם אלה שמכשירים את הכדורגלנים שפורשים וצריכים להתקדם בסולם הדרגות. "התפקיד שלי הוא בעצם לחנך מאמנים", הוא אומר.

מי למשל?

"כולם. כל שחקן שפורש עובר אצלנו. למשל, גארי נוויל וריאן גיגס. שניהם היו תלמידים שלי. הקולגה שלי", אומר ומצביע, "עובד עם סטיבן ג'רארד". סולם הדרגות כולל ארבע תעודות - רמה 2, אופ"א B, אופ"א A ופרו. "השחקנים מגיעים אלינו ומתחילים לטפס", הוא אומר. "הארגון שלנו כמובן דואג לכל הצרכים של השחקנים המקצוענים שפורשים. אנחנו מייצגים אותם, דואגים להם לבעיות רפואיות, יש כאלה עם בעיות מנטליות, אלכוהוליזם - כמו פול גאסקוין למשל, שאנחנו מנסים לעזור לו. אני אישית מתמקד במאמנים".

עוד בנושא

קרב הממזרים: אורן יוסיפוביץ על ה-0:0 בין סלובקיה לאנגליה
יורו 2016: אנגליה וסלובקיה נפרדו בתיקו 0:0
כוכב העל הנכון: ההבדלים בין גארת' בייל לרונאלדו וזלאטן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אנדי בארלו, ?מחנך המאמנים? האנגלי. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"מנתחים כל מה שראינו". בארלו והתרשים/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

אני רואה אתכם עם התרשימים המפורטים האלה. תסביר?

"המשחק כל הזמן מתפתח, וצריך לעקוב. הלילה למשל, אנגליה נגד סלובקיה. אנחנו יודעים שרוי הודג'סון יבצע שישה שינויים, אבל לא יודעים איפה, ולא יודעים באיזה מערך יבחר ואיך בדיוק כל אחד ישחק. האם זה יהיה משחק מהיר? האם סגנון של מתפרצות? איך סלובקיה תגיב? השינויים האלה והמחשבות הללו מעניינות אותנו מאוד. ראינו את המשחק בין רומניה ואלבניה. אלבניה לא ניצחה את רומניה מעולם, רומניה הייתה פייבוריטית ברורה, ובכל זאת… אז אנחנו מנתחים את כל מה שראינו. מכל המידע הזה אנחנו מכינים מערכי שיעור וחומרים שיעזרו למאמנים שלנו בעתיד. הם יוכלו לראות את הניתוחים שלנו ולהשתמש בשיטות הללו בעצמם. דו"ח שלנו גם נשלח לאופ"א - זה מה שאנחנו עושים בכל טורניר. אלה תוכניות, מחשבות וטרנדים חדשים בכדורגל, ברמה הכי גבוהה של הענף".

לאנגליה יש מסורת טובה, אוהדים נהדרים, ליגה הכי טובה, אבל לא את המאמנים הכי טובים. הפרמיירליג מלאה במאמנים זרים, והנבחרת לא מצליחה עשרות שנים. אתה מסכים שיש בעיה, או שהכול מקרי?

"לא. דייקת. הבעיה הגדולה שלנו היא שהכדורגל שלנו סובל ממשבר זהות. אנגליה לא ידעה מי היא. נחנו יותר מדי זמן על זרי הדפנה של 1996. צריך להתקדם. כשגרמניה וצרפת איבדו מערכן הן בדקו מה לא עובד והוציאו לדרך תוכנית של עשר שנים. צרפת זכתה במונדיאל וביורו, ואת גרמניה ראיתי מקרוב ב-2006 - היא התחילה תהליך ועכשיו היא אלופת עולם. גם ספרד הפכה את הכול. אז אנגליה עכשיו בשלב המעבר, אנחנו מנסים לעשות דברים דומים לאלו שצרפת, גרמניה וספרד עשו. אני מקווה שבטורניר הזה נלך רחוק, כדי שנוכל לזכות במונדיאל הבא. הצלחה כאן זה אקסטרה.

"יש עוד בעיה באנגליה - הליגה כל כך מושכת, יש הרבה משקיעים זרים, בעלים זרים. ואז מגיע אדם כזה ורוצה להחליט על המנג'ר. ואם למשל יש לך בעלים סיני, והוא אוהב כדורגל איטלקי, הוא יביא מאמן איטלקי לכדורגל האנגלי. וזו בעיה, כי המאמנים האנגלים כבר לא מקבלים צ'אנסים".

אנדי בארלו, ?מחנך המאמנים? האנגלי. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
כך זה נראה מקרוב. התרשים/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

האם זה בר שינוי?

"לא בזמן הקרוב, כי בעלים תמיד יביא את מי שהוא רוצה. למשל, הבוס של לידס החליף שבעה מאמנים בשנתיים. הוא לוקח אותם, שוכר אותם, רואה אותם ומפטר אותם. אין המשכיות. אלכס פרגוסון וארסן ונגר היו נפלאים לכדורגל שלנו כי שניהם קיבלו הזדמנות לבנות מועדון. יש עוד קושי: היום כולם יכולים לעבוד בכל מקום. הבעיה עם אנגלים, וזה כולל אותי - אנחנו לא דוברים שפות זרות. הנה, אתה מראיין אותי באנגלית. כולם מדברים אנגלית, זו שפה שנייה של כולם. אבל לנו קשה לצאת החוצה ולהרחיב אופקים. גם בבתי ספר אנחנו לא מעודדים לדבר שפות נוספות, כי כולם מדברים אנגלית".

החניך שלך נוויל לא הצליח בוולנסיה רק בגלל שפה?

"קשה לומר. אני חושב שהוא הלך למועדון בתקופה רעה, היה כנראה מחסום שפה אבל לא רוצה לומר דברים שאני לא יודע. ראיתי שהקהל שם היה מאוד קשוח, היה נגד מאמן אנגלי. אוהדים ספרדים שרצו מאמן ספרדי. ובאנגליה - כל עוד הבעלים משקיע והקבוצה המנצחת - כולם מרוצים".

למה אתה לא מאמן קבוצה?

"אתה יודע כמה זמן בממוצע שורד מאמן כדורגל באנגליה? תשעה חודשים. זה היה 18, ואז 14, ועכשיו תשעה. כל דבר באנגליה הוא מאוד קצר-טווח".

דיברת על משבר זהות. מה הזהות שלכם? עדיין "כדורים ארוכים"?

"אה! אתה רואה? זה מעניין שזה מה שאמרת. הרבה זמן שיחקו באנגליה בסגנון הזה. אני אוהב כדורגל ספרדי, אוהב את פפ גווארדיולה, את השיטה של ברצלונה. אני מנסה להטמיע את סוג הכדורגל הזה אצל המאמנים שלי, להוכיח להם שגם אנגלים יכולים לשחק ככה. ועדיין, התפישה של כולם על אנגליה היא "כדורים ארוכים". זה משהו שחייב להשתנות. בפרמיירליג אין כבר כדורים ארוכים, בלסטר אתה רואה מסירות ארוכות לעבר ורדי, אבל לא הגבהות חסרות כתובת למעלה. ואם כולכם חושבים שעדיין הכדורגל האנגלי הוא "כדורים ארוכים", זו תדמית שאנחנו חייבים לשנות בתוך אנגליה".

אנדי בארלו, ?מחנך המאמנים? האנגלי. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
המחנכים בפעולה. בארלו עם הקולגות/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

זה היורו עם הכי מעט גולים מאז 1968. אין כמעט משחקים לוהטים, אין קבוצות שמפרקות יריבות. הכדורגל השתנה, זהו? זה מה שנראה מעכשיו?

"עד לפני כמה שנים היו הרבה כישרונות, והקבוצות הסתמכו עליהם. היום, הקבוצות טובות יותר. האנליזה השתפרה, הסקאוטינג השתפר, אנשים יודעים למה לצפות ומתאמנים בהתאם. יש אסטרטגיה, יש תוכנית. בשלב הבתים ביורו הזה יש גם את אלמנט הזהירות - רק לא להפסיד. כולם מחכים מאחור, וקשה להפתיע. אבל יש עוד דבר, וזה מעניין - לך כמה שנים אחורה, כמה משחקים ראית בטלוויזיה? היום אתה רואה כל משחק ומכיר כל שחקן. ויש טלפון נייד ויוטיוב וכולם רואים את כולם".

וזה לא יפגע במשחק? בספורט האמריקאי משנים חוקים כדי שהסקור יהיה כמה שיותר גבוה. ובכדורגל נראה שהכיוון נגדי. זה לא יפגע במוצר?

"הנה, יש לי חוק בראש כבר הרבה זמן - אם משחק נגמר בתיקו עם שערים, קבוצת החוץ תקבל שתי נקודות. זה ייתן אינטרס לקבוצות חוץ חלשות להמר יותר. לא יהיה אינטרס ללכת על 0:0 כמו שעכשיו יש".

יקראו לזה חוק בארלו. מה ה-11 שלדעתך צריכים לפתוח באנגליה? הודג'סון משנה הרבה, ולא מוצא הרכב שיעבוד.

"לא יודע מה מיסטר הודג'סון חושב, אבל לדעתנו ההרכב צריך להיות עם ורדי וקיין ביחד. דייר במרכז, ובהגנה הוא הופך לבלם שלישי. שני מגנים תוקפים מאוד גבוה, רוני מאחורי החלוץ. רוי מכיר את השחקנים, והוא חייב לבחור שיטה שהולמת את האיכות שלהם. זה תמיד קשה - הדבר הכי יפה בכדורגל הוא שלכולנו יש דעות. כולנו טובים יותר מהמנג'ר…".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully