וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליבא ד'אלאבה: דויד אלאבה נלחם על העתיד שלו כשחקן קישור

תומר יצחק, לאנס

18.6.2016 / 13:40

גווארדיולה הפך אותו למפלצת הגנתית רב-גונית, אבל דויד אלאבה רוצה לשחק רק במרכז השדה ומקווה לנצל את היורו כדי להוכיח משהו לבאיירן ולמאמן החדש אנצ'לוטי. שליחנו ליורו לקראת האודישן השני של כוכב נבחרת אוסטריה ועל "תאונת סירת הפדלים"

שחקן נבחרת אוסטריה דויד אלאבה. AP
מה באמת התפקיד שלו? אלאבה בפעולה/AP

המחזור השני של שלב הבתים ביורו 2016 נמצא לקראת סיום, וקשה להגיד שהטורניר הזה מאיר פנים עד כה לשחקני באיירן מינכן. תומאס מולר ומריו גצה בקושי הגיעו למצבים בשני המשחקים הראשונים של נבחרת גרמניה, רוברט לבנדובסקי בעיקר החמיץ, קינגסלי קומאן לא ניצל את ההזדמנות שלו בהרכב הצרפתי ודויד אלאבה, שהיה הכי קרוב לכבוש, פתח את הטורניר עם הפסד מתסכל. מי שמיהר לנחם אותו היה החבר החדש רנאטו סאנצ'ס, שהחמיא לפני המפגש ביניהם הערב (שבת, 22:00, ספורט1) בפארק דה פראנס: "אלאבה שחקן גדול עם יכולות נדירות, הוא אחד הטובים בעולם בתפקיד שלו".
אבל מה באמת התפקיד שלו?

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן (שמאל) עם דייויד אלאבה. רויטרס
שם הוא שיחק בעיקר בהגנה. אלאבה עם גווארדיולה/רויטרס

כן, זו הסוגיה הבוערת כרגע בנבחרת אוסטריה. לאחר ההפסד 2:0 להונגריה שהנחית את הנבחרת שלו בחזרה לקרקע, הציף המאמן מרסל קולר את הנושא. "אלאבה הוא השחקן המרכזי בקישור שלנו, הכול בנוי סביבו", הסביר קולר. "זו בעיה שבבאיירן הוא משחק בהגנה". גם השחקן עצמו לא אוהב את ההצבה שלו בחוליה האחורית. פפ גווארדיולה קידם אותו בצורה משמעותית והפך אותו למפלצת רב-גונית, אבל בגיל 23 אלאבה רוצה הגדרה. הוא רוצה להיות יותר דומיננטי, ומרגיש שכמגן שמאלי (או כבלם, כפי ששיחק לא מעט בעונה האחרונה) הוא פחות מעורב במשחק.

זו גם הסיבה שבסביבתו לא שוללים מעבר לריאל מדריד. אמנם באיירן מינכן מתעקשת כי אין בכוונתה למכור אותו, אך אלופת אירופה לוחצת ומוכנה להציע לו תפקיד במרכז השדה. הבטחה כזו הוא לא יקבל מקרלו אנצ'לוטי, המאמן החדש של הבווארים, שהודיע כי מבחינתו אלאבה הוא המגן השמאלי המוביל וזה התפקיד שהוא מייעד לו. מהלך צירופו של סאנצ'ס הפורטוגלי, עוד קשר צעיר ונמרץ שמתווסף לסוללה המרשימה ממילא שיש לאלופה הגרמנית, מעיד אף הוא על הכוונות לעתיד ומונע מאלאבה להשיג את מבוקשו. כל הכיסאות תפוסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דויד אלאבה שחקן נבחרת אוסטריה יורו 2016. טוויטר, צילום מסך
המבחן כבר החל. אלאבה באימון/צילום מסך, טוויטר

לכן, אומרים האוסטרים, יורו 2016 הוא המבחן של אלאבה. הוא לא רק רוצה להראות שהוא מסוגל להוביל את הנבחרת, אלא להוכיח לאנצ'לוטי ולמקבלי ההחלטות בבאיירן כי מקומו קודם כל בקישור.

האודישן הראשון שלו התחיל טוב. הוא נעצר בקורה אחרי 33 שניות, איים על השער יותר מכל שחקן אחר על המגרש (שש פעמים) וגם ביצע הכי הרבה כדרורים מוצלחים (ארבעה). אלא שבנוסף הוא גם איבד יותר מכולם (חמישה כדורים) ודעך כאשר נבחרתו הסתבכה ונזקקה למישהו שימשוך אותה. למרות שרץ בלי הפסקה מרחבה לרחבה, אלאבה לא הצליח למקד את החברים שלו ולשחזר את היכולת מהמוקדמות.

באודישן השני, נגד פורטוגל, הוא עשוי להיבחן לתפקיד שונה. הפציעה של זלטקו יונוזוביץ' סיבכה מעט את קולר, שחוכך בדעתו באשר לזהות הפליימייקר ועשוי בסופו של דבר להציב בעמדה הזו את אלאבה. "הוא השחקן הכי טכני שלנו, הוא מכדרר מעולה וגם נגד הונגריה בעט לשער יותר מכולם, כך שזה לא יפתיע", אומר העיתונאי האוסטרי אריך אלזיגן. "הוא כבר מילא את התפקיד הזה בצורה מוצלחת בעבר".

שחקן נבחרת אוסטריה דויד אלאבה. רויטרס
היחיד שיכול להסיט את ההגה. אלאבה/רויטרס

האוסטרים מקווים שאולי שינוי כזה יביא למפנה גם ברוח הקבוצתית. הנבחרת שלהם הגיעה למחנה במאיימור באופוריה חסרת תקדים. אחרי הכדורגל התוסס במוקדמות והעלייה לטורניר ראשון מאז מונדיאל 1998 (את יורו 2008 אירחה יחד עם שוויץ), אוסטריה סומנה כסוס שחור פוטנציאלי. הקפיצה מהמקום ה-72 בעולם לפני קולר עד למקום ה-11 בהנהגתו, גרמה לאופטימיות שהתבררה כמוגזמת. "השחקנים דיברו על יצירת מותג כדורגל", מספר אלזיגן. "אמרנו שאם כריסטיאן פוקס זכה באליפות אנגליה עם לסטר, למה שלא יעשה את זה גם עם הנבחרת?".

ואז, ביום שלישי, דווקא נגד השכנה הונגריה שסומנה כיריבה הנוחה בבית ו', הבועה האוסטרית התפוצצה. "חלום הבלהות התממש", הייתה הכותרת ב"קרונן צייטונג". "זו הייתה התפרקות של שבע דקות, בזבזנו את המשחק מול היריבה הכי נוחה בבית,. עכשיו אנחנו צריכים סוג של נס כדי לעלות". על הביקורת הקטלנית ביותר היה חתום בכללהפובליציסט הגרמני יורג היינריך (לא שחקן נבחרת גרמניה לשעבר) שהשווה בין הקריסה האוסטרית לטביעת הטיטאניק ועקץ: "במקום הטיטאניק, זו הייתה סירת פדלים שעשתה תאונה באגם נויסיידל".

עכשיו, ללא אלכסנדר דראגוביץ' המורחק ויונוזוביץ' הפצוע, וכשהשניים שאמורים לעצור את כריסטיאנו רונאלדו הם סבסטיאן פרודל ומרטין הינטרגר ששיחקו יחד רק 33 דקות, אוסטריה באמת על סף התנגשות בקרחון. היחיד שיכול להסיט את ההגה הוא אלאבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully