וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגן בקרואטיה: כולם מאשימים את כולם, המתקפה הייתה מתוכננת?

קרואטיה סוערת ממטח האבוקות מול צ'כיה. דו"ח המשחק החמור עלול להוביל להרחקה מהיורו או ממוקדמות המונדיאל. הנשיאה האשימה ארגון טרור לאומני שלא קיים כבר משנות ה-20' וספגה ביקורת, העיתונאים טוענים: הכל בגלל נשיא ההתאחדות הפושע. והתמונה שחשפה - הכל תוכנן מראש

אבוקות על כר הדשא במשחק בין קרואטיה לצ'כיה. רויטרס
זה לא יעבור בשתיקה/רויטרס

עם כל הכבוד לכדורגל, הסיפור המרכזי של אתמול (שישי) ביורו 2016 הגיע שוב, לצערנו, מכיוון היציעים. הפעם היו אלה אוהדי נבחרת קרואטיה, חלקם לפחות, שביתרון 1:2 מול צ'כיה בדקה ה-86, החליטו לפתע להשתולל והחלו להשליך אל כר הדשא אבוקות. אחת האבוקות פגעה בסדרן שניסה לסייע בפינוי שלהן, השופט מארק קלטנברג נאלץ לעצור את המשחק וגם התחינות של שחקני הנבחרת לא גרמו לאולטראס הקרואטים לחדול.

בסופו של דבר, המשחק חודש, קרואטיה ספגה 2:2 דרמטי בתוספת הזמן וכעת, היא ניצבת בפני עונש קשה שצפוי להתקבל מאופ"א. למי ששכח, במוקדמות ליורו, לפני המשחק מול איטליה, צויר על כר הדשא בקרואטיה צלב קרס, מה שעלה לנבחרת בהפחתת נקודה.

על פי הדיווחים, זריקת האבוקות מהיציע הייתה קשורה בכלל לקרב בין שתי קבוצות אולטראס שונות, שאף החלו בעימות פיזי ביניהן בתוך היציעים בסנט אטיין. הבוקר אף התפרסמה תמונה מחשבון פייסבוק של משתמש קרואטי בשם "טורצ'ידה ספליט 1950" ובה נראה שרטוט של האצטדיון בסנט אטיין ועליו סימונים המציינים את המקומות בהם האולטראס הקרואטים יישבו ומהם תבוצע המתקפה. התמונה פורסמה כשעתיים לפני שריקת הפתיחה, כך שייתכן מאוד שהמתקפה הזו הייתה מתוכננת לפרטי פרטים.

עוד בנושא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם הכל תוכנן מראש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרואטיה יודעים שדו"ח המשחק הולך להיות קשה מאוד, בין היתר כיוון שסמלים של האוסטאשה, התנועה הלאומנית הקרואטית האלימה, נראו ביציע. החשש בקרואטיה כרגע הוא מהפחתת נקודות או בכלל, מהדחה מהיורו וממוקדמות המונדיאל.

איבן פרישיץ' המיואש, שכבש את השער הראשון במשחק, אמר בסיום: "אולי עדיף שלא נשחק בכלל מאשר שדברים כאלה ימשיכו לקרות". איבן ראקיטיץ', שנבחר לשחקן המשחק, עבר בין העיתונאים במיקס זון לאחר הסיום וסירב לדבר. "מעולם לא ראיתי מישהו שזכה בשחקן המשחק כל כך עצבני", צייץ אחד העיתונאים. בהמשך, ראקיטיץ' רק הסכים לומר: "אנחנו צריכים לבקש סליחה מאופ"א, מהצ'כים ומכל מי שאוהב כדורגל בעולם. רוב האוהדים אוהבים את הנבחרת, אבל עשרה אנשים הורסים הכל. ההתאחדות ודאבור שוקר הנשיא נלחמים בזה ואני מקווה שבאופ"א יבינו את המצב".

מאמן הנבחרת לשעבר ופרשן BBC של היורו, סלאבן ביליץ', אמר: "אי אפשר להאמין למה שהאנשים האלה עושים. חלק מהם נמצאים פה למשימה מאוד ברורה וזו כנראה לא הפעם האחרונה בה הם יתפרעו. יש לנו ליגה נהדרת בקרואטיה, מאוד תחרותית. אבל כשיש דרבי גדול בין היידוק לדינמו זאגרב, אף אחד לא מביא את הילדים שלו, כי יודעים שזה מאוד מסוכן".

מריו מנדז'וקיץ' נבחרת קרואטיה משוחח עם סדרן שנפגע. רויטרס
כולם כועסים על כולם. מנדז'וקיץ' עם הסדרן שנפגע/רויטרס

אלכנסדר הוליגה, עיתונאי המסקר את הכדורגל הקרואטי עבור ה"גרדיאן", פצח בסדרת ציוצים על המקרה: "אף אחד לא צריך לנצח את קרואטיה. היא מצליחה לנצח את עצמה בכל פעם מחדש. רק להבהיר, אני לא תומך במעשים האלה, אבל האנשים שעשו אותם לא שונאים את קרואטיה. הם שונאים את מה שהכדורגל בקרואטיה הפך להיות, כך שפשוט לא אכפת להם יותר להרוס לנבחרת. הכדורגל הקרואטי מנוהל על ידי פושע, זדרבקו מאמיץ' ועל ידי הבובות שלו. הם צבועים, פטריוטים מזויפים וגנבים. כל זה לא תירוץ לאלה שמכנים את עצמם אוהדים, אבל חייבים לשאול את עצמנו שאלה פשוטה - איך הגענו למצב הזה? אני חושב שקרואטיה תורחק ממוקדמות המונדיאל הקרוב".

אגב, בסיום המשחק כתבה נשיאת קרואטיה בדף הפייסבוק שלה: "בראבו קרואטיה ובראבו לאוהדים! ואתם, אנשי האוריונה, האויבים של העם הקרואטים, ששונאים את הנבחרת והמדינה שלנו, אתם תשלמו על המקרה הזה ועל צלב הקרס. תתביישו!". המונח הזה, "אוריונה", שגור בפיהם של מאמיץ' ושוקר כאשר הם מאשימים את החוליגנים בהתפרעויות מדי פעם. מדובר בקיצור של "ארגון הלאומנים היוגוסלבים", שמה של מפלגה פוליטית ומחתרת טרוריסטית, שפעלו בשנות ה-20', אך על פי התקשורת הקרואטית, לא קיימים מאז. השימוש במונח הזה גרר ביקורת חריפה כלפי הנשיאה.

עיתונאי נוסף, סשה איברולץ', מ"טלגרם", כתב: "זה היה מחזה סוריאליסטי. הצ'כים חוגגים עם האוהדים שלהם נקודה שהם לא ממש מבינים איך השיגו ואילו הקרואטים מן העבר השני עם הראש באדמה. כל מי שראה את המשחק עד לדקה ה-75, לא הצליח להבין איך זה קרה, אבל הנבחרת התפרקה. הבעיות שמלוות את קרואטיה שנים, החוליגניזם, שוב הרסו הכל".

מהומה ביציע במהלך המשחק בין קרואטיה לצ'כיה. רויטרס
האוהדים הלכו מכות בינם לבין עצמם/רויטרס
רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully