וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו 7: כריסטיאנו רונאלדו חווה ערב מייאש, פורטוגל התגייסה להגנתו

19.6.2016 / 7:30

ברונו אלבס היה שומר הראש, סדריק היה הדובר והעיתונאים האשימו את היריבה. פורטוגל כולה התגייסה למשימת ההגנה על כריסטיאנו רונאלדו, שגילה שוב כי במשחקי הנבחרת הכדור לא משתף איתו פעולה כמו בריאל. שליחנו ליורו על הערב המייאש של CR7 והסוד הטקטי של אוסטריה

ראובן קסטרו

משימת ההגנה על כריסטיאנו רונאלדו חייבה צו 8. במקרה הזה, צו 7. כולם התגייסו. העיתונאים הפורטוגלים הסבירו לכל דורש שאוסטריה באה רק כדי להפריע ורוברט אלמר תפס יום מטורף בין הקורות, נאני גונן על חברו בפורטוגזית וסדריק נשלח לדברר באנגלית ולהדגיש את התמיכה הכוללת לשחקן הטוב בעולם. הגדיל לעשות הבלם ברונו אלבס, שבהתאם לחזותו המרתיעה שימש כשומר הראש האישי של הקפטן. ביורו 2012 היו לו מאבטחים צמודים, הפעם אלבס וריקרדו קרבאליו שהצטרף מאחור, היו אלה שדאגו למנוע הטרדות.

המעטפת הזו שמעניקה נבחרת פורטוגל לרונאלדו מובנת ומקובלת כמובן. הרי כולם שם יודעים מי האיש שמסוגל לקחת אותם קדימה, כולם מבינים שהוא למעשה היחיד שיכול לכבוש. הצלחת פורטוגל תלויה בהצלחתו של רונאלדו. הכול נכון, אבל השורה התחתונה היא שקובעת בסופו של דבר. וכרגע, בכל אופן, מופיע שם אותו מספר עגול בטור השערים של רונאלדו וגם בטור הניצחונות של פורטוגל. אפס.

עוד בנושא

רונאלדו החטיא פנדל, פורטוגל ואוסטריה סיימו ב-0:0
ברשת מלגלגים, המספרים לא מחמיאים: הערב העגום של CR7
ובינתיים בקופה: מסי עקף את באטיסטוטה ועלה חצי הגמר

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
הכדור סירב לשתף פעולה. כריסטיאנו רונאלדו/AP

זה אמור היה להיות ערב חגיגי של CR7. הוא עלה מחויך להופעה ה-128 שלו במדים הלאומיים, באמצעותה שבר את השיא של לואיס פיגו. רונאלדו דרבן את חבריו לפני שריקת הפתיחה, דאג לכמה פוזות למצלמה ומרגע שהמשחק החל היה האיש הכי מסוכן על המגרש. רק מה, הכדור שבדרך כלל ממלא בצייתנות אחר ההוראות, סירב לשתף פעולה.

זו גם הייתה המנטרה של סדריק סוארס. מגן סאות'המפטון עדיין לא קיבל דקה בטורניר, אבל זה לא מנע ממנו להקדיש חמש דקות לשאלות באנגלית, בניגוד ליתר חבריו (פרט לנאני שכאמור התראיין בשפת האם) שמיהרו לברוח לאוטובוס. "שיחקנו טוב, יצרנו מספיק מצבים, אבל לפעמים הכדור פשוט לא נכנס", הסביר סדריק החביב לוואלה! ספורט. "מה לעשות, זה קורה בכדורגל. אנחנו מאמינים בדרך שלנו ומאמינים ברונאלדו. הוא שחקן פנטסטי, הטוב ביותר בעולם. הוא לוקח את כל הסיכונים, אז לפעמים יש גם מצבים כאלה".

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
הרגע היחיד בו רונאלדו לא יכול היה לבוא בטענות לאף אחד אחר/רויטרס

רוב המצבים אכן היו של רונאלדו. מתוך 23 איומים פורטוגלים, 10 היו של הקפטן. משחק שני ברציפות שהוא מגיע ל-10 מצבי הבקעה, אך לא מוצא את הרשת. עד שהרעיד אותה בנגיחה, זה היה מנבדל ברור (אחד מתוך שלושה שלו במשחק). למעשה, רונאלדו בעט לשער בטורניר הזה בדיוק כמו נבחרת איטליה - 20 פעמים. לה יש מאזן מושלם, לו עדיין אין גול. תשע (!) נבחרות שונות בעטו פחות ממנו. הפעם הוא סחט שלוש עצירות מהשוער אלמר, העלה את מספר הבעיטות החופשיות המבוזבזות שלו בטורנירים גדולים ל-36 ללא הבקעה וקינח עם פנדל לקורה. הפנדל המוחמץ הראשון ביורו 2016.

הרגע הזה, בדקה ה-79, היה למעשה היחיד בו רונאלדו לא יכול היה לבוא בטענות לאף אחד אחר. בשבוע שעבר הוא התלונן על המשחק הנוקשה של האיסלנדים וחוסר הכבוד מצד השופטים,=. דיבר על מנטליות קטנה. על כר הדשא בפארק דה פראנס הוא היר לכל מי שלא מסר לו בזמן, הפעיל לחץ על השופט ניקולה ריצולי ונזף גם באוסטרים על משחק אגרסיבי. אחרי הפנדל, הוא כבר כעס רק על עצמו.

"אני בטוח שקשה לו יותר בנבחרת, כשהכול עליו", אומר העיתונאי הפורטוגלי מרקו. "גם בריאל מדריד הוא הסופרסטאר, אבל שם יש עוד שחקנים גדולים לצדו. יש מי שיעזור. פה הוא די לבד, עם הרבה שחקנים בינוניים. זה מתסכל. מהמצבים האלה, למשל הנגיחה מקרוב, הוא כובש בריאל 9 מ-10". לצערם של הפורטוגלים, בנבחרת האחוזים אפילו לא קרובים. ובטורניר הזה הם עדיין תקועים על אפס.

סבסטיאן פרודל שחקן נבחרת אוסטריה מול נאני שחקן נבחרת פורטוגל. AP
הסתדרו גם בלי תיאום מראש. פרודל/AP

שחקני נבחרת אוסטריה, אגב, סבורים כי הצליחו להוציא את רונאלדו משלוותו עוד לפני כן. "התסכול שלו התחיל לפני הפנדל", הציע הבלם סבסטיאן פרודל את הגרסה שלו לעניינים והוסיף לוואלה! ספורט: "הוא תמיד מוצא את המרווחים ומגיע למצבים, אבל שמרנו על קווי ההגנה שלנו, הקשרים האחוריים עשו עבודה אדירה בסגירת השטחים ואני חושב שתסכלנו אותו כשהרחקנו אותו מהשער, לפעמים גם באגרסיביות. זה מה שהרגשתי. היה לנו מזל עם הפנדל המוחמץ, אבל זו נקודה טובה ואנחנו ראויים לה בזכות המאמץ שהשקענו".

פרודל ושותפו למרכז ההגנה, מרטין הינטרגר, שיחקו יחד רק 33 דקות לפני המפגש המשותף שלהם מול רונאלדו. על המגרש, התיאום ביניהם לקה בחסר ולמזלם אלמר תמיד היה שם. מחוצה לו, הם כבר היו מתואמים להפליא. גם הינטרגר שיבח את העבודה הטקטית ("התכוננו טוב, כולם עזרו להגנה והנשק שלנו היה ללחוץ את רונאלדו עם שמירה כפולה") והודה: "באנו להוציא נקודה שתשאיר לנו סיכוי".

והנקודה הזו שהדגיש הינטרגר, הנקודה שהוציאה אוסטריה, היא זו שמסכמת את כל שלב הבתים ביורו. כן, עוד לפני שהוא הגיע לסיומו. נבחרות הגיעו לטורניר הזה בידיעה שתיקו זו תוצאה נהדרת. לא חייבים לנצח. כדי לעבור שלב, גם שלוש תוצאות תיקו עשויות להספיק. כדי להישאר בתמונה אחרי שני מחזורים, לא באמת חייבים לכבוש. יש כאלה שפשוט לא מנסים. ודווקא רונאלדו, שניסה יותר מכל אחד אחר, עדיין לא הצליח. אולי מחוות הסלפי לאוהד הפורץ בסיום המשחק, תחולל שינוי בקארמה שלו. ביום רביעי, למותג הזה יש מפגש עם הטרנינג של גאבור קיראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully